کد خبر: ۹۵۹۰
۱۸:۲۰ -۲۳ شهريور ۱۳۹۶

گزارش ویژه؛ رفتارهای باورنکردنی یک فدراسیون پراشتباه

فدراسیون بسکتبال بعد از گاف عجیب درباره تیم سه نفره روزهای پرالتهابی را سپری می‌کند.
ورزش و جوان- اوایل هفته جاری مشخص شد فدراسیون بسکتبال در اقدامی عجیب نام چند بازیکن تیم پتروشیمی را بدون توجه به حضور این نفرات در مسابقات باشگاه‌های آسیا برای مسابقات سه نفره داخل سالن آسیا رد کرده و با این اشتباه عجیب شانس حضور تیم ایران در این رقابت‌ها را از بین برده.

بعد از انتشار این خبر مسئولان فدراسیون بسکتبال تلاش کردند این گاف عجیب را گردن کمیته برگزاری رقابت‌های داخل سالن آسیا بیندازند. محمود مشحون رئیس فدراسیون هرگونه اشتباه از سوی فدراسیون را رد کرد و مدعی شد مسئولان مسابقات چون می‌دانسته‌اند ایران قهرمان می‌شود با تغییر نفرات تیم مخالفت کرده‌اند! 
علی توفیق دبیر فدراسیون هم همین صحبت‌ها را تکرار کرد.

توفیق چهارشنبه شب در برنامه زنده شبکه ورزش هم این ادعاها را تکرار کرد و گفت مسئولان ترکمنستانی اجازه نداده‌اند از لیست شش نفره‌ای که فدراسیون اعلام کرده دو نفر دیگر جانشین دو بازیکن پتروشیمی شوند. محمود عبداللهی مدیر روابط عمومی کمیته ملی المپیک ادعای وجود لیست شش نفره تیم ایران را تکذیب کرد.

نکته عجیب در جریان حذف تیم سه نفره مردان ایران از رقابت‌ها قهرمانی داخل سالن آسیا این است که فدراسیون باوجود اینکه برنامه این رقابت‌ها از ماه‌ها پیش مشخص بوده، بازهم نفراتی از تیم پتروشیمی بندرامام که باید در همان تاریخ در جام باشگاه‌های آسیا حاضر شود را برای حضور در این مسابقات دعوت کرده‌اند.

فدراسیون جهانی بسکتبال بیست ژانویه سال جاری میلادی (حدود هشت ماه پیش) میزبان و برنامه رقابت‌های مهم باشگاهی و ملی سال در قاره آسیا منجمله رقابت‌های باشگاه‌های آسیا را اعلام کرد.

در واقع فدراسیون بسکتبال برخلا ف ادعای رئیس فدراسیون بسکتبال حدود هشت ماه پیش از برنامه رقابت‌های باشگاه‌های آسیا مطلع بوده.

از بین چهار نفر معرفی شده برای رقابت‌های سه نفره داخل سالن آسیا دو نفر در زمان اعلام لیست بازیکن پتروشیمی بودند. مسئولان تیم قهرمان لیگ برتر دو هفته پیش تغییراتی در فهرست نفرات اعزامی خود به مسابقات باشگاه‌های آسیا ایجاد کردند اما از بین لیست چهار نفره فدراسیون همچنان دو نفر بازیکن این تیم هستند. 

نکته دیگر  اینکه فدراسیون به راحتی می‌توانسته پیش کند پتروشیمی برای حضور قدرتمند در رقابت‌های باشگاه‌های آسیا تلاش می‌کند از اکثر بازیکنان تیم ملی استفاده کند.

منبع: نود

ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون