کد خبر: ۱۱۸۶۵
۱۱:۴۹ -۲۵ آبان ۱۳۹۶
حسن روشن در گفت‌وگو با ورزش و جوان:
حسن روشن

ورزش و جوان- حسن روشن، پیشکسوت باشگاه استقلال معتقد است استقلال بدون شفر و بواسطه بازیکنانش توانایی صعود به رتبه چهارم و پنجم جدول را داشت. مدیر سابق آکادمی استقلال می‌گوید آبی پوشان پایتخت برای قهرمانی در جام حذفی نیاز به جذب یک مهاجم گلزن و تقویت بدنی بازیکنان دارد. در همین رابطه گفت‌وگوی کوتاهی را با وی ترتیب دادیم تا از نظرات این مرد باسابقه باخبر شویم.

شما یکی از افرادی بودید که می‌گفتید استقلال نیاز به یک مربی بزرگ خارجی دارد، آیا انتخاب شفر در همین راستا بوده است؟
به هیچ عنوان شفر یک مربی بزرگ خارجی نیست. اگر شفر مربی تراز اولی بود این موقع از سال بیکار نمی بود که استقلال او را جذب کند. سابقه شفر در گذشته هم نشان نمی دهد که مربی درجه یکی بوده است. به نظر شفر اکنون وقت بازنشستگی اش است. اگر در هفته های گذشته استقلال کمی بهتر بازی کرده و نتیجه گرفته به خاطر خود بازیکنان بوده است. بازیکنان برای آبروی خود و اینکه سال دیگر هم بتوانند قراردادهای خوبی ببندند یا اینکه در تیم بمانند مجبورند که عملکرد خوبی را از خود ارائه دهند. من فکر می کنم استقلال بدون شفر هم توانایی قرار گرفتن در رتبه چهارم و پنجم جدول را دارد. شفر در گذشته مربی خوبی بوده ولی اکنون خیلی نمی توان وی را جزو مربی های خوب قلمداد کرد. حرکات شفر در کنار زمین برای من عجیب است و این نوع رفتارها را شایسته او و استقلال نمی دانم.

به نظر شما استقلال در جام حذفی می‌تواند مدعی قهرمانی باشد؟
جام حذفی، جام شگفتی‌ها است ولی استقلال در حال حاضر دو مشکل اساسی دارد: 1- نداشتن یک مهاجم شش دانگ و گلزن 2- ضعف بدنی بازیکنان. استقلال اگر می خواهد قهرمان جام حذفی شود باید یک مهاجم گلزن را در اختیار بگیرد. در شرایط کنونی هم، تیم های دیگر لیگ حاضر نیستند بهترین مهاجم خود را از دست دهند بنابراین گرفتن یک مهاجم خوب از خارج از کشور می تواند گره گشای کار باشد که آن کار هم در این موقع سال بسیار سخت است. ضعف بدنی در تیم بسیار مشهود است و استقلال برای ادامه لیگ و مدعی بودن در جام حذفی باید بیش از پیش روی این موضوع کار کند.

چندی پیش استقلال یکی از پیشکسوتان خود به نام اکبر افتخاری را از دست داد، چقدر از خصوصیات اخلاقی این پیشکسوت از دست رفته باخبر بودید؟
در ایام نوجوانی یکی از طرفدارهای بازی اکبر افتخاری بودم. در آن زمان تیم تاج نبود. تیم های برجسته آن دوره دارایی و شاهین بودند. پس از آن اکثر بازیکنان دارایی به تاج آمدند و اکثر بازیکنان شاهین به پرسپولیس رفتند. در آن زمان ها ما گوشه چپ کلاسیک نداشتیم و به جرات می توان گفت که اکبر افتخاری از اولین و بهترین گوشه چپ های کلاسیک زمان خودش بود. اکبر افتخاری حتی در زمانی که بازی می کرد موفق شده بود از نقطه کرنر مستقیما توپ را وارد دروازه حریف کند. وی کارمند گمرک بود و در یک دوره کاری دیگر سرش را کلاه گذاشتند و پولش را خوردند. پس از این اتفاق تاکسی خرید و به مسافرکشی روی آورد. این کارش هم از شرافتش بود که از نظر من شایسته تقدیر است. در سال 85 و 86 که ما آکادمی باشگاه استقلال را راه انداختیم اکبر افتخاری را با خواهش و تمنا به عنوان مدیر آکادمیک انتخاب کردیم. بعد از آنکه ما از آکادمی بیرون آمدیم اکبر افتخاری را هم بیرون کردند. نکته ای که در آن ایام برای من جالب بود تغییر روحیه افتخاری در حین کار بود؛ حتی گاهی می خواست که خودش هم در کنار بچه ها پا به توپ شود. ما وقتی می گوییم احترام به پیشکسوت و یا به کمک به آن ها باید در دستور کار قرار گیرد معنی اش این نیست که تنها از آن ها حمایت مالی شود بلکه آن ها احتیاج به کمک عاطفی هم دارند. درگذشت این پیشکسوت بزرگ را به خانواده محترمش تسلیت عرض می کنم و امید است روحش در جوار حضرت حق قرین رحمت قرار گیرد.

موضوع شکایت آقای رضا افتخاری، مدیرعامل استقلال از شما به کجا رسید؟
بنده در دادگاه حاضر شدم و دفاعیه خود را به قاضی تقدیم کردم و منتظر حکم هستم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون