کد خبر: ۱۴۷۶۸
۱۹:۳۲ -۰۹ اسفند ۱۳۹۶
سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان معتقد است، با وجود پیروزی "کیمیا علیزاده" در انتخابی‌ها، او به تمرین بیشتری نیاز دارد و من هم با کمال میل از اردوهای مشترک استقبال می‌کنم.

ورزش و جوان- مهرو کمرانی درباره بازگشت کیمیا علیزاده به کوران مسابقات لیگ و انتخابی‌های تیم ملی گفت: "کیمیا" در بازی‌های لیگ مسابقات خود را برد و از این بابت خوشحالم. او پس از مدت‌ها برگشته بود و فشاری که در بازی‌ها تحمل می‌کرد، بسیار زیاد بود. هیچکس به عنوان مصدوم به "کیمیا" نگاه نمی‌کند و او را با مدال‌هایش می‌شناسند. البته برای من خوشحال کننده است که بازیکنان جوان لیگ بانوان، اعتماد به نفس این را پیدا کرده‌اند که با یک تکواندوکار المپیکی رو به رو می‌شوند.

او افزود: با همه این اوصاف و فشارهای روحی که "کیمیا" داشت بازی‌های خود در لیگ را برد و در مسابقات انتخابی هم توانست با اختلاف رقبای خود را از پیش رو برداشته و به اردوی تیم ملی برسد. بر خلاف همه که فکر می‌کردند ما برای برخی افراد چون "کیمیا علیزاده" انتخابی برگزار نمی‌کنیم این کار را نکردیم. تا وقتی که من در تیم ملی هستم هیچکس در امان نیست و ملی‌پوشان باید خود را بر روی شیاپ‌چانگ ثابت کنند تا در تیم ملی باشند.

سرمربی تیم ملی تکواندو بزرگسالان بانوان درباره شرایط فعلی "علیزاده" اظهار کرد: نمی‌گویم که او از لحاظ فنی خیلی خوب بود، کیمیا برای اینکه به شرایط مسابقات بین‌المللی برسد نیاز تمرینات بیشتری دارد چون به دلیل مصدومیت از نظر فنی و بدنی افت داشته است. برای اینکه در مسابقات هم نتایج خوبی بگیرد باید آنالیزهای جدید را انجام دهیم چون رقبا او را شناخته‌اند. همچنین قدرت بدنی او برای وزنی که تغییر داده کم است. او باید برای وزن سوم المپیک آماده شود هرچند که در مسابقات جهانی از او می‌خواهیم در وزن پنج مسابقه دهد. البته در جاکارتا خودش را برای وزن سوم المپیکی آماده میکند.

کمرانی درباره مسابقات انتخابی تیم ملی نیز توضیح داد: من عضو کمیته فنی بودم و از سطح شرکت کننده‌ها راضی هستم. در دور نخست انتخابی‌ها ۱۶ نفر را انتخاب کرده‌ایم که نفرات اول و دوم این مسابقات بودند. البته یکسری از تکواندوکاران که به دلیل آسیب دیدیگی در این مسابقات نبودند، بیستم این ماه با نفرات دوم دور نخست انتخابی‌ها بازی میکنند. به دلیل اینکه لیگ‌برتر هم به پایان خود نزدیک است از حساسیت افتاده و بازیکنانی هم که در لیگ مدنظر داریم برای حضور در این انتخابی خواهند آمد و حدودا ۲۵ تکواندوکار با یکدیگر انتخابی میزنند تا در نهایت دو نفر را برای هر وزن به اردو دعوت کنیم.

او در پاسخ به این سوال، آیا احتمال دعوت شدن برخی تکواندوکاران از لیگ‌برتر به اردوها وجود دارد؟ خاطرنشان کرد: ما سال گذشته هم این کار را کردیم و کسانی که از لیگ آمدند و اردونشین تیم ملی را زدند بلافاصله آن‌ها را به انتخابی دعوت کردیم. حدود دو دور دیگر از لیگ باقی است و اگر تکواندوکاری در این بازی‌ها اردونشین تیم ملی را بزند بدون شک به انتخابی‌ها دعوت می‌شود. این کار برای خود تکواندوکاران هم خوب است چون متوجه می‌شوند که جای هیچکس در تیم ملی امن نیست و باید تلاش بیشتری کنند.

سرمربی تیم ملی تکواندو ادامه داد: نفراتی چون "زهرا پوراسماعیل" و "ناهید کیان" هم در انتخابی‌ها حاضر بودند که در جایگاه دوم قرار گرفتند و راهی مرحله دوم انتخابی‌ها شدند. البته "پوراسماعیل" از ناحیه کف پا مصدومیتی داشت که خود ما هم دلیل این کبودی را نمی‌دانستیم اما تا فینال بالا آمد و آنجا بازی را واگذار کرد که دوم شد. "کیانی" هم در مصاف با یکی از نوجوانان ما بازی فینال را واگذار کرد که این توانایی بالای بازیکنان خوشحال کننده است چون این نوجوانان پشتوانه‌های تکواندو هستند.

مهرو کمرانی در پایان با اشاره به برنامه‌ها و اردوهای تدارکاتی تیم ملی تکواندو خاطرنشان کرد: متاسفانه اردوی هلند را درخواست کرده بودیم که قرار بود ۲۳ اسفند ماه عازم شویم اما به دلیل مسائل مختلف اعم از برگزار نشدن انتخابی‌ها نتوانستیم به این تورنمنت تدارکاتی اعزام شویم. برای سال جدید هم تورنمنت یونان را در پیش داریم که اردیبهشت ماه سال جدید به این مسابقات عازم خواهیم شد. پس از آن قهرمانی آسیا را داریم که دوم و سوم خرداد برگزار می‌شود و در پایان هم بازی‌های آسایی ۲۰۱۸ جاکارتا قرار دارد. اگر بتوانم برای کسب آمادگی، تکواندوکاران را به تورنمنت های بیشتری ببریم خیلی خوب است هر چند که من همیشه اردوی مشترک را ترجیح داده‌ام. درخواست این اردو را داده‌ام و اگر موافقت شود با کمال میل استقبال می‌کنم.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون