کد خبر: ۱۳۰۰۳
۲۰:۰۲ -۰۶ دی ۱۳۹۶

از پاسخ سازمان لیگ به جهانیان تا شرایط حضور نوراللهی در پرسپولیس

رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ می‌گوید درصورت تایید نیروهای مسلح، نوراللهی مشکلی برای حضور در پرسپولیس ندارد.
ورزش و جوان- حمیدرضا جهانیان مالک موقت باشگاه نفت تهران به فسخ قرارداد یک طرفه بازیکنان تیمش اعتراض داشت و عنوان کرد که سازمان لیگ با نفت در این قضیه همکاری نمی‌کند و بدون اطلاع باشگاه، بازیکنان می‌توانند قراردادشان را با نفت تهران فسخ کنند.

در این رابطه فریبرز محمودزاده در گفت‌وگو با ایسنا درباره اظهارات جهانیان توضیح داد: طبق آیین نامه نقل و انتقالات، فسخ یک طرفه قراردادها در طول فصل امکان‌پذیر نیست. در ماده ۱۶ آیین نامه نقل و انتقالات شده که فسخ یک طرفه قرارداد در فصل نقل و انتقالات به دلایل ورزشی امکان پذیر است. در ماده ۱۷ هم امکان‌پذیر نبودن فسخ قرارداد در طول فصل اعلام شده است.

او افزود: در ماده ۱۵ آیین نامه نقل و انتقالات عنوان شده که اگر در متن قرارداد، بندی وجود داشته باشد که به موجب آن، قرارداد فسخ می‌شود و دو طرف آن را امضا کرده‌اند، بازیکن یا خود باشگاه به ما درخواست فسخ یک طرفه قرارداد می‌دهد. ما این درخواست را به کمیته تعیین وضعیت ارسال می‌کنیم و آن‌ها این موضوع را در قرارداد دو طرف بررسی می‌کنند. اگر کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فدراسیون فوتبال این درخواست را تایید کرد، ما قرارداد را به صورت یک طرفه فسخ می‌کنیم.

رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ ادامه داد: اگر بازیکن برای فسخ قرارداد به سازمان لیگ مراجعه کند و کمیته تعیین وضعیت هم درخواست او را تایید کند، ما یک فرم فسخ قرارداد به او می‌دهیم تا بازیکن موردنظر به هیات استان مربوطه‌اش برود - درمورد نفت تهران، هیات فوتبال استان تهران - و سپس با امضای خودش و رئیس هیات مربوطه این فرم را برای ما بیاورد. پس از آوردن این فرم و اتمام مراحل فسخ قرارداد، ما به باشگاه مربوطه اعلام می‌کنیم که قرارداد این بازیکن به صورت یک طرفه توسط او فسخ شده است.

محمودزاده درباره حق اعتراض باشگاه‌ها به فسخ یک طرفه بازیکنان و مربیانشان اظهار کرد: باشگاه‌ها می‌توانند پس از اعلام سازمان لیگ به آن‌ها، به این فسخ یک طرفه قرارداد اعتراض کنند. حتی کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فدراسیون فوتبال هم زمانی که اجازه فسخ قرارداد می‌دهد، قید می‌کند که تمام تبعات فسخ قرارداد با خود بازیکن است و اگر باشگاه مربوطه به فسخ قرارداد اعتراض و شکایت کرد، خود بازیکن جواب‌گو است. فسخ یک طرفه قرارداد توسط باشگاه‌ها هم امکان‌پذیر است و آن‌ها می‌توانند به کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال اعلام کنند که فلان بازیکن را به این دلیل نمی‌خواهند و خواهان فسخ قرارداد هستند.

رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال درباره وضعیت حضور احمد نوراللهی در پرسپولیس تصریح کرد: نوراللهی قبل از پنجره نقل و انتقالات قراردادش را با پرسپولیس فسخ کرد و می‌تواند به عنوان سهمیه آزاد فیفا در این تیم حضور داشته باشد. به محض تایید نیروهای مسلح، حضور نوراللهی در پرسپولیس بلامانع است.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون