کد خبر: ۱۳۷۰۰
۲۰:۰۳ -۳۰ دی ۱۳۹۶
حسن رحیمی:

قوانین جدید اتحادیه جهانی به کشتی‌گیر ضربه می‌زند؛ با این اوضاع باید تغییر وزن بدهم

مدال‌آور کشتی آزاد ایران در المپیک ریو قوانین جدید اتحادیه جهانی کشتی را باعث لطمه دیدن کشتی‌گیرها دانست.

ورزش و جوان- حسن رحیمی آزادکار سبک‌وزن ایران در تغییر قوانین از سوی اتحادیه جهانی گفت: متاسفانه قوانین خوبی تصویب نشده و با این قوانین به کشتی‌گیر فشار وارد می‌شود مثلاً در روز مسابقه کشتی‌گیر باید وزن‌کشی کند و دو ساعت بعد بر روی تشک برود.

قهرمان کشتی آزاد آسیا و جهان ادامه داد: با این اوضاع تنها کشتی‌گیر لطمه می‌بینید. باتوجه به اینکه این قوانین خیلی سخت شده و اعتراض همه کشتی گیران از همه کشورها در برخواهد داشت من فکر نمی‌کنم خیلی دوام بیاورند.البته این قوانین را به‌صورت کلی نمی‌توان مثبت و منفی ارزیابی کنیم اما آن چیزی که در نگاه اول به ذهن می‌رسد همین روند سخت برای کشتی گیران است.

وی به تغییر وزن اشاره کرد و گفت: باتوجه به تغییر قوانین فکر می‌کنم تغییر وزن باید یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایم باشد. البته باید باکادرفنی و رسول خادم مشورت کنم و بعد تصمیم بگیرم.

رحیمی درباره آخرین وضعیتش و حضور در اردوی تیم ملی توضیح داد: بعد از جراحی سنگینی که انجام دادم با سپری کردن دوران نقاهت به اردو برگشتم و تمرینات را از سر گرفتم. البته وضعیتم به حدی نرسیده که بتوانم از عهده تمرینات سخت و فشرده برآیم و خیلی به زانویم فشار نمی‌آورم. با توجه به اینکه تا انتخابی تیم ملی که اولین آزمون جدی است، وقت دارم بنابراین به خودم چندان فشار نمی‌آورم.

کشتی‌گیر برنزی ایران در پایان گفت: نکته مهم این است که اوضاع بدنی و جسمانی‌ام خوب پیش برود و بتوانم به روزهای اوج برگردم. خدا را شکر برای المپیک 2020 هم وضعیت سنی‌ام به‌گونه‌ای که می‌توانم حضور داشته باشم.

 منبع: پانا

ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون