کد خبر: ۲۹۵
۲۰:۰۶ -۱۸ اسفند ۱۳۹۵
افزایش سهمیه تیراندازی بوکس و واترپلو برای بازی‌های باکو

شهنازی: بعید است اساسنامه کمیته المپیک به مجمع برسد

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: بعید می‌دانم اساسنامه‌ای در مجمع عمومی ارائه شود و اگر این کار هم انجام نشود، اتفاق بدی رخ نداده است.
ورزش و جوان- شاهرخ شهنازی درباره اینکه اساسنامه کمیته ملی المپیک در مجمع عمومی که روز 22 اسفند برگزار می‌شود، ارائه خواهد شد یا خیر؟ بیان کرد: فکر می‌کنم هنوز بندهایی از اساسنامه باقی مانده باشد و ما تلاش خود را در جلسه‌ای که روز شنبه برای اصلاح اساسنامه داریم، خواهیم کرد تا آن را آماده کنیم اما فکر می‌کنم به این مجمع آن طور که دل‌مان می‌خواهد نرسد. البته اینکه به مجمع هم نرسد، اتفاق خیلی بدی نیست چون می‌توانیم با فراغ بال بیشتر و آنالیز بیشتری آن را آماده کنیم.

او ادامه داد: البته بخش‌های مهم اساسنامه که باید مورد بررسی و بحث قرار می‌گرفت به اتمام رسیده است اما جمع‌بندی آن فکر می‌کنم بعد از مجمع باشد.

شهنازی با اشاره به روند اصلاح اساسنامه کمیته ملی المپیک گفت: ما باید همزمان که اساسنامه را اصلاح می‌کنیم مصوبات را به IOC بفرستیم و نظرات اصلاحی آن‌ها را داشته باشیم. همچنین همکاران عزیزمان در دولت را هم در جریان بگذاریم چرا که نمی‌خواهیم در تقابل بیفتیم.

او افزود: باید این هنر را داشته باشیم که نظرات دولت، IOC، هیات اجرایی و مجمع را همسان‌سازی کنیم. از آنجا که تجربه این کار را داریم، خیلی نگران نیستیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش که با این شرایط اساسنامه کمیته ملی المپیک در مجمع ارائه نخواهد شد، تاکید کرد:‌ اگر قابل ارائه باشد این کار را انجام می‌دهیم اما بعید می‌دانم به مجمع برسد. اکنون هم که دستور جلسه مجمع را بررسی کردیم، دیدیم نمی‌توانیم اساسنامه را در آن بگنجانیم چرا که کار دارد.

شهنازی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه اگر در مورد بازی‌های کشورهای اسلامی جمع‌بندی انجام گرفته، چرا هنوز برخی فدراسیون‌ها به دنبال گرفتن سهمیه هستند، تصریح کرد: جمع‌بندی انجام شده است. تنها یکی دو فدراسیون دلایل کافی برای گرفتن سهمیه بیشتر داشتند که ما هم مورد تجدیدنظر قرار دادیم. دو سهمیه به بوکس و 6 سهمیه به تیراندازی اضافه شد. واترپلو نیز جزو رشته‌های اعزامی قرار گرفت. در کل کاروان ما که شامل ورزشکار، کادر فنی و همراه است، فکر می‌کنم 270 نفر خواهد بود.

او در مورد درخواست فدراسیون دوومیدانی برای افزایش سهمیه ورزشکاران خود گفت: من با کیهانی رییس فدراسیون دوومیدانی صحبت کردم و گفتم رویکرد ستاد مدال‌آوری است چرا که بودجه کم است و از او خواستم بررسی کند و واقعا اگر با افزایش نفرات مدال‌ می‌آورند، این کار انجام گیرد. به هر حال دوستان ما باید بدانند هرچقدر کیفی‌تر در بازی‌ها شرکت کنند و مدال بگیرند برای خودشان و آینده ورزشکار خوب است.

او افزود: ما خیلی دنبال مخالفت نیستیم اما واقع‌گرایی می‌کنیم چرا که بودجه کم است و باید آن را در جایی هزینه کنیم که نتیجه می‌گیریم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در مورد برخی رشته‌ها مانند تکواندو که قرار نیست با نفرات اصلی خود در بازی‌های کشورهای اسلامی شرکت کنند در حالی که رقیب اصلی آن‌ها خود آذربایجان است، گفت: شرایط برای تکواندو مانند شمشیر دولبه است چرا که تکواندو بلافاصله بعد از بازی‌های کشورهای اسلامی باید در قهرمانی جهان شرکت کنند. مسئولیت رشته‌ها هم با فدراسیون است و اعتقاد مجموعه مدیریت فدراسیون بر این بود که باید طوری حرکت کنند که در هر دو رویداد موفق باشند. بازی‌های کشورهای اسلامی امتیاز برای تکواندوکاران ندارد و آن‌ها با شرکت در مسابقه‌های قهرمانی جهان باید امتیاز لازم برای رنکینگ را بگیرند. از این رو باید در قهرمانی جهان قوی‌تر شرکت کنیم. این استدلال فدراسیون بود که به نظر ما هم منطقی است و نباید احساسی برخورد کنیم.

شهنازی در مورد وضعیت بودجه کمیته ملی المپیک نیز گفت: منتظر هستیم تا در این روزهای پایانی سال، مابه‌التفاوت بودجه را پرداخت کنند تا ما آن را میان فدراسیون‌ها تقسیم کنیم و بخشی از آن را برای بازی‌های کشورهای اسلامی هزینه کنیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون