کد خبر: ۴۹۶۰۶
۲۳:۵۴ -۱۴ آذر ۱۴۰۲
قیمت دلار امروز ۱۴ آذر ماه با کمی کاهش به ۵۰ هزار و ۲۵۰ تومان رسید. قیمتی که نشان می‌دهد بازار ارز به ثبات رسیده و قیمت‌ها میل چندانی برای تغییر ندارد.
قیمت دلار
نشان تجارت - قیمت دلار در چند هفته گذشته در کف کانال ۵۰ هزار تومان معامله شده و بازار نوسان معناداری را تجربه نکرده است. افزایشی‌های بازار امیدوارند قیمت دلار کانال ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان را پشت سر بگذارد و از آنجا بتواند وارد کانال ۵۱ هزار تومان شود. قیمتی که گفته می‌شود می‌تواند هیجان و خرید و فروش را به بازار ارز برگرداند.
 
اما کاهشی‌ها به ثبات قیمت دلار در یک ماه گذشته اشاره می‌کنند و می‌گویند دلار اکنون در این محدوده جا خوش کرده و میلی برای رشد ندارد. این گروه تاکید می‌کنند که دلار در چند هفته گذشته چند باری برای عبور از مرز ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان خیز برداشته، اما این تلاش ناکام مانده و دلار دوباره به نیمه اول کانال ۵۰ هزار تومان رسیده است. استدلال این گروه این است که اگر دلار افزایشی بود باید در آذرماه روند صعودی خود را آغاز می‌کرد.
 
به خصوص اکنون که در پایان سال میلادی قرار داریم گفته می‌شود افزایش تقاضا برای دلار می‌تواند به افزایش قیمت دلار دامن بزند که تاکنون بازار به این مساله هم واکنش نشان نداده است. در نتیجه کاهشی‌ها معتقدند دلار به کف کانال ۵۰ هزار تومان چسبیده و تمایلی برای رشد بیشتر ندارد.
 
اما کارشناسان اقتصادی در این باره چه نظری دارند؟ آن‌ها می‌گویند نه باید منتظر کاهش قیمت دلار بود و نه افزایش آن. چون بازار اکنون سیگنال کاهشی یا افزایشی دریافت نکرده است.

پیش بینی قیمت دلار در ادامه سال

علی طباطبایی، کارشناس اقتصادی به تجارت‌نیوز می‌گوید نباید انتظار کاهش قیمت برای دلار را داشته باشیم. بهترین اتفاقاتی که می‌توانست موج صعودی دلار را موقتا سرکوب کند تا کنون رخ داده است؛ بنابراین خبر‌های جدید نمی‌تواند مُسکن قوی برای ریزش قیمت این اسکناس باشد.
 
وی ادامه داد: «سیاست‌گذار با خبردرمانی قیمت دلار را مهار کرده است. پس از این هم شاید بتواند موقتا و در کوتاه‌مدت قیمت‌ها را در همین محدوده نگه دارد؛ اما معتقدم بعد از این هیچ‌گونه ریزشی برای دلار نخواهیم داشت.»
 
این کارشناس اقتصادی به سابقه حرکت دلار در زمان‌های نزدیک به انتخابات اشاره کرد و افزود: «هر چه به انتخابات و پایان سال نزدیک می‌شویم، با توجه به سابقه حرکت دلار که در انتخابات سال‌های گذشته حرکت صعودی خود را داشته به نظر می‌رسد باید انتظار روند صعودی را برای این اسکناس داشته باشیم.»
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون