کد خبر: ۵۲۷۰۶
۱۸:۴۳ -۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز در گفت‌وگو با نشان تجارت مطرح کرد
احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز گفت: در حال حاضر روزی نیست که بی‌بی‌سی و اینترنشنال صحنه‌هایی که در خیابان خانم‌ها را می‌زنند یا پتو روی سرشان می‌کشند یا گیسوانشان را می‌کشند، نشان ندهند و این‌ها همه وهن جمهوری اسلامی ایران است.

مقابله فراجا با بی حجابی

نشان تجارت - زهرا ظهروند: حدوداً دو هفته‌ای است که فراجا پس از یک سال و نیم وقفه در مقابله با پدیده بی‌حجابی، مجدداً وارد میدان شده است. از سرگیری کار فراجا با شیوه خاص در مبارزه با آنچه بی‌حجابی و بی‌عفتی در جامعه قلمداد می‌شود، موافقان و مخالفانی دارد که یکی از مخالفان این موضوع، احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز است. وی در این خصوص به نشان تجارت گفت: لایحه عفاف و حجاب که هنوز قطعیت پیدا نکرده و شورای نگهبان آن را تایید نکرده است و این موضوع بین شورای نگهبان، دولت و مجلس در حال چرخش است، ضمن اینکه بخشی از جامعه که به عنوان جامعه متدینین کشور هستند نیز این لایحه را قبول ندارند و نمی‌پذیرند.

نماینده تبریز افزود: با این تفاسیر، ما برای اثبات یک امر پسندیده که جزء آرمان و شعار انقلابمان است، از بدترین ابزار ممکن استفاده می‌کنیم تا آن را اثبات کنیم که نه تنها اثر مثبت بر جای نمی‌گذارد، بلکه سبب واکنش‌های انفعالی می‌شود. از طرف دیگر به دلیل محدودیت‌هایی که در کشور وجود دارد، هم از لحاظ ابراز نظر و هم ابراز مخالفت، کارکرد وزارت کشور سبب شده موضوع حجاب به یک وسیله‌ای برای ابراز مخالفت تبدیل شود که این موضوع را حادتر و بغرنج‌تر می‌کند.

این عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها تصریح کرد: کاری که باید انجام دهیم و انتظاراتی که از دولت وجود دارد بر اساس پافشاری بر بدیهیاتی است که انتظار تحقق آن از سوی دولت وجود دارد. به عبارتی، کسی از دولت انتظار ندارد که حجاب سر مردم کند، ولی انتظار است اقداماتی که با توسعه معیشت و زندگی مردم می‌تواند سبب تقویت مصونیت در جامعه شود، صورت بگیرد. همچنین این روند، شعائر دینی را تقویت می‌کند و می‌تواند اثرگذار باشد.

علیرضابیگی اظهار کرد: در شرایطی که برای امام جمعه تهران به عنوان کسی که پیش نمازِ نماز جمعه ام‌القرای جهان اسلام است، شائبه‌ای به وجود آمده که شخص ایشان نیز آن را می‌پذیرد و اقرار و اعتراف کرده که چنین اتفاقی افتاده و این اتفاق هم ناشی از جهل او بوده است، آیا جهل به قانون می‌تواند رافع مجازات باشد؟ قطعاً امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: این فعلی هم که صورت گرفته، هم نهاد دین و هم نهاد نماز جمعه را تضعیف می‌کند، بنابراین مردم انتظار دارند در این خصوص رسیدگی انجام شود. وقتی این رسیدگی‌ها نه تنها در این مورد که بلکه در مورد چای دبش و سایر موضوعات انجام نمی‌شود و اسباب تزلزل اعتماد مردم را فراهم کرده، همین اتفاقات و رویه‌ها سبب واکنش‌های ناصواب از جانب جمعی می‌شود که امنیت جامعه را مخدوش می‌کند.

نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد: با این توضیحات، مواجهه نادرستی که با این اتفاقات انجام می‌شود، سوژه‌ای در دست رسانه‌های خارجی می‌شود. در حال حاضر روزی نیست که بی‌بی‌سی و اینترنشنال صحنه‌هایی که در خیابان خانم‌ها را می‌زنند یا پتو روی سرشان می‌کشند یا گیسوانشان را می‌کشند، نشان ندهند و این‌ها همه وهن جمهوری اسلامی ایران است.

علیرضابیگی در پایان خاطرنشان کرد: این مواردی که گفتم، امنیت ملی ما را مخدوش می‌کند و اعتماد مردم را از بین می‌برد و در زمانی که ما بیشترین نیاز به وحدت ملی و انسجام ملی را داریم، کار‌هایی انجام می‌دهیم که این انسجام ملی را لکه‌دار و مرفوک می‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون