کد خبر: ۵۲۴۶۵
۱۷:۰۷ -۲۷ فروردين ۱۴۰۳
سازمان خصوصی سازی ضمن اعلام آگهی مزایده دو باشگاه استقلال تهران و پرسپولیس شرایط مرتبط با خریداری سهام این دو باشگاه را اعلام کرد.

قیمت سهام استقلال و پرسپولیس

نشان تجارت - تیم‌های فوتبال استقلال تهران و پرسپولیس برای کسب مجوز حرفه‌ای از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC ملزم به داشتن دو مالک مجزا از هم هستند که تا به امروز این اتفاق رخ نداده و کماکان هر دو تیم زیر مجموعه وزارت ورزش و جوانان به حساب می‌آیند. طبق اعلام مدیران دو باشگاه بدهی‌های خارجی و داخلی این دو تیم تا تاریخی که از قبل اعلام شده بود، تسویه شده و تنها مشکل سرخابی‌ها برای اخذ مجوز حرفه‌ای داشتن مالک مشترک است.

در همین حال روز یکشنبه، سازمان خصوصی سازی قیمت پایه و شرایط عرضه سهام دو شرکت فرهنگی ورزشی استقلال تهران و پرسپولیس را اعلام کرد.


بیشتر بخوانید: جواب رد پرسپولیس به بانک ملت؛ سازمان بورس توضیح خواست


بر این اساس و برای باشگاه استقلال، ۹،۱۷۲،۴۷۷،۵۰۰ سهام قابل واگذاری است که شامل ۸۵ درصد از کل سهام این باشگاه می‌شود. قیمت پایه هر سهام ۹۹۶/ ۲ ریال و ارزش پایه کل سهام قابل واگذاری ۲۷،۴۸۰،۷۴۲،۵۹۰،۰۰۰ ریال است.

برای باشگاه پرسپولیس نیز ۸،۹۳۷،۷۶۲،۷۵۰ سهام قابل واگذاری است که شامل ۸۵ درصد از کل سهام باشگاه خواهد بود و قیمت هر سهم ۵۷۰/‌‬ ۳ ریال است. ارزش پایه کل سهام قابل واگذاری نیز ۳۱،۹۰۷،۸۱۳،۰۱۷،۵۰۰ ریال خواهد بود.

شرایط تسویه ثمن معامله برای هر دو شرکت فرهنگی ورزشی استقلال تهران و پرسپولیس به این صورت است که ۱۰ % حصه نقدی و مدت اقساط ۷۲ ماه خواهد بود همچنین فاصله هر قسط ۶ ماه است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون