کد خبر: ۴۵۳۵۱
۰۷:۲۷ -۰۷ دی ۱۴۰۱
کاربران خبرآنلاین در واکنش به افزایش قیمت خودرو، عنوان کردند: افزایش قیمت خودرو همانند سایر کالا‌ها نتیجه تورم افسار گسیخته است؛ تورم هم ناشی از کسر بودجه است.

قیمت خودرو

نشان تجارتقیمت خودرو در ماه‌های اخیر روندی افزایشی را تجربه کرده به‌گونه‌ای که صاحب‌نظران بر این باورند که این بازار از کنترل خارج شده است.

هر چند پیش از این وعده‌ها بر کاهش قیمت خودرو در صورت اجرایی شدن واردات استوار بود، اما انتشار اخبار واردات نیز نتوانسته است تغییری در روند رو به افزایش قیمت خودرو در بازار ایجاد کند. در عین حال، برنامه‌های وزارات صمت نیز با وجود وعده‌های بسیار برای مدیریت بازار تاکنون افاقه نکرده و هر روز شاهد نابسامانی بیشتر در قیمت خودرو هستیم.

در همین راستا، کاربران خبرآنلاین در نظرسنجی‌ای با عنوان این‌که «دلیل افزایش نرخ خودرو در بازار در شرایط کنونی را چه می‌دانید؟» دیدگاه‌های جالبی داشتند.

یکی از کاربران خبرآنلاین نوشت: «هر سال گرون شده امسال هم روش.»

کاربر دیگری عنوان کرد: «به دلیل افزایش وحشتناک دلار و از بین رفتن ارزش پول ملی. چرا باید دلار بالای ۳۰ هزار تومان باشد؛ چرا.»

کاربری متذکر شد: «دلار حداکثر باید ۱۵ هزار تومان باشد و نه بیشتر. ولی مافیاهایی که کشور را قبضه کرده‌اند، نمی‌گذارند قیمت پایین بیاید!»

یکی از کاربران خبرآنلاین متذکر شد: «بازار خودرو فقط با آزادسازی واقعی وارادت خودرو متعادل و به نفع مردم خواهد شد ولی با این وزیر، حالاحالاها بعید است به نتیجه‌ای برسیم.»

کاربری که نام خود را بنده خدا عنوان کرد، نوشت: «بازار خودرو تنها زمانی به نفع مردم خواهد شد که حقوق‌ها هم متناسب با افزایش قیمت دلار افزایش پیدا کنند. متاسفانه فقط قیمت‌ها با کم شدن ارزش پول ملی گران می‌شوند.»

واکنش مردمی به گرانی عجیب و غریب خودرو/ چرا وعده ارزانی قیمت خودرو شکست خورد؟

کاربری عنوان کرد: «ناتوانی مدیران اقتصادی در حفظ ارزش پول ملی.»

یکی از کاربران تصریح کرد: «افزایش قیمت خودرو نیز همانند سایر کالاها نتیجه تورم افسار گسیخته است. تورم هم ناشی از کسر بودجه است. کسری که به خاطر افزایش هزینه‌های خدمات دولت است نه افزایش سرمایه‌گذاری در زیرساخت و تولید ملی! دولت از تورم خلق پول می‌کند و کسری بودجه را جبران می‌کند. این مصیبت هر ساله گریبان‌گیر اقتصاد ایران است.»

کاربری متذکر شد: «وقتی صحبت از انحصار در خودروی ایران است و با قانون‌های من در آوردی می‌خواهند واردات خودرو را از طریق خودروسازان انجام بدهند، تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل و ...»

کاربر دیگری نوشت: «به دلیل این‌که خودروساز می‌خواد قیمت کارخانه رو گران کند. پس با توزیع قطره‌چکانی انقدر قیمت بازار رو می‌بره بالا تا شورای رقابت مجوز افزایش قیمت رو بهش بده. تا وقتی انحصار داره خودرو همین وضعیت هست.»

محمد، کاربر خبرآنلاین عنوان کرد: «کجایش عجیب است؛ وقتی نقدینگی و تورم افسارگسیخته در حال افزایش است، انتظار دارید قیمت خودرو افزایش نیابد.»

کاربری تاکید کرد: «اگر همه مردم دست به دست هم بدن سه ماه خودرو ثبت‌نام نکنند واز بورس هم خرید نکنند مثل سال ۹۴ یا ۹۵، اون وقت درست می‌شه.»

یکی از کاربران خاطرنشان کرد: «چون نرخ ماشین پایین‌تر از قیمت واقعیشه.»

کاربر دیگری نوشت: «وعده دادن خودرو ارزون می شه، ولی این قدر قیمت دلار رفت بالا و کنترل شد و در مقابل، خودروسازان هم از شرایط استفاده کردند و قیمت ها را بالا بردند که وعده ارزانی آقای وزیر فراموش شد.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون