کد خبر: ۱۸۴۰
۱۲:۲۳ -۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
شهنازی:

به خاطر سکوی آسیا اصول اخلاقی را زیر پا گذاشتیم

کارشناس والیبال گفت: ما برای کسب سکوی آسیایی و اثبات توانایی هایمان مجبور شدیم اصول اخلاقی را زیر پا بگذاریم.

ورزش و جوان- ناصر شهنازی درباره برنامه تیم‌های پایه گفت‌: من بارها در تیم های پایه حاضر بودم و یا ناظر این تیم ها بودم. همیشه اعتقاد داشتم که ما در رده‌های پایه به جای این که به فکر نتیجه‌ باشیم باید به فکر پشتوانه سازی و ایجاد ساختار جدید باشیم. اگر این دیدگاه ما باشد باید برنامه ریزی ما هم بر همان مبنا صورت بگیرد.

شهنازی ادامه‌ داد: در معرفی استعدادها باید نهایت دقت را داشته باشیم تا افرادی را انتخاب کنیم که اگر در این رده بازی می کنند نتایج خوبی را بگیریم. آن ها باید به شکلی تربیت شوند که اگر به رده بزرگسالان رسیدند بتوانیم از توانایی آنها استفاده کنیم. همیشه هدف این بوده که روی سکو برویم و بابت این مسئله اصول اخلاقی را گاهی زیر پا گذاشتیم چرا که نیاز داشتیم در رده پایه افتخار کسب کنیم تا والیبال ایران را معرفی کنیم، چون که آن زمان در رده بزرگسالان خوب نبودیم. الان دیگر به این موضوع نیاز نداریم چرا که در بزرگسالان خوب هستیم و نام خوبی در والیبال جهان داریم.

کارشناس والیبال درباره عنوان چهارمی نوجوانان والیبالیست ایران در آسیا گفت‌: طبیعت بازی نوجوانان داشتن نوسان است. همه ساله با توجه به سنی که بازیکنان این تیم ها دارند تغییر و تحول در آن ها زیاد است. در سال های گذشته شرایط بازیکنان طوری بوده که توانستند به مقام قهرمانی برسند، اما  بازیکنان فعلی نتوانستند قهرمانی را به دست بیاورند.

او درباره نوسانات تیم های پایه گفت‌: اگر می‌خواهیم  این نوسانات را از بین ببریم باید ساختار تمرینی درست و اصولی را در این رده ها اجرا کنیم. این موضوع باعث می‌شود نوسانات کم شود. به دلیل این که بازی تیم ملی نوجوانان پخش مستقیم نمی‌شد نمی‌توان تحلیل درستی از عملکرد فنی تیم داشته باشیم.

شهنازی ادامه‌ داد: این که بخواهیم در رده نوجوانان همه ساله قهرمان شویم منطقی نیست. می‌توانیم شرایطی ایجاد کنیم که تیم های پایه ما اصولی‌تر جلو بروند. نمی‌توان گفت‌ این چهارمی زنگ خطری برای والیبال ایران بوده است. باید بررسی لازم صورت بگیرد اگر این بازیکنان توانایی بزرگ شدن را ندارند می‌توان گفت‌ زنگ خطر است وگرنه نمی‌توان به آن گفت‌ زنگ خطر. مهم ترین مسئله در حال‌ حاضر استفاده از این بازیکنان در دوره های بعدی است. مربیانی باید باشند که بتوانند از آن ها استفاده کنند.

او درباره تیم‌ ‌ملی والیبال بزرگسالان نیز گفت‌:  امیدوارم دعوت از بازیکنان تیم‌ ‌ملی بر اساس شناخت صورت گرفته باشد. امیدوارم کولاکوویچ با نگرش درست این بازیکنان را دعوت کرده باشد. همه این بازیکنان پتانسیل بالایی دارند  و قضاوت درباره عملکرد مربی تیم‌ ‌ملی هم احتیاج به زمان دارد و باید فعلا منتظر بمانیم.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون