کد خبر: ۱۰۰۹۱
۱۷:۰۷ -۰۵ مهر ۱۳۹۶
سونیا نوریزاد با اشاره به شرایط ملی‌پوشان قایقرانی بانوان گفت: دختران شرایط خوبی دارند و می‌دانم که در قهرمانی آسیا نیز عملکرد خوبی خواهند داشت.

ورزش و جوانسرمربی تیم ملی قایقرانی آب‌های آرام بانوان درباره شرایط ملی‌پوشان پیش از قهرمانی آسیا اظهار کرد: پاروزنان چند روز استراحت داشتند و از امروز وارد اردو شده‌اند. شرایط بچه‌ها هم خوب است و سعی داریم تا برای قهرمانی آسیا ارنج قایق‌های گروهی را درست کنیم و با بهترین شرایط به چین برویم. رقابت‌ها اهمیت زیادی دارد و باید با تمام توان آماده شویم.

نوریزاد درباره شرایط نفرات ملی‌پوش نیز گفت: آرزو حکیمی در قهرمانی جهان عملکرد خوبی داشت اما از ناحیه مچ دست آسیب دیده که این روزها فیزیوتراپی کرده و امیدوارم بدون درد وارد اردو شود. او در 200 متر شرایط خوبی دارد و خیلی رشد کرده‌ است. در 500 متر هم هدیه کاظمی را داریم که اگر همین رکوردهای خوبش را داشته باشد قطعا شانس زیادی برای یک نتیجه عالی در چین خواهد داشت. در کانو هم آتنا رئوفی و هیوا افضلی را داریم که شرایطشان مطلوب است.

او افزود: در مجموع عملکرد ملی‌پوشان در کاپ جهانی و قهرمانی جهان خوب بود و نسبت به حریفان آسیایی عملکرد بسیار مطلوبی داشتند. اتفاق بسیار بزرگی برای ما بود که بچه‌ها رکوردهای عالی ثبت کردند. در قهرمانی جهان آرزو حکیمی همه حریفان آسیایی‌اش جز قزاقستان را پشت سر گذاشت که نشان می‌دهد ملی‌پوشان رشد چشمگیری داشته‌اند.

نوریزاد با اشاره به جایگاه ایران در بین آسیایی‌ها گفت: در گذشته با حریفان آسیایی فاصله داشتیم اما اکنون با بهترین شرایط خودمان را مقایسه می‌کنیم چون رشد کرده‌ایم. من به بچه‌ها باور دارم و می‌دانم که در قهرمانی آسیا عملکرد خوبی خواهند داشت اما بازهم همه چیز در مسابقات مشخص می‌شود. به هر حال همه می‌دانیم که چینی‌ها همیشه در دقیقه 90 یک ورزشکار جدید رو می‌کنند که همه چیز را عوض می‌کند و شاید این اتفاق در این مسابقات و البته توسط همه کشورها بیفتد و باید مراقب باشیم.

سرمربی تیم ملی بانوان در پاسخ به این سوال که برنامه‌اش برای بعد از قهرمانی آسیا چه خواهد بود؟ تصریح کرد: قطعا ملی‌پوشان بعد از قهرمانی آسیا استراحتی خواهند داشت و سپس با تمام توان وارد اردو می‌شوند تا برای بازی‌های آسیایی آماده شوند. اینکه من باشم یا نباشم هم قطعا تاثیری بر کار نفرات نخواهد گذاشت.

او در پاسخ به این سوال که یعنی تصمیم دارد بعد از قهرمانی آسیا با تیم ملی همکاری نداشته باشد؟ بیان کرد: بله من با آقای امینی هم در این مورد صحبت کرده‌ام و گفته‌ام که تا قهرمانی آسیا در کنار تیم خواهم بود و بعد از آن نمی‌توانم کارم را ادامه دهم.

نوریزاد در پاسخ به این سوال که دلیل تصمیمش چیست؟ تصریح کرد: موارد مختلفی در کنار هم قرار می‌گیرد که ما تصمیمی می‌گیریم. زمانی که من هدایت تیم ملی دختران را قبول می‌کنم تنها کارم برنامه دادن و حضور در مجموعه نیست بلکه از هر نظر مسوولیتی بزرگ در اختیار می‌گیرم که واقعا کار دشواری است. یک سرمربی تمام زندگی‌اش را برای کارش می‌گذارد و به همین دلیل از همه چیز می‌گذرد. در کنار این موضوع که باید به یکسری کارهای خودم برسم قطعا برخی شرایط دیگر هم هست که باعث شده این تصمیم را بگیرم.

سرمربی تیم ملی قایقرانی بانوان در پاسخ به این سوال که بعد از موفقیت‌های قایقرانی در این مدت آیا تغییر نگاهی به این رشته پرمدال بوده یا نه؟ بیان کرد: اصلا. همیشه در ورزش کسی که مدال گرفته عزیز می‌شود و نهایتش هم می‌شود چند عکس یادگاری که حتی این اتفاق برای عادل مجللی هم نیفتاد و کسی به او توجه نکرد. اصلا کسی حواسش بود که این قایقران مدال برنز جهان را گرفت؟ او در قهرمانی جهان روی سکو رفت. کسی می‌داند این یعنی چه؟ متاسفانه شرایط به سمتی رفته که توجه‌ مسوولان ورزش به ورزشکار در حد یک احوال پرسی بوده‌ و هست.

او ادامه داد: نهایت توجه مسوولان یک بازدید و سلام علیک بوده که بانوان از آن فاکتور گرفته می‌شوند. ورزشکارانی مثل عادل مجللی و نبی رضایی پدیده هستند. گاهی تنها نگاه کردن یک مسوول ورزش یا یک سلام به آنها می‌تواند تمام خستگی آنها را از بین ببرد. این دو قهرمان مدال جهانی دارند اما کسی به آنها توجهی نکرد. این جوانان سن و سالی ندارند و تازه در اول راه قهرمانی هستند و این بی‌توجهی‌ها باعث می‌شود از مدال جهانی دور شوند.

نوریزاد ادامه داد: هم وزارت ورزش و هم کمیته ملی المپیک از برنامه تمرینی قایقران‌ها خبر دارند. می‌دانند که این ملی‌پوشان یک ماه تمرین دارند و چند روز استراحت. می‌دانند چقدر تمرینات قایقرانی سنگین و دشوار است و قطعا هم می‌دانند بی‌توجهی‌ها چقدر برای این ورزشکاران سخت خواهد بود. این بچه‌ها مثل یک سرباز برای کشور هستند. می‌جنگند و برای افتخارآفرینی هر کاری می‌کنند اما باور کنید که آنها آدم آهنی نیستند. احساس دارند و می‌خواهند که دیده شوند. بفهمند کسی حواسشان به آنها هست.

سرمربی تیم ملی قایقرانی بانوان با اشاره به شرایط این رشته تصریح کرد: اکنون قایقرانی ایران در شرایطی به مدال جهانی رسیده و در آسیا می‌تازد که اصلا امکاناتی در اندازه حریفانش ندارد. بودجه‌ای که وزارت ورزش به فدراسیون می‌دهد واقعا در اندازه این رشته نیست. سه فدراسیون جهانی در یک فدراسیون است و ورزشکاران زیادی نیز فعالیت می‌کنند چون قایقرانی پرمدال است. قطعا با توجه به این گستردگی باید حمایت‌ها نیز گسترده باشد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون