کد خبر: ۱۷۸۷۳
۱۹:۱۳ -۱۶ تير ۱۳۹۷

کیخا: ثبت 5 حرکتم در کتاب داوری ژیمناستیک رکوردی ارزشمند برای کشور است

ژیمناست ایرانی می گوید که در دنیا هیچ ژیمناستی نیست که 5 حرکت به نام خود به ثبت رسانده باشد و ثبت این پنج حرکت توسط او یک رکورد ارزشمند برای کشور محسوب می‌شود.

ورزش و جوان- سعیدرضا کیخا بعد از ثبت پنجمین حرکت خود در کتاب داوری فدراسیون جهانی ژیمناستیک  اظهار کرد: خداراشکر توانستم حرکت پنجمم را با ارزش F به ثبت برسانم. ارزش F از ارزش های بسیاربالا در ژیمناستیک است. در وسیله خرک حلقه در کتاب داوری ژیمناستیک سه حرکت با ارزش F وجود دارد که 2 تای آن به نام من است.

ژیمناست پرافتخار ایرانی در ادامه گفت: فکر می کنم این یک افتخار برای کشورم است. ضمن اینکه در دنیا هیچ ژیمناستی نیست که 5 حرکت به نام خود به ثبت رسانده باشد. این یک رکورد ارزشمند برای کشور محسوب می شود. من در وسیله خرک حلقه جام جهانی ترکیه نیز به عنوان نفر دوم به فینال رسیدم و امیدوارم که در فینال نیز اجرای خوبی داشته باشم و به مدال برسم.

کیخا ادامه داد: حرکتی که در این مسابقات انجام دادم بسیار دشوار بود. به نظر خود من اگر در آینده رایزنی‌هایی شود می تواند ارزش بالاتری هم داشته باشد. من در حین مسابقات با نماینده فدراسیون جهانی صحبت کردم و او هم همین اعتقاد را داشت، ولی فعلا ارزش F به آن داده شد و قرار شد که در جلسه بعدی کمیته فنی فدراسیون جهانی ژیمناستیک که در دوحه برگزار می شود، دوباره در مورد آن بحث شود. اگر رایزنی شود جا دارد که ارزش بالاتری به این حرکت اختصاص داده شود.

فینال وسیله خرک حلقه مسابقات جام جهانی  فردا ظهر در ترکیه برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون