کد خبر: ۴۹۶۷۶
۱۰:۰۹ -۲۰ آذر ۱۴۰۲
قیمت دلار امروز ۱۹ آذر ماه هم مانند روز‌های گذشته در نیمه اول کانال ۵۰ هزار تومان بود. اما سرنوشت دلار چیست و قیمت این اسکناس به چه سمتی می‌رود؟
قیمت دلار
نشان تجارت - قیمت دلار امروز ۵۰ هزار و ۳۵۰ تومان بود که نسبت به روز گذشته افزایش ۱۰۰ تومانی را ثبت کرده است. قیمت دلار فردایی هم در بازار حدود ۵۰ هزار و ۴۵۰ تومان است که نشان می‌دهد بازار میل به افزایش قیمت دارد. قیمت دلار هرات هم امروز ۱۹ آذر ماه به ۵۰ هزار و ۲۴۰ تومان رسیده که نسبت به روز‌های قبل تغییر چندان زیادی ندارد.
 
در مجموع فعالان بازار ارز می‌گویند این روز‌ها بازار در حالت سکون است و قیمت دلار در یک محدوده معین در نوسان است. این ثبات قیمتی در حالی است که بسیاری از کارشناسان و فعالان بازار در آذر ماه منتظر افزایش قیمت دلار بودند. چراکه با افزایش تقاضا در آخرین ماه سال میلادی، قیمت دلار باید روند افزایشی پیدا می‌کرد.
 
اما قیمت‌ها صعودی نشد و برای همین معامله‌گران معتقدند دست بازارساز پر است و با ارزپاشی مانع از رشد قیمت دلار شده است. اما سوالی که وجود دارد این است که بازارساز تا چه زمان می‌تواند با این دست فرمان بازار را به پیش ببرد و مانع افزایش قیمت‌ها شود؟
 
کارشناسان اقتصادی معتقدند ثبات قیمت دلار کوتاه مدت است و بازارساز در یک محدوده زمانی خاص می‌تواند قیمت دلار را در محدوده دلخواه خود نگه دارد و پس از آن بازار صعودی می‌شود. چون واقعیت‌های اقتصاد ایران به شکلی است که منجر به رشد قیمت دلار می‌شود.
 
از طرف دیگر، برخی از کارشناسان پیش بینی کرده‌اند که ممکن است قیمت دلار در روز‌های آینده کاهشی شود و حتی به کانال ۴۷ هزار تومان هم برسد. از آن جمله برزو حق‌شناس، کارشناس اقتصادی پیش بینی کرده احتمالا قیمت دلار در روز‌های آینده کاهش داشته باشد. این کارشناس گفته این احتمال وجود دارد که در هفته‌های آتی شاهد ورود قیمت دلار به سمت محدوده ۴۷ تا ۴۸ هزار تومانی باشیم. اگر چنین شود، این رخداد می‌تواند نشانه و سیگنال شروع رشد قوی دلار باشد. با توجه به مفروضات بنیادی در بلندمدت، انتظار رشد قیمت دلار و نزدیک شدن به سقف کریدور ۵۰ هزار تومان را دارم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون