کد خبر: ۶۱۴۹
۰۲:۱۳ -۲۲ تير ۱۳۹۶
زهرا سعیدی مبارکه در گفت‌وگو با ورزش و جوان:
زهرا سعیدی مبارکه
ورزش و جوان- زهرا سعیدی مبارکه، نماینده مردم مبارکه و عضو فراکسیون ورزش در مجلس دهم در پاسخ به سوال خبرنگار ورزش و جوان راجع به اینکه چرا تصمیمات در حوزه جوانان متمرکز نیست گفت: اول از همه ما در وزارت ورزش و جوانان بستر مناسبی برای تمرکز و تصمیم گیری در حوزه جوانان نداریم. متولدین اواخر دهه ۵۰ و دهه شصتی‌های ما هر جا رفتند کشور با بحران مواجه شده است. انتظار می‌رفت که در سال‌های گذشته به پیشرفت این قشر جوان توجه لازم می‌شد اما متاسفانه این پیش بینی برای این افراد که تعداد آن‌ها هم کم نیست صورت نگرفت. وقتی می‌گوییم بستر لازم برای تمرکز و تصمیم گیری در حوزه جوانان صورت نگرفته یعنی اینکه مدیران ارشد کشور راه را برای مدیریت جوانان در عرصه‌های مختلف باز نکردند و آنطور که باید و شاید به آن‌ها اعتماد نشد.

امروز اگر قرار باشد یک جوان ۳۵ ساله به عنوان مدیر معرفی شود باید در سن ۲۰ سالگی به او اعتماد می‌کردند و در سیستم اداری موقعیت‌های آموزشی را در اختیارش می‌گذاشتند. متاسفانه جوانان ما در سیستم مدیریت کلان دیده نشده‌اند و اکنون هم خیلی نمی‌شود از جوانان در بخش‌های مدیریتی کشور استفاده کرد زیرا آموزش‌های لازم به آن‌ها داده نشده و این افراد موقعیت رشد در سیستم را پیدا نکردند.

به نظر می‌رسد وقت آن رسیده که مدیران سطوح بالای کشور حق و حقوق جوانان را به خودشان بدهند و با اعتمادی همراه با آموزش شرایط را برای آن‌ها آماده کنند. امروز نوبت حضور جوانان در عرصه‌های مختلف کشور است و ژنرال‌ها باید در اتاق فکر حضور داشته باشند. سیاستمداران کهنه‌کار ما باید در حاشیه باشند اما تا می‌توانند باید به جوانان کمک فکری دهند؛ بی‌تردید اگر این اتفاق به وقوع بپیوندد شاهد شکوفایی کشور عزیزمان خواهیم بود.

من معتقدم کشور به وزارت جوانان نیاز دارد و اگر این وزارتخانه بود امروز تصمیمات حوزه جوانان با تمرکزی بیشتری صورت می‌گرفت. حوزه جوانان بسیار گسترده است و امروز در کنار ورزش که خود با چالش‌های زیادی روبرو است قرار گرفته و متاسفانه بودجه اداره وزارتخانه هم ناچیز است هرچند در بودجه ۹۶ ما به این حوزه توجه کردیم و رقم قابل توجهی را به وزارتخانه اختصاص دادیم. به هر حال امیدوارم تفکیک ورزش از جوانان در مجلس دهم صورت بگیرد تا شاهد تصمیمات عقلانی در حوزه جوانان باشیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون