کد خبر: ۱۰۵۹۲
۱۷:۴۲ -۱۸ مهر ۱۳۹۶

اشرفی: توسعه ورزش همگانی و آموزش یکی از اهداف اصلی برپایی مراسم روز ملی پارالمپیک است

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک گفت: هدف از برگزاری دهمین مراسم بزرگداشت روز ملی و هفته پارالمپیک که از 22 مهرماه تا 28 در تهران برگزار خواهد شد توسعه ورزش همگانی در بین معلولان است.
ورزش و جوانمسعود اشرفی در نشست خبری که امروز در محل آکادمی ملی پارالمپیک برگزار شد، افزود: آموزش و توسعه ورزش همگانی و همچنین حرکت در مسیر جنبش پارالمپیک یکی از محورهای اصلی ما در دهمین مراسم بزرگداشت روز ملی و هفته پارالمپیک است که طبق پیش‌بینی به عمل آمده 35 هزار نفر در سراسر کشور در این جنبش حضور خواهند داشت و سه هزار نفر از استان تهران در روز 26 مهرماه که روز ملی پارالمپیک نامگذاری شده  به اجرای برنامه‌های همگانی در ایستگاه‌های آموزشی که در خارج از سالن‌ها پیش‌بینی شده خواهند پرداخت تا بتوانیم گام موثری را در معرفی جنبش پارالمپیک در سراسر کشور برداریم.

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک گفت: در 31 استان مراسم روز ملی پارالمپیک پیش‌بینی شده است که امسال تفاوتی که نسبت به سال‌های قبل دارد این است که ما سعی داریم در جهت توسعه ورزش همگانی در بین اقشار معلول گام‌های جدی‌تری برداریم و تمام معلولان قبل از ورود به سالن‌های اجرای این مراسم به حرکات ورزشی بپردازند. ما از 22 نهاد و سازمان‌های مختلف برای برپایی این مراسم دعوت به عمل آورده‌ایم که امیدوارم در دهمین سال برگزاری مراسم حضور و مشارکت بهینه‌ای داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: امسال تعداد زیادی از معلولان برای حضور در این مراسم ثبت‌نام کرده بودند اما چون هدف‌گذاری، اجرای برنامه‌ها از لحاظ کیفی است ما سعی کردیم جمعیت هدف را بر مبنای 35 هزار نفر قرار دهیم تا بتوانیم در اجرای دهمین مراسم روز ملی پارالمپیک برنامه‌های قوی به اجرا بگذاریم. این برنامه‌ها از روز 22 مهر برگزار خواهد شد و تا 28 مهرماه ادامه خواهد داشت ضمن اینکه در تمام برنامه‌های پیش‌بینی شده هدف اصلی ما توسعه جنبش پارالمپیک و از همه مهم‌تر توسعه ورزش همگانی در بین اقشار معلول است که من امیدوارم در این دوره ما بتوانیم در جهت پیشبرد و پیشرفت ورزش همگانی قوی‌تر از سال‌های قبل عمل کنیم و در شناسایی و توسعه ورزش معلولان در جامعه گام موثری برداریم.

اشرفی خاطرنشان کرد: در روز ملی پارالمپیک در هر استان 20 تا 40 ایستگاه ورزشی قبل از اجرای مراسم پیش‌بینی شده تا معلولان بتوانند تحت نظر مربیان متخصص به فعالیت‌های ورزشی بپردازند. همچنین یکسری کارگاه‌هایی پیش‌بینی شده که امیدوارم امسال بتوانیم روند موفق‌تری نسبت به سال‌های گذشته داشته باشیم.

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک ادامه داد: با توجه به اینکه در سال گذشته کمیته ملی پارالمپیک از کمیته المپیک تفکیک شد ما به طور قطع نگاه‌مان به آینده با توجه به این تفکیک، جذب منابع بیشتر برای کمیته پارالمپیک است و اینکه بتوانیم احساس مسئولیت بیشتری را نسبت به جامعه معلولان داشته باشیم. خوشبختانه در حال حاضر دو نفر از نمایندگان مجلس به عنوان ناظران کمیته ملی پارالمپیک انتخاب شده‌اند تا بتوانند ضمن نظارت بر روند و توسعه فعالیت‌های پارالمپیک، در توسعه ورزش معلولان نیز به ما کمک کنند. ما دیگر دغدغه‌ای برای مرتفع کردن مشکلات و دغدغه معلولان نداریم و سعی داریم از طریق این دو نماینده پیام معلولان را به گوش نمایندگان مجلس برسانیم.

وی پیرامون این پرسش که آیا امسال رییس کمیته بین‌المللی پارالمپیک نیز در مراسم روز ملی پارالمپیک حضور خواهد داشت یا خیر؟ گفت: با توجه به تغییراتی که در هیات رییسه و رییس کمیته بین‌المللی پارالمپیک بعد از 16 سال صورت گرفت ما از وی برای حضور در مراسم دعوت به عمل آوردیم و وی نیز اظهار علاقه کرد اما اشاره داشت که در مراسم نمی‌تواند حضور پیدا کند اما پیام ویدئویی وی را در روز ملی پارالمپیک در مراسم پخش خواهیم کرد. امیدوارم از مسئولان داخلی نیز که از 22 نهاد مختلف دعوت به عمل آورده‌ایم شاهد حضور فعال آنها در این مراسم باشیم.

اشرفی در پایان یکی از دستاوردهای مهم برگزاری دهمین مراسم بزرگداشت روز ملی و هفته پارالمپیک را توسعه فکری در جامعه هدف و اینکه بتوانم به جامعه معلولان این مساله را بقبولانم که ورزش چه تاثیری می‌تواند در افزایش روحیه و شادابی این قشر از جامعه داشته باشد و با انجام فعالیت‌های ورزشی می‌توانند حس معلول بودن خود را مرتفع کنند و مشارکت جدی در توسعه ورزش همگانی در کشور داشته باشند. امیدوارم که در پایان مراسم یک هفته‌ای ما بتوانیم در بخش آموزش و توسعه ورزش همگانی و همچنین تقویت جنبش پارالمپیک در بین 35 هزار جمعیتی که در این مراسم حضور خواهند داشت به نتایج و دستاوردهای خوبی دست پیدا کنیم و کیفیت کار را نسبت به سال‌های قبل افزایش دهیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون