کد خبر: ۳۶۰۷۵
۱۳:۰۷ -۲۴ آبان ۱۴۰۰
یکی از خواص میوه پاییزی و خوش عطر و بوی «به»، درمان افسردگی است. در این گزارش با خواص این میوه آشنا می‌شوید.

به

نشان تجارت - میوه "به" که بعضی آن را "سیب طلایی" هم می‌نامند، در فصل پاییز و زمستان به وفور یافت می‌شود و شهر نطنز در اصفهان مرکز اصلی رشد این میوه در کشورمان ایران است.

میوه به که بسیار خوش عطر است و ظاهری شبیه به گلابی دارد، خواص بسیاری دارد که از جمله آن درمان افسردگی است.

به دارای ویتامین‌های آ، ب، ث، فیبر و همچنین مواد معدنی پتاسیم، مس، سلنیوم، روی، فسفر، کلسیم، آهن و منیزیم است و از جمله خواص آن می‌توان به درمان زخم معده، درمان افسردگی و تقویت سیستم ایمنی اشاره کرد.

در ادامه برخی از خواص میوه "به" مورد اشاره قرار می‌گیرد.

درمان استرس با مصرف به

آنتی اکسیدان‌های مختلف موجود در این میوه پاییزی، به کاهش استرس و حفظ ذهنی آرام کمک می‌کند.

به و درمان بیماری‌های معده

آب این میوه برای افراد مبتلا به زخم معده مفید است و به درمان آن کمک می‌کند، زیرا دستگاه گوارش را آرام می‌کند.
به اگر با عسل مخلوط شود، به درمان کولیت، اسهال، یبوست و عفونت‌های روده کمک می‌کند، همچنین شربت به برای درمان هموروئید نیز استفاده می‌شود.

تاثیر به، در درمان التهاب و آلرژی

این میوه غنی از ویتامین C است که به افزایش ایمنی بدن کمک می‌کند و بسیاری از بیماری‌های التهابی را نیز درمان می‌کند.

به، همچنین دارای خاصیت ضد آلرژی است و از میوه و عصاره دانه آن برای درمان درماتیت و سیستیت استفاده می‌شوند؛ همچنین در بسیاری از محصولات غذایی برای افرادی که مبتلا به آلرژی هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

درمان تهوع و استفراغ با مصرف به

به پخته شده یا جوشیده، تهوع و استفراغ را از بین می‌برد و به حذف سموم و مایعاتی که بدن می‌سازد، کمک می‌کند.

به همچنین حاوی مقادیر بالای ویتامین B۶ است و می‌تواند برای درمان تهوع و استفراغ دوران حاملگی مفید باشد.

به، سلامت و زیبایی پوست

یکی دیگر از خواص به تاثیر آن بر سلامت و شادابی پوست است. به حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که موجب حذف بسیاری از عوامل مضر برای سلامت پوست می‌شود و از این طریق موجب بهبود چین و چروک پوست، حذف لکه‌های پوستی می‌شود. میوه به همچنین در محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراءبنفش نیز موثر و کمک کننده است.

به و کاهش وزن

به، یک میوه کم کالری، اما سرشار از فیبر غذایی است. همچنین دارای چربی اشباع شده سدیم و کلسترول کم است که این ویژگی‌ها باعث می‌شود گزینه ایی مناسب برای کاهش وزن باشد.

کاهش روند پیری با مصرف به

به خواص آنتی اکسیدانی فروانی دارد. این آنتی اکسیدان‌ها با رادیکال‌های آزاد موجود در بدن مبارزه می‌کنند و روند پیری را کاهش می‌دهند و همچنین از بیماری‌های قلبی- عروقی و سکته مغزی نیز جلوگیری می‌کنند.

به میوه ای ضد ویروس

میوه به سرشار از خواص ضد ویروسی است، فنول‌های موجود در این میوه با فعالیت‌های ضد ویروسی قوی و خواص آنتی اکسیدانی که دارند، در برابر سرماخوردگی و سایر بیماری‌های ویروسی از بدن محافظت می‌کنند.

تاثیر به، در کاهش فشار خون

این میوه غنی از پتاسیم است و کمک می‌کند تا فشار خون بالا، متعادل شود و باعث کاهش آن می‌شود.

کاهش میزان و سطح کلسترول با مصرف به

مصرف منظم این میوه، کمک می‌کند تا کلسترول بد در خون کاهش یابد و قلب را سالم نگه میدارد.

خواص ضد سرطانی به

خواص آنتی اکسیدانی به، به بدن کمک می‌کند تا در مقابل رادیکال‌های آزاد و سلول‌های سرطانی مقاومت کند. همچنین حاوی تانین است که این تانین‌ها، از غشا‌های مخاطی در برابر سرطان محافظت می‌کنند و مواد شیمیایی و سمومی که باعث سرطان در روده بزرگ می‌شوند را از بین می‌برد.

درمان بیماری‌های کبدی و چشم با به

مصرف به، برای کسانی که به بیماری‌های کبدی و یا چشم مبتلا هستند، مفید است. مصرف منظم این میوه به درمان کبد چرب کمک می‌کند.

دانه به و خواص آن

دانه‌های به، می‌توانند در درمان گلو درد و سایر بیماری‌های ویروسی نیز موثر باشند. روغن آن نیز مانع عرق کردن، تقویت قلب، کبد و معده می‌شود.

آب به و خواص آن

آب این میوه، در درمان بیماری‌های قلبی- عروقی، بیماری‌های تنفسی، کم خونی و آسم مفید است. مصرف منظم آن می‌تواند در درمان سل و نارسایی کبدی نیز موثر باشد.

مربای به و جلوگیری از رفلاکس

به از آن دسته میوه‌هایی است که وقتی تبدیل به مربا می‌شود عطر و طعمش چند برابر می‌شود و طرفداران بسیاری دارد.
به پخته شده در شکر به علت پختن و مخلوط شدن با شکر یا عسل، ضرر‌های استفاده از به خام را ندارد و نفخ تولید نمی‌کند. ضمن اینکه مصرف مربای به، باعث تقویت معده می‌شود و می‌تواند جلوی ریفلاکس یا همان برگشت محتویات معده به مری را بگیرد.

به کبابی

خوردن به کباب شده در آتش، در برطرف کردن اسهال مزمن به کار می‌رود. این میوه به دلیل داشتن ترکیبی به نام «پکتین» که از کربوهیدرات‌های پیچیده است و خواص دارویی دارد، به درمان اسهال کمک می‌کند.

خواص برگ به

برگ به نیز دارای خاصیت‌های فراوانی است. بهبود تورم چشم از طریق جوشاندن برگ به و استفاده از آن به صورت ضماد، تقویت موی سر با استفاده از دمنوش برگ به و شکوفه‌های آن و آغشته کردن مو‌های سر به آن و همچنین رفع عارضه اسهال با دمنوش برگ به از جمله خواص برگ به است.

منبع: بوق خبر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون