کد خبر: ۱۷۷۴۱
۱۹:۴۵ -۱۱ تير ۱۳۹۷
در جریان رقابتهای ۵ وزن نخست کشتی آزاد نوجوانان جهان، ۳ نماینده ایران با نمایشی مقتدرانه راهی مرحله نیمه نهایی شدند، ویسی در ۴۸ کیلوگرم به گروه بازنده ها رفت و سجاد گودرزی نیز در وزن ۵۵ کیلوگرم حذف شد.
ورزش و جوان- در ادامه رقابت های ۵ وزن نخست کشتی آزاد نوجوانان جهان در شهر زاگرب پایتخت کرواسی، محمد کریمی در وزن ۶۵ کیلوگرم، محمدرضا قیاسی در ۸۰ کیلوگرم و امیرحسین زارع در ۱۱۰ کیلوگرم با نمایشی مقتدرانه مقابل رقبای خود به نیمه نهایی صعود کردند، مهدی ویسی در ۴۸ کیلوگرم در شانس مجدد به دنبال مدال برنز خواهد بود و سجاد گودرزی در ۵۵ کیلوگرم از دور مسابقات حذف شد.

در وزن ۴۸ کیلوگرم که ۲۰ کشتی گیر حضور دارند، مهدی ویسی نفر سوم آسیا و پنجم سال گذشته جهان در دور نخست مقابل ویپول سورات از هند مقتدرانه و با نتیجه ده بر صفر پیش از سوت پایان مبارزه به برتری با ضربه فنی رسید. وی در دور بعد نیز آلین سیوریچی از مولداوی را در کمتر از یک دقیقه ده بر صفر برد و مقتدرانه راهی یک چهارم نهایی شد. وی برای رسیدن به نیمه نهایی به مصاف امیرلی از آذربایجان رفت اما در پایان ۶ بر ۳ شکست خورد و به مرحله شانس مجدد رفت تا برای مدال برنز پیکار کند.

در وزن ۵۵ کیلوگرم که ۲۴ کشتی گیر حضور دارند، سجاد گودرزی نفر سوم نوجوانان آسیا در دور اول به مصاف وادیم برگوی از مولداوی رفت و مقتدرانه در مدت زمان ۴۵ ثانیه با نتیجه ده بر صفر به برتری رسید. وی در دور بعد مقابل فرهات کلیچ از ترکیه به روی تشک رفت و علی رغم شایستگی هفت بر پنج شکست خورد و با توجه به شکست ۲ بر یک این کشتی گیر ترک مقابل حریف ایتالیایی در مرحله یک چهارم نهایی، گودرزی علی رغم شایستگی از دور رقابت ها کنار رفت.

 در این وزن نماینده رژیم صهیونیستی در همان دور نخست با نمایشی ضعیف و در همان ثانیه های نخست برابر کشتی گیر ازبک ده بر صفر شکست خورد.

در وزن ۶۵ کیلوگرم که ۲۲ کشتی گیر حضور دارند، محمد کریمی دارنده مدال طلای نوجوانان آسیا در دور نخست به مصاف لویزیدیس از یونان رفت و قاطعانه در مدت زمان ۳ دقیقه با نتیجه ۱۲ بر ۲ با ضربه فنی پیروز شد. وی در دور بعد مقابل اولونبایار از مغولستان به روی تشک رفت و در مدت زمان ۲ دقیقه و ۳۲ ثانیه با برتری ده بر صفر مقابل این کشتی گیر راهی یک چهارم نهایی شد. کریمی برای رسیدن به نیمه نهایی به مصاف ماساکی ساتو از ژاپن رفت و در پایان در یک مبارزه سخت ۶ بر ۴ پیروز شد و به نیمه نهایی رسید.این کشتی گیر ژاپنی با شکست حریف آمریکایی راهی این مرحله شده بود.کریمی برای رسیدن به فینال باید به مصاف توران بایراموف از آذربایجان برود.

در وزن ۸۰ کیلوگرم که ۲۵ کشتی گیر حضور دارند، محمدرضا قیاسی دارنده مدال طلای نوجوانان آسیا در دور نخست به مصاف باتماگنای انختوشین از مغولستان رفت و با نتیجه ۷ بر ۲ صاحب برتری شد. قیاسی در دور بعد و در یک هشتم نهایی به مصاف آبه اسد از آمریکا رفت و ۱۰ بر صفر با ضربه فنی برنده شد و به یک چهارم نهایی صعود کرد و در مرحله یک چهارم نهایی نیز مقابل جوشو موردیان از آلمان قاطعانه در مدت زمان ۳ دقیقه و ۱۵ ثانیه با نتیجه ۱۲ بر صفر پیروز شد و به نیمه نهایی رسید.قیاسی برای رسیدن به فینال باید به مصاف آقایف از آذربایجان برود.

در وزن ۱۱۰ کیلوگرم که ۲۳ کشتی گیر حضور دارند، امیرحسین زارع در دور نخست لی کیانگ از چین را ۱۱ بر صفر شکست داد  و در یک چهارم نهایی نیز یوردانوف از بلغارستان را در مدت زمان ۳۰ ثانیه ده بر صفر برد و راهی نیمه نهایی شد. زارع برای رسیدن به فینال باید از سد اسلام ابویف از آذرباجان عبور کند. در این وزن کشتی‌گیر بلغارستانی موفق شد رقیبی از رژیم اشغالگر قدس را ضربه فنی کند.

دیدارهای نیمه نهایی ۵ وزن نخست از ساعت ۲۰:۳۰ امشب (دوشنبه) به وقت ایران آغاز می شود و دیدارهای مرحله فینال و شانس مجدد این اوزان نیز از صبح فردا(سه شنبه) آغاز خواهد شد.

هدایت تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران برعهده غلامرضا محمدی است.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون