کد خبر: ۱۵۵۸۸
۱۸:۳۱ -۱۳ فروردين ۱۳۹۷
معاون زنان و امور خانواده رئیس‌جمهوری ابراز امیدواری کرد که دولت با شیوه‌نامه جدید خود بتواند نظر همه مراجع برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها را جلب کند.

ورزش و جوان- معصومه ابتکار در مورد اینکه موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌ها اکنون به کجا رسیده است؟ گفت: «در گذشته نیز اعلام کردیم که هیات دولت شیوه‌نامه‌ای برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها تصویب کرده است که این شیوه‌نامه با مسئولیت وزارت ورزش و جوانان در حال اجرایی شدن است.»

وی افزود: «البته در این زمینه هماهنگی‌هایی با مراکز مختلف اجرایی و فرهنگی داریم تا این کار در چارچوب ضوابط و شرع مقدس اسلام انجام شود و همه شئون برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها رعایت شود.»

معاون زنان و امور خانواده رئیس‌جمهوری درباره اینکه آیا با این شیوه‌نامه حضور بانوان در ورزشگاه‌ها، دولت می‌تواند نظر همه مراجع تقلید را جلب کند ادامه داد: «امیدواریم که همین طور باشد و نظر مراجع در این زمینه تامین شود.»

وی در مورد اینکه آیا در سال 1397 شاهد حضور زنان در ورزشگاه‌ها خواهیم بود یا خیر گفت: «این کار به یکباره انجام نمی‌شود و به تدریج و با فراهم شدن همه مقدمات و انجام برنامه‌ریزی‌های مناسب انجام می‌شود. البته در سال 1396 نیز شاهد حضور بانوان در مسابقات بسکتبال بودیم و در شهرستان‌ها نیز در بسیاری از مسابقات و برنامه‌هایی که وجود داشته است بانوان نیز حضور داشتند و مشکل خاصی هم پیش نیامده است.»

ابتکار ادامه داد: «زیرساخت‌هایی برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها باید فراهم شود و بخشی از این زیرساخت‌ها نیازهایی است که داخل هر استادیوم برای حضور بانوان وجود دارد. به یاری خدواند این زیرساخت‌ها نیز تکمیل می‌شود.»

منبع: پانا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون