کد خبر: ۱۶۵۰۸
۱۶:۱۸ -۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی علت دعوت از غایب‌های مسابقات انتخابی را به تیم ملی تشریح کرد.

ورزش و جوان- مرحله اول مسابقات انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران در حالی برگزار شد که چند ملی‌پوش به دلیل وضع جسمانی نامناسب، موفق به حضور در رقابت‌های انتخابی نشدند. در حالی که به نظر می‌رسید این ملی‌پوشان به اردوی تیم ملی دعوت نشوند، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی آنها را به اردو دعوت کرد.

علی اشکانی، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران، در گفت‌وگو با پانا درباره دعوت از ملی‌پوشان مصدوم به اردوی تیم ملی گفت: سؤالات زیادی در این خصوص شده است که چرا به کشتی‌گیرانی که در انتخابی شرکت نکردند، سهمیه داده شده است. من موافق حضور نداشتن و کنار گذاشتن آنها از اردوی تیم ملی نبودم چرا که آنها سرمایه‌های کشتی ایران هستند و نباید با مصدومیت خیلی زود کنار بروند. اکنون این ملی پوشان مصدوم هستند و باید دوره نقاهتشان بگذرد، ضمن اینکه مدارک پزشکی و میزان مصدومیتشان هم از نظر پزشکی به کادر فنی می‌رسد و ما بر اساس آنها این انتخاب‌ها را انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: اکنون مهم‌ترین اتفاق این است که این ملی‌پوشان در کنار سایر ملی‌پوشان تمرین کنند تا من مراحل بهبودی آنها را از نزدیک ببینم و ضمن اینکه این فرصت هم به آنها داده شود تا دوباره خودشان را احیا کنند و به تیم ملی برگردند.

اشکانی در پاسخ به اینکه آنها شانسی برای حضور در جاکارتا را دارند یا خیر؟ عنوان کرد: همه چیز بستگی به شرایط دارد. ما فعلاً نمی‌توانیم در این مورد تصمیم‌گیری کنیم و باید دید سطح آمادگی این فرنگی کاران و میزان مصدومیتشان تا کجا پیش می‌رود. اما آن چیزی که از الآن مشخص است این است که این بازیکنان دو ماه برای حضور در بازی‌های آسیایی زمان دارند و اگر توانستند در این دو ماه خود را به سطح قابل قبولی رساندند در بازی‌های آسیایی حضور خواهند داشت، در غیر این صورت شانسی برای حضور نخواهند داشت.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پایان در پاسخ به اینکه آیا دعوت از کشتی‌گیرانی که در مسابقه انتخابی شرکت نکردند، ماهیت این رقابت‌ها را زیر سؤال نخواهد برد؟ عنوان کرد: نه من این موضوع را قبول ندارم. چرا باید ماهیت مسابقات زیر سؤال برود؟ این کشتی‌گیرانی که الآن مصدوم هستند همگی برای ما شناخته شده‌اند و عملکرد آنها را می‌دانیم. زمانی هم که کشتی‌گیر از نظر جسمانی ضعف دارد و دچار مصدومیت شده باید از نظر انگیزشی او را تقویت کرد تا بتواند زودتر از این وضع بیرون بیاید. به نظرم نباید این کشتی‌گیران را فراموش کرد و باید فرصت به آنها داد.


منبع: پانا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون