کد خبر: ۱۳۵۷۳
۲۱:۲۵ -۲۵ دی ۱۳۹۶
سرمربی تیم ملی بسکتبال باویلچر مردان پس از تعطیلی اردوی آماده‌سازی این تیم برای شرکت در مسابقات جهانی آلمان گفت: اگرتا پایان سال اردوها به موقع برگزار نشود، در روند آماده‌سازی تیم برای شرکت در مسابقات جهانی آلمان با مشکلات زیادی مواجه خواهیم بود.

ورزش و جوان- محمدرضا دستیار پس از تعطیلی اردوی تیم ملی بسکتبال با ویلچر به دلیل نبود بودجه اظهار کرد: برای آماده‌سازی تیم ملی بسکتبال باویلچر برای شرکت در مسابقات جهانی آلمان تا پایان سال ۴ اردو پیش‌بینی کرده بودیم که متاسفانه اولین اردو در دی‌ماه به دلیل نبود بودجه لغو شد. قطعا تعطیلی اردوها شرایط خوبی را برای تیم ملی بسکتبال باویلچر مردان رقم نخواهد زد و ما در اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده برای آماده‌سازی تیم جهت شرکت در مسابقات جهانی آلمان با مشکلات زیادی مواجه خواهیم بود.

وی گفت: با توجه به این که ۸ لژیونر ما در حال حاضر در لیگ‌های مختلف اروپایی در حال فعالیت هستند و در سال جدید به اردوی تیم ملی ملحق می‌شوند، تعطیلی اردوها سبب می‌شود تا روند آماده‌سازی تیم به کندی پیش برود و فرصتی برای بهبود عملکرد جوانان نداشته باشیم. هدف ما این است تا تیم خوبی را که تلفیقی از جوانان و باتجربه‌هاست برای جهانی آلمان آماده کنیم و بتوانیم در جمع ۶ تیم برتر قرار بگیریم. در دوره گذشته تیم ملی بسکتبال باویلچر هشتم جهان شد، اما در این دوره سعی داریم به جایگاه بهتری نسبت به قبل دست پیدا کنیم.

دستیار در پاسخ به این پرسش که عدم پرداخت به موقع اعتبارات کمیته ملی پارالمپیک از سوی دولت و به تعویق افتادن حقوق ورزشکاران چه تاثیری می‌تواند در کاهش انگیزه ورزشکاران به دنبال داشته باشد، گفت: ما حاضریم حقوق ورزشکاران پرداخت نشود، اما اردوهای تیم ملی برگزار شود. بلاخره حقوق ورزشکاران پرداخت می‌شود، اما اگر اردوها با تعطیلی مواجه شود در روند اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده با مشکلات زیادی مواجه می‌شویم و جبران این بی برنامگی به راحتی امکانپذیر نیست.

او اظهار کرد: تمام تلاش ما این است تا پایان سال از نظر بدنی روی بازیکنان کار کنیم و سپس از ابتدای سال آینده برنامه خود  را روی تکنیک و تاکتیک تیم متمرکز کنیم. در حال حاضر تا شروع مسابقات جهانی آلمان ۴ ماه فرصت داریم و هر گونه تاخیر در برگزاری اردوها سبب می‌شود تا برنامه‌ها فشرده‌تر و بدون داشتن هدف خاصی کار خود را پیش ببریم و این مساله در نهایت به ضرر تیم ملی بسکتبال باویلچر مردان خواهد بود.

سرمربی تیم ملی بسکتبال باویلچر مردان در پایان افزود: در رقابت‌های جهانی دوره گذشته با حضور ۱۲ تیم هشتم جهان شدیم، اما این دوره که ۱۶ تیم حضور دارند بدون تردید با حضور تیم‌هایی همچون؛ آلمان، انگلستان، استرالیا، ترکیه و.... کار سختی را پیش رو خواهیم داشت و عدم تزریق به موقع بودجه سبب شد تا روند برنامه‌ریزی تیم به کندی پیش برود و عملکرد موفقی در آلمان نداشته باشیم.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون