کد خبر: ۸۰۲۸
۱۹:۰۰ -۲۰ مرداد ۱۳۹۶
نمایندگان مجلس در گفت‌وگو با ورزش و جوان از انتظارات خود از وزیر ورزش و جوانان می‌گویند
در آستانه تشکیل کابینه دوازدهم به سراغ برخی نمایندگان مجلس دهم رفتیم تا از مهم‌ترین انتظارات آن‌ها نسبت به وزیر ورزش و جوانان دولت دوازدهم آگاه شویم.
ورزش و جوان- در آستانه تشکیل کابینه دوازدهم به سراغ برخی نمایندگان مجلس دهم رفتیم تا از مهم‌ترین انتظارات آن‌ها نسبت به وزیر ورزش و جوانان دولت دوازدهم آگاه شویم.

محمدرضا منصوری، نماینده ساوه و زرندیه: توجه ویژه به ورزش جوانان و بانوان یکی از خواسته‌های اصلی از وزیر ورزش و جوانان دولت دوازدهم است. باید به ورزش بطور پایه‌ای پرداخت و ورزش را در مدارس جدی گرفت. اگر قرار باشد آمار بیماری‌ها و هزینه‌های بهداشت و درمان در کشور کم شود باید به ورزش خانواده توجه شود. همه مردم باید ورزش را جز زندگی خود بدانند و نباید ورزش و استفاده از امکانات ورزشی در اختیار یک گروه خاص باشد. این کار نیاز به فرهنگ سازی دارد و امیدوارم وزیر مربوطه بتواند این فرهنگ را در خانواده‌ها نهادینه کند.

مجید کیانپور، نماینده دورود و ازنا: در حوزه جوانان توقع داریم شرایطی مهیا شود که این قشر بزرگ سر و سامان پیدا کنند. وقتی ما حرف از جوانان می‌زنیم یعنی باید تمام مسائل آن‌ها را از صفر تا صد پیگیری کنیم. امروز فقط بحث اعطای وام به جوانان نیست بلکه باید مشکل بیکاری آن‌ها را حل کرد و در این رابطه باید با وزارتخانه‌های دیگر ارتباطی خوبی برای بکارگیری این جوانان صورت گیرد. وزارت ورزش و جوانان نباید خود را منحصر به پرداخت تسهیلات بکند بلکه پیگیری و رایزنی برای حل مشکلات جوانان به اندازه قرار دادن تسهیلات به آن‌ها اهمیت دارد. در حوزه ورزش هم انتظار دارم که وزارتخانه کمک کند تا در رشته‌هایی که دارای مدال هستیم رنکینگ خود را در دنیا حفظ کنیم و حتی تلاش شود که وضعیت تیمی خود را نسبت به گذشته ارتقا دهیم. انتظار دیگر من در حوزه ورزش اینست که به ورزش همگانی در کشور بیش از پیش توجه شود تا شادی و نشاط در مردم ایجاد شود. در ورزش همگانی سن دیگر مهم نیست و همه سنین مورد توجه قرار می‌گیرند. امیدوارم زیرساخت‌های این فعالیت‌ها به مرور در کشور ایجاد شود.

محمد فیضی زنگیر، نماینده اردبیل: مهم‌ترین آرزو و خواسته من از وزیر ورزش و جوانان دولت دوازدهم اینست که طوری امکانات ورزشی را در نقاط مختلف ایران مهیا کنند که هر فردی که خواست به ورزش روی بیاورد با کمبود امکانات مواجه نشود. در حوزه جوانان هم انتظار دارم که بستری آماده شود تا جوانان به راحتی بتوانند قابلیت‌های خود را به منصه ظهور بگذارند. اگر این اتفاق بیافتد خواهیم دید که مشکل بیکاری جوانان به حداقل خواهد رسید. متاسفانه در کشور اشتغال جوانان با مشکل روبروست و معلوم نیست متولی اصلی آن چه وزارتخانه یا نهاد دیگری است. از این‌رو امیدوارم تفکیک حوزه ورزش از جوانان در مجلس دهم به سرانجام برسد تا وضعیت این قشر مظلوم در کشور مشخص‌تر از گذشته شود.

عبدالرضا عزیزی، نماینده شیروان: وزارت ورزش و جوانان به اندازه کافی به حوزه ورزش توجه کرده است و انتظار می‌رود کمی بیشتر به حوزه جوانان توجه کند زیرا این حوزه در وزارتخانه مغفول واقع شده است. امروز ازدواج، اشتغال و مسکن جوانان با مشکلات جدی روبروست که رفع آن‌ها نیازمند توجه خاص وزارت ورزش و جوانان است. اگر بنا باشد که معیشت جوانان حل و فصل شود نیازمند کار جهادی است و نگاه بنده به عنوان رییس کمیسیون اجتماعی به این موضوع یک نگاه مدیریتی همراه با تلاش و کوشش فراوان است. امیدوارم در دولت دوازدهم به بخش جوانان توجهی به مراتب بیشتر از دولت یازدهم شود.

غلامرضا تاجگردون، نماینده گچساران و باشت: استفاده از امکانات ورزشی برای همگان باید آسان شود و ورود به ورزش نباید با پیچیدگی روبرو باشد. نیاز است که مدیران پاکدست در حوزه‌های مدیریتی ورزش حضور داشته باشند و برای تحقق این امر، نقش وزیر بسیار کلیدی است. در حوزه جوانان هم انتظار دارم بیش از این با احساسات آن‌ها بازی نشود. همه باید تلاش کنیم ارج و قرب جوانان حفظ شود.

احمد انارکی محمدی، نماینده رفسنجان و انار: باید جوانان را دریابیم. موضوعات و مسائل جوانان بسیار گسترده است و وزارت ورزش و جوانان مسئول پیگیری همه این مطالبات است. نوع نگاه و مدیریت بر حوزه جوانان باید ویژه باشد که شکر خدا در دولت یازدهم این نگاه ویژه وجود داشت و امیدوارم در دولت دوازدهم هم این روند با عمق بیشتری دنبال شود. در دولت دوازدهم انتظار داریم که جوانان بیشتری در راس کار قرار گیرند زیرا آن‌ها آینده سازان مملکت هستند و نظام موظف به کادرسازی برای کشور است.

حیدر علی عابدی، نماینده اصفهان: مهم‌ترین انتظار من از وزیر ورزش و جوانان دولت دوازدهم اینست که ورزش را تبدیل به فرهنگ کند. برای انجام این کار نیاز است که ارتباط صمیمی با وزارت آموزش و پرورش بوجود آید. توجه به زنگ ورزش در مدارس از اهمیت بالایی برخوردار است و فکر می‌کنم باید به‌‌ همان اندازه که پیگیر مسائل درسی دانش آموزان هستیم باید پیگیر مسائل ورزشی آن‌ها هم باشیم. باید به امکانات ورزشی مدارس توجه شود و اگر مدارس فاقد امکانات لازم در این رابطه هستند باید به آن‌ها کمک شود و اگر با مشکل فضا روبرو هستند نسبت به جابجایی مدرسه اقدام کنند. برخی به دنبال ساخت مدارس هستند ولی فضای لازم را جهت ورزش دانش آموزان در نظر نمی‌گیرند که انتظار است در‌‌ همان ابتدا جلوی کار گرفته شود. ترمیم بافت‌های فرسود ورزشی از دیگر موضوعاتی است که باید به آن توجه شود. در حوزه جوانان حرف‌های زیادی است و اساسا اینکه باید به جوانان توجه شود یک دلیل خاص دارد و آن هم اداره کشور در سال‌های بعد است. بالاخره پس از گذشت سال‌ها مدیران باید جای خود را به نیروهای جوان‌تر دهند و اگر آن‌ها در سنین پایین‌تر آموزش‌های لازم را ندیده باشند چطور می‌خواهند کشور را اداره کنند؟ تمام مسئولین نظام وظیفه دارند فضایی را ایجاد کنند تا جوانان زندگی اجتماعی را بیاموزند. امروز دستگاه‌های متولی در این راستا آنطور که باید و شاید وظایف خود را انجام نمی‌دهند و همین باعث عدم بکارگیری جوانان در سطوح مختلف شده است. من با تفکیک حوزه ورزش از جوانان موافقم و از طرفی فکر می‌کنم وزارت آموزش و پرورش نقش مهمی را در کمک به حوزه ورزش و جوانان دارد که امید است وزیر آتی آموزش و پرورش با درک این موضوع این دو حوزه مهم کشور را تقویت کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون