کد خبر: ۳۶۶۲
۲۲:۳۰ -۰۹ خرداد ۱۳۹۶
جوانان به عنوان یک قشر خاص و ویژه در کشور از دولت یازدهم و ان شاا... از چند هفته دیگر از دولت دوازدهم انتظاراتی دارند. ما به عنوان نمایندگان مردم به دنبال این هستیم که برنامه ریزی‌های کشور را براساس نیاز اقشار جامعه تنظیم کنیم. حال در این چارچوب باید دید که جوانان چه نیاز و مطالباتی دارند تا بر آن اساس برنامه ریزی و اجرا کارها را داشته باشیم.

ایران اکنون در پنجره طلایی جمعیت است یعنی اوج جمعیت جوان را در کشور داریم. در دولت یازدهم دکتر روحانی فعالیت هایی در راستای نیاز جوانان صورت گرفت و رییس جمهور در برنامه‌های انتخاباتی خود قول های دیگر را در این راستا ارائه داد. مهمترین خواسته جوانان، شغل است. ما امیدواریم که دولت تدبیر و امید در دوره دوم کاری خود به طور ویژه به این موضوع بپردازد.

باید طرح های دانش بنیان با اراده و جدیت بیشتری دنبال شود زیرا بخش عمده بیکاری جوانان از طریق این حوزه برطرف می شود. باید توجه داشته داشت که بخش دولتی ما از نیروی کار اشباع شده و دیگر مثل سابق نمی توان نیروهای تازه را به کار گرفت. از این‌رو باید در بخش های خصوصی و با حمایت دولت فرصت های شغلی را برای جوانان ایجاد کرد. باید ظرفیت تولید را به نسبت گذشته بالا برد. ما تا زمانی که نتوانیم صنایع جدیدی را وارد کنیم و سرمایه گذاری ها را در کشور برقرار کنیم خیلی نباید به ایجاد شغل امیدوار باشیم.

برای بوقوع پیوستن این خواسته باید از تمام ظرفیت نخبگان این مرز و بوم استفاده شود. وجود تیم اقتصادی با برنامه یکی از اولویت های اصلی این روزهای کشور است. تیم اقتصادی دولت همانطور که توانست جلوی تورم را بگیرد می تواند با مهندسی زمان، ایجاد شغل برای جوانان ایران کند.

حال که دولت در سیاست خارجی موفقیت هایی را کسب کرده و توانسته برجام را به سرانجام برساند انتظار داریم که با همان قوت، موضوع حل بیکاری جوانان را در چهار ساله دوم کاری خود در دستور کار قرار دهد.

در کنار رفع معضل بیکاری جوانان باید به ایجاد فضاهای رفاهی جوانان توجه شود. امروز جوانان خواهان گسترش سرانه فضاهای ورزشی هستند و این خواسته کاملا به حق است. متاسفانه در این رابطه وضعیت بانوان به مراتب بدتر از آقایان است. برای داشتن جامعه سالم و با نشاط نیاز به برقراری رفاهیات سالم داریم. هیات های ورزشی استان های کشور با کمبود سخت افزار و مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند و از گسترش هرچه بیشتر رشته‌های ورزشی تحت مدیریت خود عاجز هستند. به یک عنوان یکی از نمایندگان مردم در مجلس دهم از وزیر محترم ورزش و جوانان تقاضامندم که هیات های ورزشی استان ها را دریابند زیرا آن ها بهترین افراد برای رساندن پیام سلامتی به جامعه هستند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون