کد خبر: ۵۶۶۴
۱۹:۰۸ -۱۵ تير ۱۳۹۶
علی ابراهیمی، نماینده شازند در گفت‌وگو با ورزش و جوان:
علی ابراهیمی
ورزش و جوان- علی ابراهیمی، نماینده شازند در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار ورزش و جوان راجع به آنکه چندین ماه پیش معاون ساماندهی امور جوانان ۱۰ چالش اصلی در حوزه جوانان را معرفی کرده که یکی از مهم‌ترین موارد، کمبود انسجام و یکپارچگی در حوزه جوانان و خلاء نهاد مقبول و مقتدر سیاستگذاری و برنامه ریزی بوده گفت: به نظر من این خلاء بیشتر حاصل عملکرد مدیران ورزش و جوانان است تا ساختار وزارتخانه. اگر وزارت ورزش و جوانان در تمام این سال‌ها به وظایف خود به درستی عمل می‌کرد ما امروز شاهد این کمبود اساسی نبودیم. من با جدا شدن حوزه ورزش از جوانان مخالفم و معتقدم اگر سازمان ملی جوانان دوباره بوجود آید از آنجایی که زیر نظر مستقیم رییس جمهور خواهد بود امکان بهره برداری سیاسی از آن بسیار بالاست مخصوصا که حوزه جوانان قشر زیادی را در برمی‌گیرد.

ابراهیمی در ادامه افزود: حوزه ورزش و جوانان کاملا به یکدیگر مرتبط هستند و در این سال‌ها می‌بایست حوزه جوانان وزارتخانه را مستحکم‌تر می‌کردند. امروز تفکیک این دو حوزه از هم راه حل نیست بلکه تقویت معاونت امور جوانان باید در دستور کار قرار گیرد. متاسفانه در دولت آقای احمدی‌نژاد به دلیل اینکه ایشان برنامه محور نبود، وزارتخانه به وظایف خود به درستی عمل نمی‌کرد و در دولت آقای روحانی هم به دلیل تمرکز بیش از حد روی مسائل سیاسی و اقتصادی آنطور که انتظار می‌رفت وزارتخانه نتوانست به موضوع جوانان بپردازد.

این نماینده مجلس دهم در ادامه گفت: راهکار اساسی که برای رفع این مشکل به ذهن می‌رسد اینست که هر آنچه که به حوزه جوانان در تمام دستگاه‌ها مربوط می‌شود را در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار دهند تا تمرکز و تصمیم گیری واحد در این حوزه شکل بگیرد. وحدت در تصمیم گیری مهم‌ترین اتفاق برای موفقیت است و باید سعی شود که موازی کاری به حداقل برسد و یک مرجع برای تصمیم گیری در حوزه جوانان وجود داشته باشد. پرورش جوانان جز آن دسته کارهایی بوده که مغفول واقع شده و متاسفانه در مسیر رشد این آینده سازان موضوع جدی گرفته نشده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون