کد خبر: ۴۹۳۱۶
۲۳:۰۷ -۲۲ آبان ۱۴۰۲
قیمت دلار امروز هم مانند یک هفته گذشته در پله‌های ابتدایی کانال ۵۱ هزار تومان ایستاد و با یک ریز نوسان اندکی کاهشی شد. اما بازار ارز به چه سمتی می‌رود؟
پیش بینی قیمت دلار تا پایان سال
نشان تجارت - قیمت دلار امروز ۲۲ آبان ۱۴۰۲ به ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان رسید و در همین محدوده اندکی نوسان افزایشی را ثبت کرد. به نظر می‌رسد که قیمت دلار در کانال ۵۱ هزار تومان به تعادل رسیده و دلار کف قیمتی جدیدی را کشف کرده است.
 
جو بازار به حالت تعادل رسیده و انتظارات تورمی و جو هیجانی بازار فروکش کرده است. به نظر می‌رسد که کم کم مردم پذیرفته‌اند که قیمت دلار نوسان افزایشی یا کاهشی عجیبی را ثبت نمی‌کند و در چند ماه آینده قیمت دلار در مقایسه با سال گذشته ثبات بیشتری را تجربه می‌کند.
 
در یک هفته گذشته قیمت دلار در محدوده کانال ۵۱ هزار تا ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان در نوسان بوده و وارد نیمه دوم کانال ۵۱ هزار تومانی نشده است. معامله‌گران معتقدند که بازار با وجود آرامش، چشم انتظار تعیین مسیر حرکت بعدی دلار است. به گفته این افراد بازه قیمتی از هر طرف شکسته شود می‌تواند مسیر بعدی دلار را مشخص کند.
 
البته افزایشی‌های بازار معتقدند که دلار دلیل خاصی برای کاهش قیمت ندارد، اما اگر دلار وارد کانال ۵۰ هزار تومانی شود، احتمال ریزش محدود قیمت وجود دارد. دست کاهشی‌های بازار خالی است و روند بازار ارز به نحوی نیست که سیگنال کاهش قیمت به بازار بدهد.
 
اما افزایشی‌های بازار چشم به تابلوی معاملات دلار دوخته‌اند و می‌گویند اگر قیمت دلار از محدوده ۵۱ هزار و ۷۰۰ تومان عبور کند، احتمال رشد بیشتر قیمت دلار وجود دارد.
 
این گروه امید بیشتری به افزایش قیمت دلار در بازار دارند و برای این مساله به کسری بودجه دولت استناد می‌کنند و می‌گویند اقتصاد ایران هم اکنون با کسری بودجه ۳۰ تا ۳۵ درصدی مواجه است و همین مساله می‌تواند در ماه‌های پایانی سال به افزایش قیمت دلار منجر شود.
 
اما کاهشی‌ها به انتخابات پیش رو استناد می‌کنند و معتقدند دولت در تلاش است که تا پایان سال قیمت دلار را مهار و در محدوده فعلی نگه دارد. به عقیده این گروه، بازارساز اجازه رشد بیشتر قیمت دلار را نمی‌دهد و احتمالا تا پایان سال نباید منتظر رشد شارپی و هیجانی بازار ارز باشیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون