کد خبر: ۱۷۸۷۴
۱۹:۱۴ -۱۶ تير ۱۳۹۷
نمایندگان اوزان ۶۰ و ۹۲ کیلوگرم ایران راهی دیدار نیمه نهایی کشتی فرنگی نوجوانان جهان در کرواسی شدند.
ورزش و جوان- در ادامه رقابت های ۵ وزن دوم کشتی فرنگی نوجوانان جهان در زاگرب کرواسی و در پایان رقابت های صبح، نمایندگان اوزان ۶۰ و ۹۲ کیلوگرم ایران راهی نیمه نهایی شدند، محمدی در ۵۱ و هداوند در ۷۱ کیلوگرم حذف شدند و ده بزرگی در ۴۵ کیلوگرم باید منتظر صعود رقیب روس به دیدار فینال باشد تا بتواند در گروه بازنده ها به کار خود ادامه دهد.

در وزن ۴۵ کیلوگرم که ۱۸ نفر حضور دارند، امیررضا ده‌بزرگی دارنده مدال طلای نوجوانان آسیا در سال ۲۰۱۸، پس از استراحت در دور اول، در دور دوم به مصاف الیاس یانداروف از روسیه رفت و با نتیجه ۸ بر صفر شکست خورد.ده بزرگی برای اینکه بتواند در گروه بازنده ها برای رسیدن به مدال برنز تلاش کند باید منتظر صعود رقیبش به دیدار فینال باشد در غیر اینصورت حذف خواهد شد.کشتی گیر روس در پایان رقابت های صبح راهی نیمه نهایی شد.

در وزن ۵۱ کیلوگرم ایمان محمدی نفر پنجم آسیا در سال ۲۰۱۸، در دور نخست به مصاف واچیک ساکیان از روسیه رفت و در پایان ۴ بر یک پیروز شد اما در دور دوم مقابل مکرمیت آکتاس از ترکیه با ضربه فنی شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر ترک مقابل حریف قرقیز در دور بعد، محمدی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۶۰ کیلوگرم که ۲۸ کشتی گیر حضور دارند، شاهین بداغی در دور اول به مصاف فیلیپ مومی از آمریکا رفت و در پایان در یک مبارزه برتر با نتیجه ۶ بر ۲ به برتری رسید.بداغی در دور دوم و در مرحله یک‌هشتم نهایی نیز برابر ولادیسلاو کاراسف از روسیه قاطعانه و با نتیجه ۷ بر صفر پیروز شد و به یک چهارم نهایی رسید.بداغی برای رسیدن به نیمه نهایی به مصاف آدم حاجی زادا از آذربایجان رفت و در پایان مقتدرانه و در همان تایم نخست حریفش را ۹ بر صفر ضربه فنی کرد و راهی نیمه نهایی شد. بداغی برای رسیدن به فینال باید از سد پراوش از هند عبور کند.

در وزن ۷۱ کیلوگرم محمدمهدی هداوند در دور نخست مقابل سیمون بورکنهاگن از سوئد در یک دقیقه و ۳۰ ثانیه با نتیجه ۹ بر صفر پیروز شد اما در دومین مبارزه برابر استپان استرادوبودسف از روسیه در همان تایم نخست با نتیجه ۸ بر صفر شکست خورد و با توجه به شکست سنگین ده بر صفر این کشتی گیر روس مقابل حریفی از مولداوی در مرحله یک چهارم نهایی، هداوند نیز از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۹۲ کیلوگرم که ۲۱ کشتی گیر شرکت کرده‌اند، محمد نصرتی دارنده مدال طلای آسیا در سال ۲۰۱۸، در دور اول مقابل آرتور وق از مجارستان با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید و راهی یک هشتم نهایی شد.نصرتی در این دور به مصاف عثمان آیدین از ترکیه رفت و در پایان با نتیجه ۳ بر یک پیروز شد و به یک چهارم نهایی راه یافت.نصرتی برای رسیدن به نیمه نهایی مقابل ایگناس بوکایسکاس از لیتوانی به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۳ بر صفر پیروز و راهی نیمه نهایی شد.
نصرتی برای رسیدن به فینال باید مقابل لاشا ویلدیانی از گرجستان کشتی بگیرد.

به گزارش ایسنا، در جریان دیدارهای فینال و رده بندی ۵ وزن اول نیز، سجاد عباسپور در وزن ۴۸ و امیرحسین خوانساری در وزن ۵۵ کیلوگرم امشب(شنبه) برای کسب مدال طلا به روی تشک می روند و حسین قاسمی در وزن ۶۵ و محمد ناقوسی در وزن ۸۰ کیلوگرم نیز برای کسب مدال برنز به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

رقابت های نیمه نهایی ۵ وزن دوم از ساعت ۲۰ امروز(شنبه) به وقت تهران و رقابت های فینال و رده بندی ۵ وزن اول نیز از ساعت ۲۰ و سی دقیقه امشب(شنبه) به وقت ایران آغاز خواهد شد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون