کد خبر: ۵۳۲۵
۱۸:۱۷ -۱۱ تير ۱۳۹۶
شفاف سازی فیفا
داوران ناظر سیستم ویدئو چک بازی فینال جام کنفدراسیون ها شب گذشته به یکباره تغییر کردند.
ورزش و جوان- دیدار نهایی جام کنفدراسیون‌ها امشب بین دو تیم پرتغال و شیلی برگزار می‌شود اما پیش از این بازی اتفاقی عجیب افتاد. 

فیفا در آخرین ساعات و بدون ارائه توضیحی داورانی را که قرار بود کنترل فناوری بازبینی تصاویر به عهده‌شان باشد، تغییر داد.


ریکی برزیلی، کاسارس پاراگوئه‌ای و بیروموشاهو اهل بروندی قرار بود سه داوری باشند که بازبینی تصاویر بر عهده‌شان باشد اما فیفا ناگهان تصمیم گرفت کلمنت تورپین فرانسوی، آرتور دیاس پرتغالی و یوری پراپرونیک اسلوونیایی را انتخاب کند. چهار داور اصلی زمین نیز اروپایی هستند؛ مازیچ و دستیارانش هر سه صربستانی‌اند. داور چهارم نیز اسلونیایی است. نبود داور اهل آمریکای جنوبی در میان هفت داور باعث ناراحتی کنفدراسیون آمریکای جنوبی  به خصوص کشور شیلی شده است.

 

رسانه های اروپایی در توجیه این اتفاق نوشتند که تغییر داواران تنها می‌تواند یک دلیل داشته باشد.
 فیفا در حال مبارزه با داوارانی است که مخالف فناوری بازبینی هستند. داوران آمریکای جنوبی با رهبری پیتانا کاملا مخالف استفاده از این فناوری هستند. البته شرایط در میان اروپایی‌ها نیز این چنین است اما با تلاش کولینا و بوساکا این مخالفت کمتر شده است.

داواران اهل قاره آمریکا از فناوری بازبینی ضربه خوردند چون تعداد زیادی از آنها به علت مخالفت با این موضوع از قضاوت کنار گذاشته شدند. به همین خاطر فیفا از ترس به وجود آمدن مشکل، تصمیم به تغییر داوران گرفت. ممکن بود سه داور از اعلام کردن اتفاق مشکوک در محوطه جریمه سر باز بزنند.

 

فیفا ساعاتی پیش در بیانیه ای علت این تغییر ناگهانی را به خطای انسانی مرتبط دانست و اعلام کرد که از ابتدا هم قرار بود سه داور اروپایی در فینال جام کنفدراسیون ها ناظر ویدئوچک باشند.


منبع: ورزش سه

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون