کد خبر: ۱۹۶۴۲
۱۲:۲۷ -۱۶ آبان ۱۳۹۹
عضو هیات‌رئیسه اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: در آستانه شب‌های قدر هستیم. به نظر می‌رسد که قیمت طلا تا پایان این هفته ثابت باقی بماند.

نشان تجارت - عضو هیات‌رئیسه اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت طلا تا پایان این هفته ارزان خواهد شد؟ گفت: با توجه به اینکه در آستانه شب‌های قدر هستیم و بازار طلا در روز ۲۱ ماه مبارک رمضان تعطیل است، به نظر می‌رسد که قیمت طلا تا پایان این هفته ثابت باقی بماند.

داوود سلمانیان افزود: البته ثبات قیمت طلا به برخی موضوع‌های سیاسی و جهانی ارتباط دارد. چنانچه اتفاق سیاسی خاصی در جهان رخ ندهد، قیمت طلا تثبیت می‌شود. این در حالی است که ممکن است انس جهانی طلا با برخی فراز و فرودها روبه‌رو شود.

او در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت طلا بعد از ماه مبارک رمضان گران‌تر خواهد شد یا خیر؟ پاسخ داد: آنچه جوامع بین‌المللی پیش‌بینی کرده‌اند، قیمت جهانی طلا تا پایان سال میلادی ممکن است بین پنج تا 10 درصد افزایش یابد. البته افزایش قیمت جهانی طلا به برخی تحولات و حوادث جهانی ارتباط دارد. ممکن است با برخی اتفاق‌ها قیمت جهانی طلا کاهش یا روند افزایشی را به خود بگیرد.

سلمانیان به وضعیت طلا در هفته‌ای که گذشت اشاره کرد و گفت: هفته گذشته در آخرین معاملات انجام‌شده، هر انس طلا حدود 10 دلار افزایش یافت؛ این در حالی است که با اقدامات به‌هنگام بانک مرکزی و تزریق ارز به بازار، هر گرم طلای 18 عیار حدود 20 هزار و هر قطعه سکه نیز حدود 150 هزار تومان ارزان شد.

او در توصیه‌ای به مردم اظهار کرد: افراد برای خرید طلا باید مراقب باشند و تنها از واحدهای صنفی که دارای جوار کسب و پروانه هستند، کالای مورد نیاز را خریداری کنند. در این شرایط مهم‌ترین توصیه ما این است که مردم از هر گونه خرید طلا در سایت‌ها و فضای مجازی خودداری کنند.

منبع: تجارت نیوز


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گوناگون