کد خبر: ۵۲۴۳۴
۱۱:۰۰ -۲۶ فروردين ۱۴۰۳
در حالی که بازار‌های جهانی در تعطیلات آخر هفته به سر می‌برند، بیت‌کوین با کاهش قابل توجه به محدوده ۶۷ هزارتایی بازگشت تا بار دیگر بازار رمزارز‌ها قرمزپوش شود. از سوی دیگر، برخی از اعضای فدرال‌رزرو آب پاکی را روی دست فعالان بازار ریختند و اعلام کردند تا زمانی که از بازگشت رشد شاخص قیمت‌ها به محدوده ۲ درصدی اطمینان حاصل نکنند، کاهش نرخ بهره سیاستی به تعویق خواهد افتاد. این اظهارات قیمت طلا را در روز پایانی بازار‌ها با کاهش مواجه کرد، اما برخی صاحب‌نظران روند افزایشی طلا را ادامه‌دار می‌بینند.

رمزارز‌ها در تعطیلات پا پس کشیدند

نشان تجارت - گزارش ناامیدکننده تورم آمریکا در ماه مارس و حوادث اخیر منطقه غرب آسیا موجب شد طلا طی هفته گذشته بر ریل رکوردشکنی قرار بگیرد و برای نخستین بار به عدد ۲۴۰۰ دلار در هر اونس برسد. روز جمعه طلا با ثبت عدد ۲۴۳۱ دلار و ۵۹ سنت به بالاترین ارزش خود دست یافت. با این حال این افزایش چندان پایدار نبود و طلا به سرعت به کانال ۲۳۰۰ بازگشت و هفته معاملاتی را در میانه همین کانال به پایان برد. با این حال گزارش جدید کیتکو حاکی از آن است که بسیاری از معامله‌گران چشم‌انداز صعودی بودن طلا طی هفته آینده را رد نمی‌کنند.

عمده افرادی که در گزارش کیتکو مورد مصاحبه قرار گرفته‌اند، معتقدند که رویداد‌های ژئوپلیتیک در روز‌های اخیر، وزن بالاتری در تعیین قیمت طلا داشته‌اند. به نظر می‌رسد در حال حاضر در شرایط عجیبی به سر می‌بریم که همزمان با تقویت دلار، طلا نیز صعودی می‌شود و این دو در کنار هم به عنوان دارایی‌های امن در سطح جهان به شمار می‌روند.

خبری از کاهش نرخ بهره نیست

در این میان، بسیاری از معامله‌گران از ابتدای سال جای میلادی پیش‌بینی می‌کردند که فدرال‌رزرو سیاست‌های سختگیرانه خود را متوقف کند و کاهش نرخ بهره را در پیش بگیرد. با این حال داده‌های تورم آمریکا در ماه مارس حاکی از آن بود که سطح تورم بالاتر از نرخ پیش‌بینی شده است و به این ترتیب، گمانه‌زنی‌ها درباره شروع کاهش نرخ بهره را افزایش داد. با این حال رئیس فدرال‌رزرو کانزاس‌سیتی در اظهاراتی به تمام گمانه‌زنی‌ها خاتمه داد.

او در روز جمعه اعلام کرد تا زمانی که فدرال‌رزرو اطمینان نیابد که نرخ تورم به سطح ۲ درصد بازمی‌گردد، خبری از کاهش نرخ بهره نخواهد بود. جفری اشمید در این باره گفت که هیچ فوریتی برای کاهش نرخ بهره وجود ندارد و شخص وی رویکرد صبورانه را بیشتر ترجیح می‌دهد. برخی تحلیلگران علت بازگشت طلا از قله ۲۴۰۰ دلاری را همین اظهارات مقامات فدرال‌رزرو می‌دانند.

رمزارز‌ها قرمزپوش شدند

در حالی که اظهارات رئیس فدرال‌رزرو کانزاس‌سیتی موجب افت قیمت طلا شد، این موج قرمز به فلز زرد محدود نماند و بازار دارایی‌های پرریسک مانند رمزارز‌ها را نیز قرمزپوش کرد. از سوی دیگر، پیش‌بینی می‌شود با توجه به فرارسیدن فصل مالیات‌ها در ایالات‌متحده، بازار رمزارز‌ها با مقداری ضعف دست‌وپنجه نرم کنند.

با این حال باید توجه داشت که مانند همه بازار‌های دارایی، رمزارز‌ها نیز تحت تاثیر وقایع ژئوپلیتیک اخیر قرار دارند و بخشی از افت آن‌ها به همین نکته باز می‌گردد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون