کد خبر: ۴۵۱۴
۰۱:۲۰ -۳۰ خرداد ۱۳۹۶
همایون هاشمی، نماینده مجلس دهم در گفت‌وگو با ورزش و جوان:
همایون هاشمی
ورزش و جوان- همایون هاشمی، نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب و رییس سابق سازمان بهزیستی کشور معتقد است عملکرد پایگاه‌های فرهنگی - ورزشی کشور در دوره تابستان شایسته تقدیر بوده و رسالت این مراکز برنامه‌ریزی برای جوانان است که این کار از اهمیت بالایی برخوردار است.‌

با نزدیک شدن به فصل تابستان فعالیت پایگاه‌های فرهنگی - ورزشی بیشتر شده است، عملکرد این پایگاه‌ها را چطور ارزیابی می‌کنید؟
اول از همه این پایگاه ها که با نسل جوان در ارتباط هستند باید هدف دار باشند. حقیقتا در سال های اخیر عملکرد این پایگاه ها خوب و قابل قبول بوده و بنده شاهد توسعه این مراکز بوده ام. در زمانی که در سازمان بهزیستی کشور فعالیت می کردم همکاری خوبی با این پایگاه ها داشتیم و مسئولین آن ها هم تحرک شایسته ای را از خود به نمایش می گذاشتند که هنوز هم این فعالیت ها با قوت ادامه دارد. رسالت این پایگاه ها برنامه ریزی برای جوانان است و این کار از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و باید توجه داشت که برنامه ریزی برای جوانان در تابستان با برنامه ریزی درسی متفاوت است. باید هدف مسئولین این امر ایجاد فضایی با نشاط، فرهنگی و ورزشی توام با آموزش باشد. بهتر است آموزش ها در این مراکزها مشارکت پذیر و اجتماع پذیر باشد. در کشورهای پیشرفته برای فعالیت این پایگاه ها هزینه می کنند و مطمئنا خرج کردن در این حوزه ها با خروجی های مثبت همراه خواهد بود.

توانمندسازی جوانان در این پایگاه‌ها چقدر به اشتغال و رفع بیکاری جوانان کمک خواهد کرد؟
به هر حال توانمدسازی و ساختن آینده جوانان هم می تواند قسمتی از فعالیت این پایگاه های فرهنگی – ورزشی باشد. امید است این دوره ها در ساختن آینده این جوانان مثمرثمر واقع شود.

از قرار معلوم 21 دستگاه بایستی با این پایگاه‌های فرهنگی – ورزشی همکاری داشته باشند. شما در زمانی که به عنوان مدیر سازمان بهزیستی کشور فعالیت می‌کردید همکاری لازم را با این مراکز برقرار کردید؟
در مدتی که من رییس سازمان بهزیستی بودم خیلی با علاقه با این پایگاه ها همکاری می کردم. دستگاه های دیگر هم موظف هستند که با این پایگاه ها همکاری کنند و اگر غیر از این باشد باید پاسخگو باشند. به نظرم وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی این پایگاه ها باید نوع همکاری خود را از دستگاه های مختلف که وظیفه همکاری با این مراکز را دارند بخواهد.

به عنوان نماینده میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب از پیشرفت عمرانی طرح‌های ورزشی حوزه انتخابیه خود راضی هستید؟
با توجه به فراز و نشیب هایی که در وزارت ورزش و جوانان بوده می توان نمره قبولی را به این وزارتخانه داد و از این‌رو طرح های عمرانی حوزه انتخابیه ما هم روال منطقی را سپری کرده است.

عوامل موفقیت تیم ملی فوتبال ایران را در راه جام جهانی روسیه در چه می‌دانید؟
مدیریت یکپارچه در حوزه تخصصی و فنی و اینکه به کادر فنی فرصت لازم داشته شد را می توان به عنوان مهمترین عوامل این موفقیت قلمداد کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون