کد خبر: ۴۵۲۹۱
۲۲:۱۳ -۳۰ آذر ۱۴۰۱
اقتصادنیوز: فعالان بازار سکه معتقدند ت روز گذشته توئیت بورل در کنار کاهش قیمت دلار در هرات زمینه ساز عقبگرد قیمت دلار در تهران شد و به تبع آن قیمت سکه مسیر کاهش را دنبال کرد.

قیمت سکه

نشان تجارتبه گزارش اقتصادنیوز، روز گذشته یک توئیت بازار ارز و سکه در ایران را وارد فاز کاهشی کرد و معامله گران که در چند روز گذشته در موقعیت خرید قرار گرفته بودند دیروز از خرید دست کشیدند و حجم فروش‌ها بالا رفت.

یک توئیت قیمت دلار و سکه را کاهشی کرد

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی در توئیتر پس از دیدار با وزیر امور خارجه ایران نوشت: توافق کردیم که باید ارتباطات را باز نگه داریم و برجام را بر اساس مذاکرات وین احیا کنیم.

فعالان بازار سکه معتقدند توئیت مذکور در کنار کاهش قیمت دلار در هرات زمینه ساز عقبگرد قیمت دلار در تهران شد و به تبع آن قیمت سکه مسیر کاهش را دنبال کرد.

پارازیت برجامی در بازار دلار و سکه در ایران

البته با پایان معاملات نقدی دیروز، شب گذشته سیگنال‌های منفی برجامی از سوی مقامات آمریکایی باعث شد اثر توئیت بورل کم رنگ شود و عده‌ای از معامله گران توئیت بورل را پارازیت برجامی نامیدند. گفته می‌شود نرخ دلار دیشب بار دیگر به مسیر صعود برگشت.

پیش بینی قیمت سکه از مسیر دلار

برخی از تحلیلگران بازار سکه باور دارند در صورتی که نرخ دلار در بازار امروز برخلاف مسیر روز گذشته حرکت کند این امر ممکن است زمینه ساز افزایش قیمت سکه هم شود.

قیمت طلا بالا کشید

از سوی دیگر قیمت اونس طلا دیروز وارد کانال ۱۸۰۰ دلار شد و تا ۱۸۲۰ دلار بالا رفت. عده‌ای از سکه بازان با اشاره به افزایش قیمت اونس طلا می‌گفتند این امر ممکن است جسارت خریداران سکه را بیشتر کند.

کاهش مجدد قیمت سکه؟

البته عده‌ای از معامله گران با اشاره به فاصله ارزش ذاتی و نقدی سکه می‌گفتند در صورت تداوم عقب نشینی نرخ دلار احتمال کاهش مجدد قیمت سکه وجود خواهد داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون