کد خبر: ۴۹۹۹۵
۲۲:۴۹ -۱۲ دی ۱۴۰۲
قیمت دلار امروز ۱۲ دی ۱۴۰۲ با گپ منفی باز شد. دلار در حالی مسیر نزولی را در پیش گرفته که دو روز قبل موفق شده بود با رشد پنج پله‌ای، دوباره به قیمت ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان برسد.
قیمت دلار
نشان تجارت - قیمت دلار روز گذشته را با نوسان محدود ۵۰ تومانی سپری کرد و با قیمت ۵۰ هزار و ۴۰۰ تا ۵۰ هزار و ۴۵۰ تومان معامله شد. این در حالی بود که قیمت دلار در آستانه سال نوی میلادی به ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان نیز رسیده بود.
 
همین روند کاهشی امروز هم بازار را در دست گرفته و قیمت دلار را به ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان رسانده است. این در حالی‌ست که قیمت دلار امروز روی رقم ۵۰ هزار و ۳۵۰ تومان بازگشایی شده بود. دلار پشت خطی هم امروز روندی کاهشی دارد و به قیمت ۵۰ هزار و ۴۳۰ تومان رسیده است.
 
با این حال به نظر می‌رسد امسال تقاضای دلار، مانند سال‌های گذشته نیست و به شدت کاهش یافته است؛ همین رفتار بازار سبب شد، انتظار برخی معامله‌گران برای رشد قیمت در تعطیلات سال نوی میلادی را برآورده نشود و قیمت دلار دوباره به نوسان در نیمه پایینی کانال ۵۰ هزار تومانی مشغول شود.
 
بررسی میدانی خبرنگار تجارت‌نیوز از بازار ارز نیز حاکی از تقاضای محدود در بازار ارز است. بازیگران این بازار دلیل کاهش تقاضا را سیاست‌های کنترلی بانک مرکزی در سرکوب قیمت دلار و کاهش نقدینگی موجود در دست مردم می‌دانند.
 
طی ماه‌های اخیر، کاهش قدرت خرید مردم، گزینه پس‎انداز را از استراتژی افراد حذف کرده و بر همین اساس، سرمایه‌گذاری در تمامی بازار‌ها از جمله تقاضای سرمایه‌گذاری در دلار را با افت جدی مواجه کرده است.
 
گفتنی است امروز قیمت اسکناس دلار در مرکز مبادله طلا و ارز ایران ۴۲ هزار و ۹۳۱ تومان و قیمت دلار حواله ۳۹ هزار و ۱۶۸ تومان است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون