کد خبر: ۹۸۴۶
۱۶:۰۲ -۲۹ شهريور ۱۳۹۶
رییس فدراسیون جودو گفت: سرمربی تیم ملی بانوان ازبکستان شرایط مد نظر ما را پذیرفت و بزودی برای عقد قرارداد برای سرمربیگری تیم ملی جودوی بانوان راهی ایران خواهد شد.

ورزش و جوان- محمد درخشان  با اشاره به موافقت رییس فدراسیون جهانی جودو با درخواست کمک ایران برای تیم ملی بانوان اظهار کرد: چندی پیش از رییس فدراسیون جهانی تقاضا کردم فردی متخصص برای مطالعه دقیق وضعیت جودوی بانوان ایران و راه‌های رشد آن به ما معرفی کند که بر همین اساس، ویزر رییس فدراسیون جهانی جودو دیشب(سه‌شنبه) ضمن اعلام موافقت با درخواست ما، خانم لوریتا کوساک اسکاتلندی که دان 7 جودو را دارد و از اعضای فدراسیون جهانی محسوب می‌شود را به ما معرفی کرد و قرار است وی ظرف چند روز آینده به ایران بیاید.

وی افزود: ابتدا قرار است این شخص پس از ورود به ایران طی یکی دو هفته در این زمینه بررسی داشته باشد و سپس استراتژی خود برای رشد جودوی بانوان ایران از جمله برنامه کمپ‌های تمرینی، روش‌های اجرای کار و...را به دبیرکل فدراسیون جهانی اعلام کند تا مطابق با این برنامه پیش برویم.

رییس فدراسیون جودو با بیان اینکه این برنامه‌ریزی می‌تواند موجب رشد جودوی بانوان در ایران شود تصریح کرد: اینکه استراتژی جودوی بانوان ایران با نظر فدراسیون جهانی تدوین شود، موجب حمایت فدراسیون جهانی از اجرای این برنامه ها می‌شود که این امر می‌تواند مزایای زیادی برای جودوی بانوان ایران داشته باشد.

درخشان درباره سرانجام استخدام مربی خارجی برای تیم ملی بانوان نیز خاطرنشان کرد: نلیا مربی ازبک و سرمربی تیم ملی بانوان این کشور شرایط مدنظر ما را قبول کرد و قرار است تا 20 روز دیگر به ایران بیاید تا قرارداد امضا کنیم. اگر با این مربی به توافق نهایی برسیم قصد داریم حداقل تا بازی‌های آسیایی 2018 با وی همکاری کنیم.

وی در ادامه گفتگو با ایسنا درباره استخدام مربی خارجی برای تیم ملی جودوی مردان نیز گفت: 3 مربی برای تیم ملی آقایان مدنظر ما هستند.اول مربی فرانسوی به نام "بودو" که توسط دبیر کل فدراسیون جهانی به  ما معرفی شده و شناخت چندانی از او نداریم. دومین مربی یک مربی روس مقیم آلمان که او نیز قرار است برای مذاکره به ایران بیایدو سومین مربی نیز توسط شخص رییس فدراسیون جهانی به ما معرفی شده که اهل مولداوی است.

درخشان تصریح کرد: البته ولادیمیر روس که شخصی باسابقه است و با تیم‌های روسیه و تاجیکستان نیز همکاری کرده در جریان مسابقات جهانی مجارستان برای کار در ایران اعلام آمادگی کرد. من به دنبال این نیستم مربی را به ایران بیاورم که 7 ،8 هزار دلار پول بگیرد به المپیک سفر کند اما هیچ سودی برای ما نداشته باشد و در آخر هم به ریش ما بخندد. بدنبال شخصی هستم که بتواند به جودوی ما کمک کند و در این راه نیز عجله نخواهم کرد.

رییس فدراسیون جودو با بیان اینکه برنز سعید ملایی در رقابت‌های جهانی باعث تغییر نگاه‌ها به جودوی ایران شد افزود: پیش از این مربیان دیگر کشورها فکر می‌کردند وقتی به آن‌ها پیشنهاد همکاری می‌دهیم برای ما حکم منجی و فرشته نجات را دارند تا جودوی ایران را نجات دهند اما این مدال که پس از 10 سال بدست آمد نشان داد جودوی ایران در مسیر پیشرفت قرار دارد و اینگونه نیست که از هم پاشیده شده باشد و فهمیدند هدف ما از ارائه پیشنهاد، درخواست کمک به رشد هر چه بیشتر جودو در ایران است.

وی درباره ابراز علاقه جواد محجوب برای بازگشت به تیم ملی جودو گفت: او عضو خانواده جودو است و شخصا به او علاقه دارم. آغوش خانواده جودوی ایران به روی محجوب باز است و همان قدر که از رفتن او غمگین شدیم از بازگشت محجوب استقبال می‌کنیم.

درخشان در پاسخ به این سوال که در صورت بازگشت محجوب آیا مسعود خسروی نژاد مربی سابق تیم ملی و مربی اختصاصی محجوب نیز به کادر فنی اضافه خواهد شد یا خیر گفت: خسروی‌نژاد از مربیان خوب و باتجربه جودوی ایران محسوب می شود و ما از حضور چنین افراد با تجربه‌ای که بتوانند به تیم ملی کمک کنند استقبال می‌کنیم.خسروی‌نژاد ابتدا به عنوان دبیر تیم‌های ملی جودو معرفی شد اما پس از چند روز بدلایل شخصی استعفا داد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون