کد خبر: ۴۴۵۹۷
۰۹:۲۴ -۱۰ آبان ۱۴۰۱
برخی از معامله‌گران اعتقاد دارند فضای کنونی، متقاضیان خانگی را وارد بازار کرده است، اما تصور اکثریت بر این بود که پول‌های خارج شده از بورس، در حال ورود به بازار ارز و سکه است.

قیمت دلار

نشان تجارت - به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات ارزی روز گذشته، دلار هرات در نرخ ۳۲ هزار و ۶۴۰ تومان باز شد و مقاومت مهم ۳۲ هزار و ۶۸۰ تومان را شکست.

نرخ فردایی هرات در روز دوشنبه به سمت ۳۲ هزار و ۹۰۰ تومان حرکت کرد و در این سطح معامله شد.

مرزشکنی دلار و سکه در ایران

معامله‌گران می‌گویند حدود دو هفته پیش، هرات ۳۲ هزار و ۹۰۰ تومان را زد، ولی معامله نشد و تا ۳۲ هزار و ۳۰۰ تومان ریزش داشت. تفاوت معاملات دوشنبه با دفعه قبل انجام معامله در این نقطه بود.

بخاطر همین یکسری از معامله‌گران انتظار دارند هرات مقاومت ۳۲ هزار و ۹۸۰ تومان را بشکند، خصوصا که در بازار تهران دلار و سکه مرزشکنی کردند، سلیمانیه هم از مقاومت ۳۲ هزار و ۳۰۰ تومان رد شد.

حباب سکه معنادار شد

به گزارش اکوایران، دلار تهران در معاملات دوشنبه برای چهارمین بار وارد کانال ۳۳ شد و سکه هم با رشد دلار در ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در معامله بود. با این نرخ سکه، حباب به دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده که معنادار است.

افزایش تقاضا برای خرید دلار

در بازار دوشنبه اکثر معامله‌گران متفق‌القول بودند که تقاضا برای خرید ارز بالا رفته است. علاوه بر مرزشکنی قیمت‌ها، بالا آمدن کف در دو هفته گذشته هم نشانه‌ای برای افزایش تقاضا است.

پول‌های فراری از بورس وارد بازار سکه و ارز شد؟

برخی از معامله‌گران اعتقاد دارند فضای کنونی، متقاضیان خانگی را وارد بازار کرده است، اما تصور اکثریت بر این بود که پول‌های خارج شده از بورس، در حال ورود به بازار ارز و سکه است.

رکوردزنی‌های بازار آزاد در حالی بود که در بازار رسمی حجم معاملات دلار توافقی باز هم رکورد زد. طبق آمار بانک مرکزی، حجم معاملات دلار توافقی در بازار متشکل به ۱۷ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار رسیده که یک رکورد جدید است.

باوجود این، تقاضای بازار آزاد در نوسان قیمت چرخش داشت. برخی تصور می‌کنند اثر رکوردشکنی معاملات دوشنبه را باید در روز‌های آینده جستجو کرد. اما دیدگاه مقابل می‌گوید در سه الی چهار روز اخیر حجم معاملات رکورد زده، ولی در قیمت اثر نداشته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون