کد خبر: ۱۲۵۲۷
۱۴:۳۵ -۱۸ آذر ۱۳۹۶
خلیفه:
سرمربی تیم تکواندوی دانشگاه آزاد در مسابقات تیمی قهرمانی جهان گفت: هدف تیم دانشگاه آزاد زنده کردن نام تکواندوی ایران در جهان بود.

ورزش و جوان- سید نعمت خلیفه با اشاره به سطح بالای مسابقات تیمی قهرمانی جهان تکواندو توضیح داد: اسم مسابقات "جام‌جهانی تکواندو" دو سال پیش به "تیمی قهرمانی جهان" تغییر یافت و کشورها توجه ویژه‌ای به این مسابقات دارند. تیم‌های خوبی در این رقابت‌ها حضور داشتند و کشوری مثل روسیه از تکواندکاران رنکینگ دار خود که در گرندپری‌ها هم حضور دارند استفاده کرده بود. ایران پیش از این دوبار به سکوی این مسابقات رسیده بود و خوشحالم که برای سومین بار به عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها دست یافتیم.

او در پاسخ به این سوال که چرا ایران در دوره‌های قبل عملکرد خوبی نداشت؟ توضیح داد: ابتدا باید بگویم لطف خداوند شامل حال تیم دانشگاه آزاد شد که به عنوان نماینده‌ی تکواندوی ایران در این مسابقات حضور داشت. دومین دلیل که فکر می‌کنم باعث موفقیت شد، همدلی بود که در بین بازیکنان تیم وجود داشت. البته نباید انگیزه‌ی بالای تکواندوکاران ایران را نادیده گرفت که با شور و هیجان زیاد به روی شیاپ‌چانگ می‌رفتند و هدف آن‌ها زنده نگه داشتن نام ایران با کسب عنوان قهرمانی بود.

پیشکسوت تکواندوی ایران در ادامه افزود: خوشبختانه در پایان این رقابت‌ها عناوین بهترین سرمربی و بهترین بازیکن به ایران رسید. این افتخار نصیب من و مهدی خدابخشی شد که برای همه تیم خوشحال کننده بود.

بهترین سرمربی رقابت‌های تیمی قهرمانی جهان تکواندو، در پاسخ به این سوال که آیا با ادامه دار بودن اعزام تیم‌های باشگاهی به این رقابت‌ها موافق است؟ گفت: به نظر من هدف همه‌ی ما باید موفقیت ایران و بالا رفتن پرچم کشور باشد. هر تیمی اعزام می‌شود باید برای زنده نگه داشتن نام ایران تلاش کند و شخصا با این سیاست فدراسیون موافق هستم به شرطی که تیم‌ اعزامی، توانایی بالایی داشته باشد.

وی همچنین درباره‌ بازگشت مهدی خدابخشی به دوران اوج و کسب عنوان بهترین بازیکن در رقابت‌های تیمی قهرمانی جهان، گفت: خدابخشی به خاطر شرایطی که داشت گفته بود می‌خواهد در وزن جدید (۸۰+ کیلوگرم) به میادین بازگردد اما طبق صحبت‌هایی که با او شد از تصمیم خود بازگشت و همچنان در وزن ۸۰- کیلوگرم ادامه می‌دهد. او نیز مانند دیگر نمایندگان تیم ایران در این مسابقات از ابتدا شروع خوبی داشت و توانست به این روند خود ادامه دهد که مزد آن را هم در پایان رقابت‌ها گرفت. مهدی خدابخشی به آمادگی خوبی رسیده است و در ادامه خبرهای خوبی را از او می‌شنویم.

خلیفه همچنین درباره‌ عملکرد تیم ‌ملی تکواندوی ایران در چهار مرحله‌ گرندپری‌های ۲۰۱۷ گفت: مسابقات گرندپری از سطح بسیار بالایی برخوردار است و مبارزات سنگینی دراین تورنمنت‌ها برگزار می‌شود. همه تکواندوکاران حاضر در این رقابت‌ها باتجربه هستند و همین مسئله کار را برای هر ورزشکاری سخت می‌کند. البته ملی‌پوشان ایران نیز مدال‌های خوبی در این رقابت‌ها کسب کردند اما به نظر من می‌توانستیم بهتر از این‌ها در این مسابقات کسب نتیجه کنیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا دلیل خاصی برای عملکرد ضعیف برخی تکواندوکاران در این مسابقات وجود دارد؟ اظهار کرد: من فکر نمی‌کنم دلیل خاصی مانند مسائل روحی، روانی و یا حتی فنی داشته باشد. به هر حال مسابقه است و همه مبارزات برد و باخت دارند.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون