کد خبر: ۱۵۷۹
۱۲:۵۱ -۲۴ فروردين ۱۳۹۶
قاسم ساعدی، نماینده مجلس دهم در گفت‌وگو با ورزش و جوان:
قاسم ساعدی
ورزش و جوان- قاسم ساعدی، نماینده دشت آزادگان و هویزه در پاسخ به سوال خبرنگار ورزش و جوان راجع به ثبت 750 هزار ازدواج در سال 95 گفت: ازدواج یکی از ارزش‌های اسلامی و فرهنگی ما تلقی می‌شود. دین مبین اسلام، ازدواج را در سنین اولیه بلوغ توصیه کرده است زیرا این کار باعث جلوگیری از انحرافات اخلاقی می‌شود.

متاسفانه در سال‌های اخیر ازدواج سخت شده و به مانند بیکاری و فقر در قالب یک معضل اجتماعی بروز کرده است. فقر ناشی از بیکاری جامعه، گرایش ازدواج را از پسرها و دخترها گرفته و امروز بسیاری از جوانان به واسطه ادامه تحصیل از این امر بزرگ سرباز می‌زنند.

عدم ازدواج جوانان و کاهش آمار ازدواج و افزایش آمار طلاق به هیچ وجه با فرهنگ غنی کشور ما همحوانی ندارد. جوانان باید به ازدواج به عنوان یک امر ارزشمند بنگرند.

امروز به عنوان یک نماینده می‌خواهم از وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی اصلی امر جوانان بپرسم که در این راستا چه کارهایی صورت دادند و خروجی آن چه بوده است.

باید از وزارت اقتصاد به عنوان متولی بانک‌ها پرسید که چه تسهیلاتی را در اختیار جوانان قرار داده است. همین امروز افرادی هستند که برای گرفتن وام ازدواج دو سال در صف مانده‌اند.

بنظرم همه مدیران ارشد کشور که به نوعی با حوزه جوانان ارتباط دارند باید گزارشی مبسوط راجع به اینکه چه کمکی به ازدواج جوانان کرده‌اند برای مردم ارائه دهند. مردم می‌خواهند بدانند که هر دستگاهی چقدر به این موضوع پرداخته و یا اصلاً دغدغه دارند یا خیر؟

دولت وظیفه دارد با جمع کردن افراد متخصص یک مطالعه دقیقی را راجع به موضوع ازدواج جوانان داشته باشد. باید این معضل بطور دقیق آسیب شناسی شود. دولت با ارائه تسهیلات می‌تواند امر ازدواج را برای جوانان تسهیل کند. دلایل زیادی برای عدم ازدواج جوانان وجود دارد ولی بی‌تردید مشکلات اقتصادی در راس این عوامل است. پس مرتفع کردن بعضی از دست اندازها توسط دولت به بالا رفتن آمار ازدواج کمک خواهد که این حداقل انتظار ملت از مدیران ارشد کشور است.

وقتی قرار است وام ازدواجی به جوانان داده شود دیگر نیازی به این همه پیچ و خم‌های بانکی نیست. اگر هدف کمک کردن به آن‌ها است باید به آن‌ها آرامش فکری تزریق کرد نه آنکه صدجور گرفتاری دیگر بوجود آورد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون