کد خبر: ۸۴۴۴
۱۸:۱۰ -۲۷ مرداد ۱۳۹۶
رضایی و نقوی‌حسینی نمایندگان مجلس در گفت‌وگو با ورزش و جوان:
پس از آنکه دولت تصمیم گرفت سه وزارتخانه را به مانند گذشته تفکیک کند، لایحه دوفوریتی به مجلس تقدیم شد که نمایندگان با تفکیک سریع وزارتخانه‌ها مخالفت کردند و همین موضوع باعث شد تا رییس جمهور وزرای پیشنهادی خود را بدون افزایش نسبت به گذشته به مجلس معرفی کند. در همین رابطه با دو تن از نمایندگان مجلس به گفت‌وگو نشستیم تا از نظرات آن‌ها باخبر شویم.
ورزش و جوان- پس از آنکه دولت تصمیم گرفت سه وزارتخانه را به مانند گذشته تفکیک کند، لایحه دوفوریتی به مجلس تقدیم شد که نمایندگان با تفکیک سریع وزارتخانه‌ها مخالفت کردند و همین موضوع باعث شد تا رییس جمهور وزرای پیشنهادی خود را بدون افزایش نسبت به گذشته به مجلس معرفی کند. در همین رابطه با دو تن از نمایندگان مجلس به گفت‌وگو نشستیم تا از نظرات آن‌ها باخبر شویم.

محمدرضا رضایی کوچی، نماینده جهرم در پاسخ به سوال خبرنگار ورزش و جوان راجع به تفکیک سه وزارتخانه و مخصوصا وزارت ورزش و جوانان گفت: تا زمانی که نگاه ها نسبت به حوزه جوانان عوض نشود چه این دو حوزه ادغام باشند و چه تفکیک شوند فرقی حاصل نخواهد شد. باید منابع لازم برای حوزه جوانان تعریف شود که اگر این اتفاق نیافتد دردی دوا نمی شود. در گذشته کلی وقت گذاشته شد که این دو حوزه ادغام شوند حالا باز بیاییم کلی وقت بگذاریم دوباره تفکیک کنیم به نظر این مسیر راه درمان نیست. اگر وضع موجود را تقویت و منابع مالی بیشتری به آن ها تزریق کنیم شرایط عوض می شود. به هرحال حوزه ورزش به نسبت، کار خود را به خوبی انجام داده و این وسط احساس می شود باید حوزه جوانان تقویت شود. وزیر ورزش و جوانان باید بداند که وزیر جوانان هم هست و نیاز است نگاه مسئولین وزرات ورزش و جوانان به قشر بزرگ جوان کشور عوض شود. این دو حوزه نقاط مشترک زیادی دارند و معمولا فعالین حوزه ورزش از جوانان می باشند ولی دولت باید به کمک وزارتخانه بیاید و با قرار دادن اعتبارات لازم و حمایت خود، این دو حوزه مهم و اساسی را بیش از پیش تقویت کند.

رضایی در ادامه در رابطه با مهمترین خواسته خود از وزیر ورزش و جوانان دولت دوازدهم افزود: ما یک کشور جوانی هستیم و حضور جوانان در کشور پررنگ است. انتظار من از وزیر ورزش و جوانان دولت دوازدهم اینست که به تمام رشته های ورزشی توجه کند و همه هیات های ورزشی و مخصوصا ورزش های همگانی را مورد حمایت خود قرار دهند. در کنار این موضوع، اعتبارات حوزه جوانان را هم افزایش دهند تا عدالت بیشتری در وزارتخانه بین این دو حوزه برقرار شود.

نماینده جهرم در مورد رای اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان دولت دوازدهم گفت: من فکر می کنم آقای سلطانی فر بدون مشکل خاصی از مجلس رای خواهند آورد.

سیدحسین نقوی حسینی، نماینده ورامین، قرچک و پیشوا در رابطه با تفکیک برخی وزارتخانه ها و مخصوصا وزارت ورزش و جوانان گفت: من با این ادغام ها در زمان خودش موافق نبودم ولی بالاخره مجلس مصوب کرد و ما هزینه سنگینی را برای این ادغام ها متقبل شدیم و در این راستا مشکلاتی زیادی هم پیش آمد. بنده با تفکیک مجدد وزارتخانه ها و پرداخت هزینه سنگین دیگری کاملا مخالفم. امروز تقویت وزارتخانه های ادغام شده و مخصوصا وزارت ورزش و جوانان باید در اولویت کاری دولت قرار گیرد. دولت باید ساختارهای غلط این وزارتخانه ها را اصلاح کند در غیراینصورت اگر تفکیک هم بوسیله مجلس مصوب شود باز هم در آینده ای نه چندان دور به کار اشتباه خود پی خواهیم برد.

نقوی حسینی راجع به اینکه وزارت ورزش و جوانان متولی اصلی جوانان کشور کشور است یا نه؟ گفت: الان اینطوری است و این مسئولیت به وزارت ورزش و جوانان سپرده شده است ولی همه وزارتخانه ها باید به حوزه جوانان توجه بیشتری کنند.

نماینده ورامین، قرچک و پیشوا درباره وضعیت سلطانی فر، وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان دولت دوازدهم و رای نمایندگان به ایشان گفت: وضع ایشان را در مجلس خوب می بینم و فکر می کنم از نمایندگان رای اعتماد خواهند گرفت.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون