کد خبر: ۱۱۵۲۸
۱۶:۵۴ -۱۶ آبان ۱۳۹۶
یوسف کرمی:
سرپرست تیم تکواندوی بهبد کرج گفت: اگر می‌خواهیم در رقابت‌های جام‌جهانی تکواندو موفق باشیم باید لیگ تکواندو را به روش تیمی برگزار کنیم تا تکواندوکاران تجربه کسب کنند.

ورزش و جوان- یوسف کرمی در مورد برگزاری لیگ تکواندو با روش تیمی(جام‌جهانی) اظهار کرد: این سیستم مبارزه یک سبک جدید بوده و با روش مبارزه‌ها در المپیک و قهرمانی جهان متفاوت است. به همین منظور اگر می‌خواهیم در جام‌جهانی موفق باشیم باید این مسابقه‌ها را که به روش تیمی است، برای کسب تجربه تکواندوکاران برگزار کنیم.

او افزود: ایران همیشه در دوره‌های قبل به دلیل بی تجربگی نتیجه خوبی در جام‌جهانی تکواندو کسب نمی‌کرد اما الآن این اتفاق افتاده است و مسابقه‌های تیمی تکواندو را در ایران داریم. فکر می‌کنم این کار به کسب نتایج خوب در جام‌جهانی کمک می‌کند.

دارنده مدال برنز المپیک پکن ادامه داد: یکی از ویژگی‌های مهم این سبک تماشاگر پسند بودن آن است. قطعا این نوع مبارزه‌ها تماشاگران و هواداران زیادی را به سالن‌های تکواندو جذب می‌کند که یک اتفاق خوب است.

او درباره‌ی کسب مقام دوم تیم بهبد کرج و شکست این تیم در فینال مقابل دانشگاه آزاد گفت: تکواندوکاران تیم بهبد در واقع داشتند با تیم ملی بازی می‌کردند چون همه‌ی بازیکنان رقیب باتجربه هستند. با این حال اعضای تیم ما(بهبد کرج) خوب جنگیدند و خدا را شکر می‌کنیم که به نتیجه‌ی قابل قبولی هم دست یافتند.

کرمی همچنین درباره‌ی سطح داوری این دوره از رقابت‌ها نیز گفت: از نظر من داوری‌ها یک مقداری می‌توانست بهتر از این باشد. دوست ندارم داوری را زیر سوال ببرم اما حتی در بازی فینال بارها دیدم که اخطارها به ضرر تیم بهبد کرج داده شد. در بسیاری از دقایق اخطارهای 50 به 50 هم به ضرر بهبد اعلام شد. این داوری‌ها باعث شد بازیکنان ما روحیه‌ی خود را ببازند و فکر می کنم اگر این شرایط نبود، تیم ما(بهبد کرج) نتیجه‌ی بهتری کسب می‌کرد.

پیشکسوت تکواندوی ایران در پایان با اشاره به مجمع انتخابات ریاست فدراسیون تکواندو، اظهار کرد: امیدارم هرکسی که وارد عرصه‌ی مدیریت تکواندو می‌شود برای این رشته کار کند و دلسوز خانواده تکواندو در سراسر ایران باشد. بهتر است هر کسی که روی کار آمد برنامه‌ریزی جدید با خود بیاورد تا تکواندو در سال‌های بعد موفق‌تر از همیشه باشد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون