کد خبر: ۱۲۷۶۸
۱۷:۲۴ -۲۷ آذر ۱۳۹۶
اتلتیکومادرید در این فصل یادآور تیم خود در سال ۲۰۱۴ است و شانس زیادی برای قهرمانی در لالیگا دارد.
ورزش و جوان- به نقل از آس، شرایط کنونی اتلتیکومادرید باعث شده است نسبت به این تیم خوشبین شویم. قرمز و سفید پوشان، لیگ قهرمانان اروپا را از دست دادند اما در این فصل می‌توانند برای سه عنوان رقابت کنند. آمار این تیم در لالیگا نشان می‌دهد که اتلتیکومادرید می‌تواند مانند سال ۲۰۱۴ قهرمان این رقابت‌ها شود. در ادامه‌ به دلایل آن اشاره می‌شود.

قابل اعتماد بودن

اتلتیکو تا پایان هفته‌ شانزدهم بدون شکست باقی‌ مانده است. در اکتبر قرمز و سفید پوشان چند تساوی پیاپی به دست آوردند اما در ادامه‌ توانستند به روند خوب خود برگردند و بازی‌ها را با پیروزی پشت سر بگذارند. هفت پیروزی از ۱۰ پیروزی اتلتیکو در این فصل با حداقل اختلاف گل به دست آمد. پنج برد با نتیجه‌ یک بر صفر رقم خورد.

رقابت یک به یک

در حالی که اتلتیکو نتایج مورد نظرش را کسب می‌کند اما همیشه چالش برای تیم دیگو سیمئونه وجود دارد. سرمربی آرژانتینی در مصاحبه‌اش با اکیپ گفت‌: همه چیز برای اتلتیکومادرید به یک نخ بند است و ما مانند پاری ‌سن‌ ژرمن نیستیم.

اتلتیکو می‌تواند بر اساس روندی پیش برود که در سال ۲۰۱۴ توانست با آن قهرمان لالیگا شود. این تیم یک حریف آزار دهنده است و برایش اهمیتی ندارد که با شش مدافع دفاع کند یا مالکیت توپ را به حریفان بدهد. بازی به بازی پیش رفتن در دستور کار سرمربی آرژانتینی است.

یان اوبلاک

دروازه‌بان اسلوونیایی به دیوار مستحکم دفاعی اتلتیکو کمک می‌کند. آمار به ثبت رسانده‌اش کاملا گویای همه چیز است. این تیم هفت گل کمتر از فصلی که لالیگا را فتح کرد (۹ گل) دریافت کرده است. رکورد اوبلاک در فصل ۱۶ – ۲۰۱۵ هشت گل تا پایان هفته‌ شانزدهم بود. مدافعان اتلتیکو اجازه نفوذ به بازیکنان حریف نمی‌دهند و اگر این اتفاق بیفتد با مانع بزرگی به نام اوبلاک روبه‌رو می‌شوند. به عقیده افراد زیادی او بهترین دروازه‌بان جهان است.

رقابت یکپارچه

اتلتیکو در شرایطی که نمی‌توانست در این تابستان قرارداد امضا کند، رقابت در تیم را بالا برد. لوکاس ارناندس، توماس و آنخل کورئا پیشرفت زیادی کردند و این تیم از قهرمان لالیگا در سال ۲۰۱۴ بهتر است. در همه خطوط حداقل یک جانشین مناسب وجود دارد و بازیکنان ذخیره زمانی که به میدان می‌روند برای تیم خوب بازی می‌کنند.

بدون لیگ قهرمانان اروپا

شاید حذف از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا بزرگترین ناکامی چند سال اخیر قرمز و سفیدپوشان محسوب می‌شود. با این حال این اتفاق یک فرصت خوب برای روخی بلانکو به حساب می‌آید. سیمئونه پس از حذف از لیگ قهرمانان اروپا گفت‌: توضیح آن سخت است. شاید به خاطر خستگی این اتفاق افتاد. این قضیه یک گام رو به جلو برایمان محسوب می‌شود.

اتلتیکو به لیگ اروپا صعود کرد. این رقابت‌ها از لحاظ فیزیکی فشار کمتری به تیم‌ها می آورد و می‌توان از سیستم چرخشی بهره ببرد. از طرفی بارسلونا و رئال مادرید مانند سال‌های گذشته باید مراحل سخت حذفی لیگ قهرمانان را پشت سر بگذارند. در سال ۲۰۱۴ اتلتیکومادرید به فینال رسید اما در این فصل شرایط متفاوت است.

رسیدن نیروهای تازه

همیشه امضای قرارداد با یک یا چند بازیکن به تیم‌ها انگیزه می‌دهد اما زمانی که این انتظار بیش از حد باشد این اشتیاق چند برابر می‌شود. با شروع سال جدید، دیگو کاستا و ویتولو به تیم اضافه خواهند شد. بدون شک روخی بلانکو پس از تعطیلات سال نو تیم قدرتمندتری خواهد شد.

فرار از چالش‌ها

در حالی که اتلتیکو پیروزی‌های خفیف کسب می‌کند و به رتبه‌های بالای جدول صعود می‌کند چالش‌های زیادی در پیرامونش وجود دارد. انتقادها روی تیم‌شان تاثیرگذار نیست. همچنین قرمز و سفیدپوشان به قرار گرفتن در صدر جدول فکر نمی کنند و تنها پیروزی در بازی‌ها اهمیت دارد. با وجود ابهام‌های موجود در بیرون از تیم، بازیکنان با هم متحد هستند. اغلب بازیکنان می‌گویند: در شرایط بد تیم قوی‌تر می‌شود. در طول فصل لحظات بد و خوب وجود دارد. ما به دنبال یک روند ثابت هستیم تا سختی‌ها را پشت سر بگذاریم.

اکنون اتلتیکومادرید به یک چیز فکر می‌کند آن هم دیدار برابر ‌اسپانیول است.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون