کد خبر: ۲۰۳۲۵
۱۶:۳۷ -۲۵ آذر ۱۳۹۹
با هدف تسریع در بازنگری طرح های هادی روستاهای ماکو
با هدف تسریع در بازنگری طرح‌های هادی روستا‌های منطقه و توسعه نظام‌مند و مدیریت مطلوب روستا‌های منطقه تفاهم نامه همکاری مابین سازمان منطقه آزاد ماکو و اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان غربی به امضا رسید.

منطقه آزاد ماکو و بنیاد مسکن آذربایجان غربی

نشان تجارت - بر اساس این تفاهم نامه، سازمان منطقه آزاد ماکو در تامین ۵۰ درصد از هزینه‌های بازنگری طرح‌های هادی روستا‌ها را تامین خواهد کرد.

در این تفاهم نامه طرح هادی روستایی، ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکرد‌های مختلف از قبیل مسکونی، تولیدی، تجاری، کشاورزی، تأسیسات و تجهیزات و نیازمندی‌های عمومی روستایی را بر حسب تعیین خواهد شد.

این طرح با هدف ایجاد زمینه توسعه و عمران روستا‌ها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تامین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی، رفاهی، هدایت وضعیت فیزیکی روستا و بهبود مسکن روستائیان و خدمات محیط زیستی و عمومی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با همکاری سازمان منطقه آزاد ماکو اجرا می‌شود.

منطقه آزاد ماکو در آذربایجان غربی به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال‌غرب کشور واقع است.

مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، حدود ۲۰۰ هزار نفر است.

منبع: فرینا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون