کد خبر: ۶۲۸۴
۱۸:۱۹ -۲۳ تير ۱۳۹۶
یک پژوهشگر حوزه خانواده اظهار کرد: متاسفانه برخی از افراد در هنگام تشکیل زندگی مشترک فقط با تکیه بر دوست داشتن و بدون در نظر گرفتن نوع فرهنگ و رفتار طرف مقابل دست به ازدواج می زنند.
ورزش و جوان- دکتر زهرا پیرجلیلی با اشاره به عوامل موثر در تداوم یک رابطه زناشویی، گفت: تعهد، شور و اشتیاق و صمیمیت از مهم ترین عوامل موثر در یک رابطه زناشویی هستند، به طوری که بنیان و اساس خانواده همواره با تکیه بر این سه عامل شکل می گیرند.

وی افزود: برخی از افراد در هنگام برقراری رابطه فقط با تکیه بر دوست داشتن و بدون درنظر گرفتن نوع فرهنگ و رفتار طرف مقابل دست به ازدواج می زنند، در حالی که بسیاری از تفاوت های فرهنگی و رفتاری در طول رابطه مشخص می شوند؛.

این جامعه شناس در خصوص عوامل بروز طلاق در جامعه ایرانی، عنوان کرد: تغییر سبک زندگی افراد یکی از مهم ترین مسائلی است که میزان رشد طلاق را افزایش می دهد و تغییر سبک زندگی افراد هنجارهای اجتماعی را دگرگون ساخته است و بر همین اساس روابط خانوادگی را درگیر تنش و درگیری کرده است.

وی که در یک برنامه رایویی صحبت میکرد در خصوص تاثیر تربیت خانوادگی افراد در زندگی مشترک، اظهار داشت: بسیاری از زوج های جوان و امروزی از مهارت های زندگی مشترک اطلاعات کافی ندارند، در حالی که زوج های نسل قبل با الگوگیری از والدین خود مهارت های لازم برای زندگی مشترک را به دست می آوردند.

این جامعه شناس با بیان این که اکثر جوانان امروزی احساس مسئولیت کمتری نسبت به نسل‌های گذشته دارند، خاطر نشان کرد: تاب آوری جوانان در زندگی های امروزی به شدت تقلیل یافته است، در حالی که زوج های نسل قبل با مشکلات زندگی رو به رو شده و سعی در حل و رفع آن ها داشتند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون