کد خبر: ۵۲۵۲۵
۱۹:۲۵ -۲۹ فروردين ۱۴۰۳
احمد راستینه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس می‌گوید: اختلاف برخی افراد با حاکمیت در موضوع حجاب، به هیچ عنوان به انسجام ملی ما لطمه نمی‌زند. امروز قاطبه ملت ما، حجاب را به عنوان یک مسئله هویتی، تمدنی و حفظ کرامت زن با محور خانواده پذیرفته است.

احمد راستینه

نشان تجارت - محمد آیتی: با وجود اینکه لایحه عفاف و حجاب به تصویب نهایی نرسیده است، اما چندی پیش فراجا با انتشار بیانیه‌ای به اطلاع عموم رساند که از ۲۵ فروردین، کار نظارت و برخورد با هنجارشکنان را در دستور کار قرار خواهد داد. از طرفی، برخی معتقدند در شرایطی که کشور در شرایط حساس‌تری نسبت به گذشته به واسطه تقابل با اسراییل قرار گرفته است، می‌باید در حفظ انسجام ملی، تلاش بیشتری به کار بگیرد و شاید این‌دست برخورد‌ها باعث فاصله مردم با حاکمیت شود. از این‌رو، رویداد۲۴ به سراغ احمد راستینه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس رفته تا نظرات او را در این باره جویا شود.

در ادامه می‌توانید مهم‌ترین بخش‌های این مصاحبه را بخوانید:

* مردم ما روی برخی مولفه‌های اقتصادی و معیشتی که برایشان ایجاده شده، گلایه‌مند هستند، اما باید بگویم انسجام ملی ما آسیبی ندیده است و این انسجام ملی در راهپیمایی روز قدس، خودش را به نمایش گذاشت و مردم نشان دادند حامی عدالت، مظلومان و البته منافع ملی هستند.

* پاسخ هوا و فضای سپاه پاسداران به تجاوز اسراییل به کنسولگری ایران در دمشق، برگرفته از یک نمایش قدرت در وحدت و انسجام ملی و حضور یکپارچه مردم در دفاع از حقوق و منافع ملی‌شان در برابر هر متجاوزی بود.

* سپاه به عنوان مردمی‌ترین نهاد حاکمیتی و همچنین به عنوان مردمی‌ترین سازمان که در قانون اساسی وظیفه حراست از منافع ملی را به عهده دارد و پاسداری از انقلاب اسلامی به این مجموعه سپرده شده، نیروهایش از دل ملت تربیت شده است.

* عملیات وعده صادق، نمادی از اقتدار انقلاب اسلامی و برگرفته از انسجام، وحدت و دغدغه ملی برای دفاع از آرمان‌های نظام بود.

* هرچند بخشی از مردم ما بر سر موضوعات مختلف ممکن است نقطه نظرات متفاوتی با حاکمیت داشته باشند، اما در دفاع از هویت، منافع ملی و یکپارچگی سرزمین ایران عزیز، با هم، هم‌نظر هستند.

* در موضوع عفاف و حجاب و اختلاف‌نظری که برخی از مردم با حاکمیت دارند، باید بگویم همه وظیفه داریم در کنار رفتار‌های اغنایی، آموزشی و فرهنگی، نسبت به توجیه و افزایش شناخت اقشار مختلف نسبت به رعایت عفاف و حجاب در جامعه و به دست آوردن انسجام ملی، بیش از گذشته صحبت و کوشش کنیم.

* اختلاف برخی افراد با حاکمیت در موضوع حجاب، به هیچ عنوان به انسجام ملی ما لطمه نمی‌زند. امروز قاطبه ملت ما، حجاب را به عنوان یک مسئله هویتی، تمدنی و حفظ کرامت زن با محور خانواده پذیرفته است. حال، وظیفه همه دستگاه‌ها است که در یک مجموعه برنامه‌های اغنایی، آموزشی و فرهنگی نسبت به آگاهی افرادی که خیلی معتقد به حجاب نیستند، تلاش کنند.

* حال در موضوع حجاب، شاید عده‌ای هم باشند که اصرار دارند بخواهند حجاب را رعایت نکنند که این افراد هم باید بدانند که می‌بایست به قانون تمکین کنند. در قانون نظام جمهوری اسلامی ایران، افراد باید از حجاب و پوشش لازم برخوردار باشند.

* بیانیه اخیر فراجا در موضوع رعایت عفاف و حجاب، بیانیه دقیق و درستی در راستای اجرایی‌سازی این خواسته بود که در مجازات‌های اسلامی قید شده و در مصوبات دستگاه‌های بالادستی از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی، وجود دارد. پس فراجا به وظیفه ذاتی خود، به درستی عمل کرد و ما ضمن حمایت از فراجا در راستای تبیین، روشنگری و البته برخورد با هنجارشکنان، اعتقاد داریم که همه باید امروز از یک محور جدی حمایت کنیم و آن تبعیت همگان از قانون است که رعایت عفاف و حجاب هم یکی از آن‌هاست.

* حتماً جریان‌های فرهنگی و رسانه‌ای باید نسبت به تبیین درست موضوع عفاف و حجاب اقدام کنند و در برابر فضاسازی‌های رسانه‌ای که برخی دوست دارند کشور را وارد حاشیه کنند، مقابله کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون