کد خبر: ۱۲۶۱۹
۱۸:۲۴ -۲۱ آذر ۱۳۹۶
با پایان رقابت‌های گرندپری در سال‌ جاری میلادی، دست تیم ملی تکواندوی ایران از کسب مدال طلا در این رقابت‌ها کوتاه ماند.
 ورزش و جوان- در آخرین روزهای سال 2017 فینال مسابقات چهار مرحله‌ای گرندپری برگزار شد و در فینال این رقابت‌ها که به میزبانی ساحل‌عاج پیگیری شد، تنها یک مدال نقره به تیم ملی ایران رسید. این رقابت‌ها که امسال در چهار مرحله‌ برگزار شد، پنج مدال برای تکواندوی ایران داشت. البته در بین این مدال‌ها خبری از طلا نبود تا بار دیگر عملکرد تکواندوکاران ایران و کادرفنی تیم ملی از نظر برخی منتقدان تا حدودی سوال برانگیز باشد.

مرحله‌ی نخست این رقابت‌ها به میزبانی مسکو برگزار شد و تیم ملی ایران نیز با کادرفنی جدید خود در آن حاضر بود. محمد کاظمی تکواندوکار وزن 58- کیلوگرم ایران توانست تنها مدال برنز ایران را کسب کند که این عملکرد را به دلیل کادرفنی جدید تیم تا حدودی می‌توان قابل دفاع دانست. در دور نخست مسابقات گرندپری محمد کاظمی، آرمین هادی‌پور و ابوالفضل یعقوبی ترکیب سه نفره تیم ملی ایران را تشکیل می‌دادند.

اما در گام دوم این رقابت‌ها، تیم ایران با ترکیب سجاد مردانی، فرزان عاشورزاده، محمد کاظمی و میرهاشم حسینی برای حضور در مسابقات راهی مراکش شد. با توجه به رنک خوب تکواندوکاران اعزامی، امید می‌رفت که تیم ملی بتواند با نتایج بهتر، مدال‌های خوش‌رنگ‌تر و پر تعدادتری به ایران باز گردد که اینطور نبود. در این مرحله نیز فرزان عاشورزاده هم به عنوان تنها نماینده‌ی ایران روی سکوی سوم ایستاد و تک برنز دور قبل گرندپری‌ها را برای تیم ملی تکرار کرد. قابل توجه است که دراین مرحله به دلیل افزایش سهمیه ایران از سه تکواندوکار به چهار تکواندوکار، انتظارات از تیم ملی بیشتر بود و این نتیجه نسبتا ضعیف بار دیگر عملکرد تیم ملی تکواندو را زیر سوال برد.

در ادامه میادین گرندپری که رقابت‌های مرحله سوم آن اواخر مهر ماه در لندن برگزار شد، تیم ملی ایران طبق گفته کادرفنی با ترکیب کامل‌تری راهی مسابقات شد. در این مرحله از بین ترکیب پنج نفره ایران آرمین هادی‌پور نقره گرفت، مردانی به نشان برنز دست یافت اما، یعقوبی، حسینی و عاشورزاده از کسب مدال باز ماندند. در سومین مرحله گرندپری‌ها با توجه به کسب دو مدال(یک نقره و یک برنز) نتایج تیم ملی بهتر از قبل بود اما باز هم عملکرد ضعیف عاشورزاده نگرانی‌هایی را برای اهل فن در پیش داشت.

نهایتا تیم ملی ایران برای شرکت در مسابقات مرحله فینال گرندپری‌ها عازم شهر آبیجان در ساحل‌عاج برگزار شد. در پایان این مسابقات فرزان عاشورزاده توانست تنها مدال نقره ایران را کسب کند. اینکه عاشورزاده نسبت به مسابقات قبلی پیشرفت داشت امیدواری هایی را بوجود آورد اما شکست سنگین  14 بر 2 مقابل حریف کره ای برای افکار عمومی چندان قابل هضم نبود.

اما دیگر تکواندوکاران ایران مانند دوره‌های قبل عملکردی ضعیف داشتند و همین مسئله باعث شد مدال نقره فرزان عاشورزاده هم آنطور که باید، دیده نشود. تیم ملی ایران با ترکیب چهار نفره فرزان عاشورزاده، آرمین هادی‌پور، ابوالفظل یعقوبی و سجاد مردانی در مرحله‌ی چهارم (فینال) گرندپری‌ها حاضر شده بود که به جز عاشورزاده بقیه از دور رقابتها کنار رفتند.

در پایان چهار مرحله رقابتهای گرند پری، تیم ملی تکواندو نتوانست حتی یک مدال طلا داشته باشد و باتوجه ب عملکرد نسبتا ضعیف در مجموع مسابقات گرندپری جا دارد به صورت تخصصی‌تر در مورد این مسئله بحث شود. باید دید دلیل این تک مدال‌های تیم ملی و عدم کسب مدال طلا در چنین رقابت‌های مهمی از کجا سرچشمه می‌گیرد تا با برطرف کردن مشکلات بار دیگر شاهد موفقیت تیم ملی تکواندو باشیم.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون