کد خبر: ۸۰۵۲
۱۳:۵۰ -۲۱ مرداد ۱۳۹۶
دادگر:
علی دادگر در نشست خبری خود با تبریک روز خبرنگار به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
ورزش و جوان- رئیس فدراسیون تیراندازی در نشست خبری و در پاسخ به این سوال که شرایط فدراسیون را با توجه به بدهی ها و حکم دیوان چطور می‌بیند، اظهار کرد: حکم دیوان اداری هیچ ارتباطی به انتخابات اخیر ندارد. وزارت ورزش و جوانان  صحت انتخابات را اعلام کرده است و هیچ خللی در انتخابات جدید نیست. اگر در آینده رایی صادر شود تابع قانون هستیم و هرگز قانون گریز نخواهیم بود.

او در ادامه درباره بدهی‌های فدراسیون گفت: در اصل بیش از 16 میلیارد در این فدراسیون بدهی وجود دارد و یکی از بدهکارترین فدراسیون‌های جمهوری اسلامی است. ما درصدد هستیم نه تنها در این فدراسیون بدهی به بار نیاوریم بلکه با شیب ملایم بدهی‌ها را پرداخت کنیم. بدهی‌های مربوط به افراد حقیقی و غیر حقیقی، خصوصی و غیر خصوصی باید برطرف شود تا شرمنده کسی نباشیم.

رییس فدراسیون تیراندازی در مورد رفع مشکل تفنگ و ساچمه نیز گفت: ما باید مشکل فشنگ یا ساچمه را یا از منابع داخلی یا خارجی برطرف کنیم. برای تامین فشنگ و ساچمه از منابع داخلی که مشکلی نداریم و به نظر می‌رسد ارتباطات با تولید کنندگان کمی ضعیف بوده است. من امیدوارم که در کوتاه‌ترین زمان ممکن این مشکل برطرف شود. در هر صورت وظیفه فدراسیون تامین فشنگ و تجهیزات برای مخاطبان این فدراسیون است. امیدوارم ظرف سه ماه آینده این مشکلات برطرف شود و امکانات لازم در اختیار ورزشکاران و قهرمانان قرار گیرد تا از این بابت مشکلی وجود نداشته باشد.

او در مورد لازلو سرمربی سابق تیراندازی نیز گفت: به هر حال او طلبکار است. هر طلبی که رییس قبلی ایجاد کرده باشد، ما باید رضایت بگیریم و مشکلات را برطرف کنیم. ما سعی می‌کنیم با پرداخت حداقلی، این مشکل را برطرف کنیم.

دادگر در مورد فشنگ‌هایی که در گمرک مانده است، گفت: مقداری فشنگ و ساچمه در گمرک وجود دارد. ما از چهارشنبه آغاز به کار کرده‌ایم. مانع جدی برای ترخیص این فشنگ و ساچمه وجود ندارد.

رییس فدراسیون تیراندازی در پاسخ به این سوال که آیا قصد تعامل با هاشمی رئیس قبلی فدراسیون وجود دارد یا خیر گفت: ما هیچ عناد و دشمنی با کسی نداریم. از وجود تمام کسانی که چه در داخل و خارج از گود هستند استفاده خواهیم کرد. هاشمی برای این فدراسیون زحمت زیادی کشیده است. البته او کرسی بین‌المللی ندارد. من معتقدم این کرسی متعلق به فرد نیست بلکه برای ایران است. چه قبل از انتخابات و اکنون بعد از انتخابات بر این باور هستم که باید این کرسی بین‌المللی حفظ شود چون به نفع ایران خواهد بود.

دادگر در پاسخ این پرسش که هاشمی معتقد است که هنوز فدراسیون جهانی او را به عنوان رییس فدراسیون معرفی می‌کند، نظر شما در این باره چیست پاسخ داد: تا جایی که من اطلاع دارم یکی از خبرگزاری‌ها ایمیلی به فدراسیون جهانی زده بودند و پاسخ گرفته بودند که ما در مسائل داخلی کشورها ورود نمی‌کنیم. مشکلات داخلی آن‌ها باید در داخل کشورشان حل شود. من هم معتقدم که باید این مشکل در داخل فدراسیون در چارچوب قوانین داخلی ایران و وزارت ورزش حل شود.

او در مورد اهداف این فدراسیون در آینده گفت: ما دو هدف داریم. هدف داخلی در بخش نیروی انسانی است و برطرف کردن کمی و کاستی‌ها، درست کردن امکانات و وسایل خواهد بود و در بخش خارجی هم اهداف ما موفقیت در بازی‌های آسیایی و المپیک 2020 خواهد بود. ما در گذشته در المپیک هیچ مدالی از هیچ رنگی به دست نیاورده‌ایم. می‌خواهیم برای اولین بار در المپیک مدال کسب کنیم. البته در بازی‌های آسیایی مدال‌هایی داشته‌ایم و اکنون می‌خواهیم رنگ آن‌ها را بهبود بخشیم. امیدواریم در افقی سه ساله به انتظارات جامعه تیراندازی جامه عمل بپوشانیم.

رییس فدراسیون تیراندازی در پاسخ به این سوال که در مورد ماده اهداف پروازی چه کارهایی صورت خواهد گرفت گفت: ما ورزشکارانی را در قهرمانی آسیا به ماده اهداف پروازی اعزام کردیم آن‌ها درخشش خوبی داشتند و بین 18 تیم حاضر چهارم شدند. این نشان می‌دهد که ما می‌توانیم در آینده با تمرین‌های مستمر در این ماده نیز مدال داشته باشیم. ما تاکنون در ماده اهداف پروازی هیچ نماینده‌ای در المپیک نداشتیم اما برنامه ما این است که سهمیه المپیک در اهداف پروازی داشته باشیم. ما در رده‌های پایه نسبت به گذشته ضعیف عمل کردیم که باید آن را ترمیم کنیم. تنها سه چهار خانم عضو تیم ملی هستند که ما باید به دنبال پشتوانه‌سازی باشیم تا هم سهمیه بگیریم و هم درالمپیک 2020 مدال کسب کنیم.

او در مورد همگانی کردن این رشته گفت: قهرمانان ما در این رشته از میان آماتورها شناسایی می‌شوند و بعد از تمرین‌ها، به عنوان قهرمان شناخته می‌شوند. ما نیز درصدد هستیم که جشنواره‌ای را بین عشایر برگزار کنیم تا بتوانیم دوباره استعدادیابی را از این طریق انجام دهیم.

او در پاسخ به این سوال که اگر هاشمی کوتاه نیاید مجمع فوق‌العاده برگزار می‌شود یا خیر گفت: ما طبق قانون عمل می‌کنیم. اگر این حق برای هاشمی بر اساس قانون وجود داشته باشد، باید آن را پیگیری کند. زمانی که من به دنبال رای دیوان بودم و چندین بار نیز اخطار گرفته شد بدون حاشیه و سروصدا به دنبال کار قانونی بودم اما هنوز با وجودی که رایی گرفته نشده و حکم دیوان صادر نشده درست نیست که جنجال به پا کنیم چون در این صورت دود آن به چشم فدراسیون و ورزشکاران خواهد رفت. اما اگر این اتفاق افتاد مجمع فوق‌العاده برگزار می‌کنیم تا در این باره تعیین تکلیف شود. در آیین‌نامه‌ها راه برای همه باز است و برای اینکه به ورزش ایران لطمه نخورد، باید بدون سروصدا کار خود را انجام دهند و بدون حاشیه‌ حرف‌ها را منتقل کنند.

دادگر گفت:‌ باید تلاش کنیم چون برای بازی‌های آسیایی فرصتی نداریم. باید به جای اینکه مقابل یکدیگر باشیم، کنار هم قرار بگیریم.

او در مورد مربی تیم ملی تیراندازی نیز گفت: هفته آینده اردوها تشکیل خواهد شد. فعلا با همان مربیان قبلی کار را ادامه خواهیم داد. برخی معتقدند که باید از مربیان داخلی استفاده شود و برخی نیز معتقدند که نیاز به مربی خارجی داریم. قطعا برای رسیدن به المپیک باید از مربی خارجی استفاده کنند. ما باید وارد بحث شویم تا مواضع فدراسیون برای مربی خارجی مشخص شود و حتی اگر مربی خارجی هم داشته باشیم مربیان داخلی در کنار آن‌ها تجربه‌اندوزی خواهند کرد.

پیش از این نشست رقابت‌های تیراندازی بین اصحاب رسانه برگزار شد و در پایان این نشست نیز از خانم روزبهانی، همسر خبرنگار شهید صارمی، تقدیر شد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون