کد خبر: ۴۴۱۹۹
۰۸:۳۰ -۰۸ مهر ۱۴۰۱
ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران بیان کرد
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: قیمت طلا و سکه همواره از سیاست داخلی و خارجی و مسیر قیمت در بازار جهانی تبعیت کرده است و امروز با توجه به اعتراضات عده‌ای در خیابان، قیمت‌ها در این بازار بدون تغییر بوده است.

قیمت طلا

نشان تجارتاعتراضات و تجمعات عده‌ای طی روز‌های اخیر موجب نگرانی مردم از آینده قیمت در بازار‌ها به ویژه بازار طلا و سکه شده است، اما کارشناسان معتقدند تا امروز با توجه به نیاز بازار، تغییری در قیمت طلا و سکه ایجاد نشده و نخواهد شد.

بازار سکه و طلا از ابتدای سال جاری نوسان‌های شدید قیمتی را پشت سر گذاشته است. علت ایجاد چنین شرایطی در مدت زمانی کوتاه به دلیل افزایش تقاضای خرید سکه به دلیل ورود برخی از سرمایه‌گذاران به این بازار بود که با افزایش قیمت طلا اقدام به خرید سکه می‌کردند و برخی از مردم عادی نیز به منظور حفظ قدرت خرید پول خود پس‌اندازهایشان را تبدیل به سکه می‌کردند که همه این موارد حجم تقاضا در بازارسکه را افزایش داده بود و قیمت انواع سکه نیز افزایش یافت.

از سوی دیگر در مسیر دیگری در نیمه اول سال و بدنبال نوسان قیمت در این بازار، سکه و طلا با کاهش تقاضا مواجه شد تا جایی که علی رغم ریزش تقاضا در بازار‌های دیگر، سرمایه گذار به دلیل کاهش قدرت مالی از بازار طلا و سکه هم فاصله گرفت.

حالا با توجه به اعتراضات خیابانی در روز‌های اخیر نگرانی مردم از ایجاد تلاطم در بازار سکه و طلا بیشتر شده است.

در همین رابطه ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با اقتصاد ۲۴ با اشاره به اینکه بازارطی چند روز گذشته پس از یک آرامش کوتاه باز هم روند صعود قیمت را پیش گرفته است، گفت: افزایش قیمت طلا در بازار‌های جهانی و نوسان نرخ ارز در بازار داخل، قیمت طلا و سکه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی گفت: به طور کلی نرخ طلا و سکه در بازار داخل همواره از قیمت جهانی طلا و نرخ ارز در بازار داخل اثر می‌پذیرد، پیش‌بینی‌ها با توجه به روند این دو شاخص باید صورت بگیرد، البته ریسک‌های سیاست داخلی در عرصه‌های مختلف به طور طبیعی بر روی قیمت طلای بازار داخل تاثیر می‌گذارد.

محمد ولی گفت: تا امروز تجمعات اعتراضی مردم هیچ خللی در بازار طلا و سکه ایجاد نکرده است و امید است هر چه سریعتر وضعیت کشور به حالت عادی بازگردد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: تجربه سال‌های گذشته تا کنون نشان می‌دهد، بازار طلا و سکه به موجب سیاست‌های داخلی و خارجی بار‌ها در معرض نوسان قیمت قرار گرفته است، اما تا امروز اعتراضات برخی در خیابان‌ها نتوانسته خللی بر قیمت سکه و طلا ایجاد کند.

این فعال بازار سکه و طلا تأکید داشت: با توجه به اینکه مدت‌ها است قیمت طلا تثبیت نشده و نتیجه‌ای از مذاکرات اعلام نشده، بازار با سیاست‌های داخلی و خارجی به سرعت تغییر مسیر می‌دهد.

محمد ولی ادامه داد: شاید برخی سیاست‌ها هرچند مقطعی بر بازار و قیمت سکه و طلا اثر گذار باشد، اما ادامه شرایط می‌تواند در برخی از مواقع منجر به ایجاد حباب بیشتری در قیمت شود. زمانی که با نوسانات قیمت طلا و سکه در بازار مواجه می‌شویم، تقاضا برای خرید افزایش می‌یابد.

وی تصریح داشت: با افزایش تقاضا درحالی‌که عرضه کم است، حباب ایجاد می‌شود. علت اصلی افزایش حباب سکه در بازار ایران افزایش تقاضا و کاهش عرضه است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تأکید داشت: امروز علی رغم کاهش قدرت خرید مردم و فشار از طرف سیاست‌های خارجی به کشور، بازار طلا و سکه توانسته از بحران و طوفان‌های سنگین‌تر دور بماند و مردم نباید نگران افزایش قیمت سکه و طلا در این روز‌ها باشند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون