کد خبر: ۱۱۱۶۸
۱۷:۴۲ -۰۶ آبان ۱۳۹۶

مرد طلایی رویینگ: جیوگا نباشد مدالی نمی‌گیریم/ وزارت ورزش شرایط بازگشت او را فراهم کند

بهمن نصیری با اشاره به توانایی‌های فنی مربی رومانیایی رویینگ گفت: اگر جیوگانیک به ایران بازگردد رویینگ می‌تواند جزو رشته‌هایی باشد که بیشترین طلای بازی‌های آسیایی را کسب می‌کند.
ورزش و جوانملی‌پوش رویینگ ایران درباره احتمال برنگشتن نیکولا جیوگانیک مربی رومانیایی تیم ملی اظهار کرد: متاسفانه این موضوع مطرح شده و واقعا نمی‌دانیم دلیلش چیست. مگر می‌شود یک مربی با سه ماه حضور در ایران در رده بزرگسالان و جوانان نتایج به این خوبی بگیرد اما به یکباره با او قطع همکاری شود؟ همه کشورهای آسیا در فاصله یک سال مانده تا بازی‌های آسیایی با تمام توان در حال تمرین هستند و ما مربی به این خوبی را از دست می‌دهیم؟ واقعا چرا این اتفاق باید بیفتد؟
نصیری ادامه داد: اهمیت حضور جیوگا آنقدر در تیم ملی ایران زیاد و ضروری است که اگر او نباشد رویینگ مثل سال‌های قبل با مشکل مواجه خواهد شد و قطعا در جاکارتا نتیجه‌ای کسب نخواهد شد. با جیوگانیک برنامه داشتیم که مدال‌های طلا در بازی‌های آسیایی بگیریم و حتی وارد رده جهانی شویم اما حالا به سادگی تمام این مربی را از دست می‌دهیم و قطعا برای کسب مدال به مشکل می‌خوریم.
دارنده مدال طلای رویینگ چهار نفره آسیا ادامه داد: این مربی در کمتر از 3 ماه ملی‌پوشان را به مدال طلا رساند. در شرایطی که هیچ کس امید به مدال نداشت او همه ورزشکاران را به مدال آسیا رساند و مدال‌ها نیز طلا بود. همه این اتفاق‌ها باعث شد که امیدوار به مدال بازی‌های آسیایی باشیم و حتی تصمیم داشتیم بیشترین طلاهای کاروان را کسب کنیم اما اگر جیوگانیک نباشد هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و کاروان ورزش ایران مدال‌های طلای زیادی از دست خواهد داد.
او تاکید کرد: متاسفانه بعضی حرف‌ها ومطالب ناخوشایند باعث شده که صحبت از قطع همکاری با این مربی کاربلد مطرح شود. چرا کسی به منافع ملی توجه نمی‌کند و اصلا حواسشان نیست که سال آینده بازی‌های آسیایی در پیش است و ورزش ایران می‌تواند به طلاهای رویینگ و البته قایقرانی امیدوار باشد. اما این اتفاق با حضور جیوگانیک می‌افتد. این مربی هم از نظر فنی و هم از نظر اخلاقی تایید شده بود و هیچ کدام از ورزشکاران از او ناراضی نیستند پس چرا باید این اتفاق بیفتد؟
نصیری ادامه داد: رویینگ ایران با همین مربی در گذشته درخشید و امسال نیز این اتفاق افتاد پس چرا از دستش بدهیم؟ در سال‌های 2007 و 2008 جیوگانیک سرمربی ایران بود و ورزشکاران بزرگی چون محسن شادی و سولماز عباسی و غیره را که جزو بهترین‌ها هستند را معرفی کرد. قطعا او دوباره می‌تواند این کار را انجام دهد اگر اجازه بدهیم کارش را انجام بدهد.
ملی‌پوش رویینگ ایران با اشاره به توانایی‌های مربی رومانیایی تیم ملی گفت: دانش بالا، مدیریت عالی و تلاش‌های او باعث می‌شود که بخواهیم به ایران بازگردد. او بیشتر از همه نگران سلامت ما و رشد فنی تیم بود. واقعا اگر او نباشد ما نه تنها پیشرفت نخواهیم کرد بلکه افت خواهیم داشت و به همین دلیل همه ورزشکاران رویینگ نگران آینده ورزشی‌مان هستیم. وزارت ورزش از فدراسیون حمایت کند تا شرایط بازگشت جیوگانیک مهیا شود.
نصیری در پایان گفت: ملی‌پوشان با توجه به احتمال نیامدن جیوگانیک نگران آینده خود هستند. می‌دانیم که بدون او نتیجه‌ای نمی‌گیریم و به همین دلیل همه تصمیم گرفته‌اند که اگر این مربی نیاید دیگر ادامه ندهند. من هم به حمایت از دوستان و هم‌تیمی‌هایم این تصمیم را گرفته‌ام که اگر جیوگانیک نباشد دیگر پارو نزنم.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون