کد خبر: ۴۰۷۸
۱۶:۱۶ -۱۸ خرداد ۱۳۹۶
اسدالله عباسی، نماینده مجلس دهم در گفت‌وگو با ورزش و جوان:
اسدالله عباسی
ورزش و جوان- اسدالله عباسی، نماینده مجلس دهم از حوزه انتخابیه رودسر و املش که روزگاری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده اعتقاد دارد که ستاد سازماندهی امور جوانان باید در وهله اول جوانان را درک کند تا بتواند استعدادهای آن‌ها را بشناسد. وی ریشه بسیاری از مشکلات را در ضعف مدیریت می‌داند و می‌گوید نبود بودجه کافی تنها دلیل ناکامی مدیران نیست.

در حال نزدیک شدن به تعطیلات تابستانی هستیم و ستاد سازماندهی امور جوانان در استان‌ها به دنبال برنامه ریزی برای اوقات فراغت جوانان هستند، شما چه پیشنهاداتی به این ستادها دارید؟
همه مسئولین در هر قسمتی که هستند باید تلاش کنند که از همه ظرفیت های جوانان در هر موقعیتی که هستند به بهترین نحو استفاده کنند. جوانان از شوق و ذوق بالایی برخوردارند و چون پرانرژی هستند در بسیاری از امور کارگشا می باشند. امروز نیاز است که در تمام حوزه ها بسترهایی را آماده کنیم که جوانان بتوانند توانمندی های خود را به نمایش بگذارند. تحلیل رفتن روح و جسم جوانان آفت بزرگی برای کشور است و توجه به این قشر جامعه جزو اولویت های ابتدایی کشور است. ستاد سازماندهی امور جوانان در وهله اول باید تلاش کند که جوانان را درک کند زیرا درک ناصحیح از مطالبات آنان امکان رفتن به بیراهه را افزایش می دهد. کشف گرایشات و علاقه مندی های جوانان موضوعی است که باید در تمام دستگاه های کشور مورد توجه قرار گیرد. ما باید به سمت بازدهی برویم. مثلا وقتی برای جوان برنامه ریزی کردیم باید ببینیم آیا این تلاش ها اثری داشته یا نه؟ نمی شود مدت ها وقت بگذاریم اما خروجی نداشته باشیم. بهرحال سه ماه تابستان فرصت خوبی برای توانمندسازی و پر کردن اوقات فراغت جوانان است که امیدوارم این فرصت مناسب برای جوانان به بطالت نگذرد.

عملکرد این ستاد در گذشته قابل قبول بوده است؟
در گذشته متفاوت بوده و گاهی گسست هایی در این راستا دیده شده است. در بسیاری از مواقع عملکرد مسئولین در این حوزه نشان از وحدت و یکنواختی نداشته است. به نظرم هدف گذاری ها باید کمی تغییر کند تا عملکردهای مثبت بیش از پیش خود را نشان دهند.

شما از ستاد سازماندهی امور جوانان استان حوزه انتخابیه خود رضایت دارید؟
خیلی رضایت ندارم. حتی اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان هم عملکرد مناسبی نداشته است.

نبود بودجه لازم چقدر روی این عملکردها تاثیر منفی گذاشته است؟
باید توجه داشت که نبود بودجه روی عملکرد منفی مدیران تاثیر دارد ولی همیشه فقط نبود بودجه مشکل کار نبوده است. مدیریت ضعیف و نگاه های غلط به مسائل موضوعی است که تاثیر به سزایی در عملکردهای مدیران دارد. مطمئناً اگر این نگاه ها عوض شود و مدیریت ها کمی سر و شکل پیدا کنند خواهید دید که چه تحول عظیمی صورت می گیرد.

دولت به دنبال تفکیک حوزه ورزش از جوانان است، شما با این جداسازی موافق هستید؟
پس از ادغام این دو حوزه به قدری ضعف مدیریت وجود داشت که وزارتخانه نتوانست به اهداف خود برسد. اتفاقاً ادغام این دو حوزه کار درستی بود اما چون مدیران موفقی در راس کار نبودند قرار است به شیوه اجرایی گذشته برگردیم. به نظرم تفکیک این دو حوزه از هم باعث می شود که وزارت ورزش بسیاری از ماموریت های خود را از دست بدهد زیرا در اکثر اوقات جامعه هدف وزارتخانه در بحث ورزش همین جوانان بودند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون