کد خبر: ۱۱۶۵۴
۱۷:۳۹ -۱۹ آبان ۱۳۹۶
سرمربی تیم تکواندوی دانشگاه آزاد اسلامی معتقد است، برگزاری لیگ تکواندو به روش تیمی(جام جهانی) باعث احیای دوباره تماشاگران تکواندو می‌شود.

ورزش و جوان- سید نعمت‌الله خلیفه در پاسخ به این سوال که آیا با اعزام تیم باشگاهی به رقابت‌های جام جهانی تکواندو موافق است؟ گفت: باید با مسئولان فدراسیون تکواندو جلسه‌ای داشته باشیم و برنامه ریزی‌های خوبی را انجام دهیم. همچنین باید بگویم که برای این مسابقه‌ها نیروی کمکی هم از تکواندوکاران دیگر تیم‌ها انتخاب می‌کنیم. آنجا(جام‌جهانی تکواندو) تیم دانشگاه آزادی وجود ندارد و این تیم ملی ایران است که عازم مسابقه‌ها می‌شود که برای موفقیت در این رقابت‌ها باید تیم دانشگاه آزاد را تقویت کنیم.

او در خصوص برگزاری رقابت‌های لیگ تکواندوی ایران به روش تیمی جام جهانی برای نخستین بار، گفت: این سبک مبارزات در تکواندو را فدراسیون جهانی برای بالا بردن هیجان و افزایش زیبایی در تکواندو ابداع کرده است. این روش برای نخستین بار بود که در ایران برگزار شد و از نظر من سطح خوبی داشت.

سرمربی تیم تکواندوی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین با اشاره به بالا بودن سطح رقابت‌های لیگ تکواندو، عنوان کرد: با وجود آمادگی خوب تکواندوکاران در تیم‌های مختلف سطح بازی‌ها بالا بود و تماشاگران زیادی هم برای مشاهده این سبک جدید در سالن حاضر بودند. فکر می‌کنم اگر این روش مبارزه‌ها در ایران بیشتر شود می‌توانیم شاهد حضور تماشاگران بیشتری در سالن مسابقه‌ها باشیم. این سبک مبارزه به نوعی می‌تواند باعث احیای دوباره‌ی تماشاگران تکواندو در ایران شود.

خلیفه در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان در رقابت‌های جام جهانی تکواندو موفق بود؟ اظهار کرد: در سیستم مبارزه تیمی جام‌جهانی، بعضی از تکواندوکاران می‌توانند موفق باشند و بعضی از آن‌ها هم نمی‌توانند. رقابت‌های جام جهانی تکواندو همانطور که برای تیم ملی ایران مهم است برای همه کشورها نیز مهم است. اگر می‌خواهیم در این رقابت‌ها موفق باشیم باید همه‌ی تیم‌ها در داخل کشور برنامه‌های تخصصی‌تری را جهت مبارزه تکواندوکاران در این روش طرح ریزی کنند. این سبک برگزاری لیگ هم یکی از کارهای خوب برای آشنایی با این نوع از رقابت‌ها است.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون