کد خبر: ۴۹۷۰۱
۰۹:۰۲ -۲۲ آذر ۱۴۰۲
قیمت دلار روز گذشته بدون تغییر معامله شد. در حالی که اسکناس دلار در کف کانال ۵۰ هزار تومانی فریز شده است، اما قیمت دلار و سایر ارز‌های شاخص در مرکز مبادله طلا و ارز، صعودی است. به نظر می‌رسد سیاست‌گذار قصد دارد با فریز ارز بازار آزاد و افزایش قیمت‌ها در مرکز مبادله، دلار را تک نرخی کند.

قیمت دلار

نشان تجارت - قیمت دلار روز گذشته با رقم ۵۰ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شد. این اسکناس با اقدامات و فشار سیاست‌گذار در روندی خنثی در حرکت است. با وجود اینکه در روز‌های اخیر تقاضا از عرضه پیشی گرفته است، اما معامله‌گران، بازار دلار و طلا را جذاب نمی‌بینند و بازار‌های دیگر برایشان گیرایی بیشتری دارد. آن‌ها به بی‌تحرکی بازار ارز و کاهش پیاپی قیمت طلا و سکه اشاره می‌کنند و معتقدند، مردم زمانی برای خرید به بازار‌های مالی ورود می‌کنند که بازار در روند صعودی قرار داشته باشد. به گفته کارشناسان، ریتم‌های باثبات و کاهش‌های محدود، مردم را برای خرید و فروش ترغیب نمی‌کند.

کارشناسان اقتصادی فریز ارزی را پیش درآمد روند شارپی قیمت دلار می‌دانند. آن‌ها می‌گویند بازارساز تلاش دارد با تزریق همزمان دلار و اخبار، قیمت را بشکند. این در حالی است که سیاست تثبیت ارزی در شرایط تحریمی و با توجه به شرایطی که مفروضات کلان اقتصادی دارد، به هیچ وجه عقلانی و منطقی نیست.

دیروز قیمت دلار در بازار‌های همسایه روند یکدستی نداشت. قیمت دلار هرات کاهش ۶۰ تومانی داشت و با رقم ۵۰ هزار و ۱۷۰ تومان معامله شد. دلار سلیمانیه کاهش ۷۰ تومانی داشت و با قیمت ۵۰ هزار و ۳۷۰ تومانی معامله شد.

قیمت نرخ‌های مختلف

دیروز ۲۰ آذر در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، اسکناس دلار با قیمت ۴۲ هزار و ۶۱۵ تومان عرضه شد و ۱۰۲ تومان رشد داشت. دلار حواله نیز ۹۳ تومان افزایش داشت و با رقم ۳۸ هزار و ۷۴۱ تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارز‌های موثر

روز گذشته قیمت اسکناس یورو با قیمت ۵۴ هزار و ۵۷۷ تومان معامله شد. اسکناس یورو در مرکز مبادله ارز و طلا با رشد ۱۱۲ تومانی با رقم ۴۵ هزار و ۸۸۵ تومان عرضه شد. یوروی حواله نیز ۱۰۳ تومان رشد داشت و با رقم ۴۱ هزار و ۷۱۴ تومان قیمت‌گذاری شد.

روز گذشته درهم امارات با کاهش ۳۰ تومانی با قیمت ۱۳ هزار و ۷۹۰ تومان معامله شد. در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) حواله درهم با رشد ۲۶ تومانی با رقم ۱۰ هزار و ۵۴۹ تومان عرضه شد، اسکناس درهم نیز با رقم ۱۱ هزار و ۵۷۶ تومان عرضه شد و رشد ۲۷ تومانی داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون