کد خبر: ۳۳۱۷
۱۱:۳۸ -۰۳ خرداد ۱۳۹۶
هدایت‌الله خادمی، نماینده ایذه و باغملک در گفت‌وگو با ورزش و جوان:
هدایت‌الله خادمی
ورزش و جوان- هدایت‌الله خادمی نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه ایذه و باغملک در استان خوزستان است. وی فعالیت شغلی خود را از گروه ملی صنعتی فولاد آغاز کرد و از سال ۱۳۶۷ به شرکت ملی حفاری ایران پیوست. خادمی در فاصله سال‌های ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۴ مدیرعامل شرکت حفاری شمال در زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد بود. وی معتقد است بیکاری در جامعه بیدا می‌کند و اکنون فرزندان دهه شصتی کشور در سرگردانی بسر می‌برند. در همین رابطه به سراغ ایشان رفتیم تا از اوضاع و احوال ورزشکاران و جوانان شهرستان‌های ایذه و باغملک باخبر شویم.

در شرایط کنونی وضعیت جوانان را در کشور چطور ارزیابی می‌کنید؟
جوان کار می خواهد و نیازمند تحرک همراه با درآمدزایی است. در این سال های اخیر شغل به اندازه کافی برای جوانان ایجاد نشد و می بینیم که بسیاری از جوانان ما و مخصوصا فارغ التحصیل‌ها در بیکاری بسر می برند. امروز آنطور که باید و شاید منابع در تولید نرفت و ما همچنان در جهت واردات حرکت می کنیم. متاسفانه امروز متولدین دهه شصت سرگردان هستند و کم کم داریم به سمت سرگردانی دهه هفتادی‌ها می رویم. امروز افراد دهه شصتی کشور که در چهارمین دهه زندگی خود بسر می برند برای شاغل شدن چه کاری را باید انجام دهند؟ حتی اگر فضایی برای استخدام مهیا شود این افراد از سن بالایی برای ورود به ارگان ها برخوردارند که این خود یک معضل بزرگ است. به نظرم دولت از خیلی از برنامه های کشور و مخصوصا حوزه جوانان غفلت کرد و جوانان به آن چیزی که تصور می کردند نرسیدند.

شما نماینده دو شهرستان ایذه و باغملک هستید، اداره ورزش و جوانان این دو شهرستان از چه وضعیتی برخوردار است؟
در این چند سال گذشته وزارت ورزش و جوانان به این دو اداره ما یک توپ هم نداده است. ما در این راستا مکاتباتی هم با وزارتخانه داشتیم ولی هیچ نتیجه ای حاصل نشد. تیم های فوتبال ما وقتی با دیگر تیم ها بازی دارند باید از هزینه شخصی آمبولانس برای مسابقه اجاره کنند. برای تهیه اقلام ورزشی و رفت و آمدها باید دست در جیب خود کنند. واقعا اوضاع خوبی نیست و امروز حمایت از ورزشکاران و جوانان در این دو شهرستان باید در اولویت وزارتخانه باشد.

شهرستان ایذه و باغملک در چه رشته‌های ورزشی حرف برای گفتن دارد؟
تیم کشتی فرهنگی سینا صنعت ایذه یک تیم بسیار قوی است که موفق شد قهرمان باشگاه‌های جهان شود. در فوتبال هم پتانسیل هایی وجود دارد ولی مشکل اصلی اینجاست که منابع مالی وجود ندارد. تا زمانی که اسپانسر نباشد خیلی نمی‌توان به آینده ورزشی این دو شهرستان امیدوار بود.

جمعیت شهرستان‌های ایذه و باغملک چقدر است؟
ایذه در حدود 220 هزار نفر و باغملک در حدود 140 هزار نفر جمعیت دارد. در حال حاضر جزو پراکنده ترین شهرستان های کشور هستیم و با 1200 روستا بیشترین روستا در کشور به ما تعلق دارد.

شما به عنوان نماینده این دو شهرستان برای بهبود شرایط حوزه ورزش چه کاری را انجام دادید؟
در حال تهیه یک زمینی هستیم که بتوانیم در ایذه خانه کشتی را بنا کنیم. زمین را داریم از راه و شهرسازی ایذه می گیریم و قرار است یک خیر تهرانی این خانه کشتی را بنا کند.

پیام روشن شما به جوانان ایذه و باغملک چیست؟
با وجود تمام مشکلات اقتصادی که در کشور است از جوانان می خواهم که به هیچ عنوان دنبال مواد مخدر نروند. علاقه‌مندم که همه جوانان روی به ورزش بیاورند و تنی سالم داشته باشند. فرهنگ ما بختیاری‌ها شجاعت و صداقت است و مواد مخدر با این فرهنگ غنی در تناقض است. با علم به اینکه بیکاری در کشور موج می‌زند از همه جوانان استان خودم و مخصوصا فارغ التحصیلان دانشگاهی می خواهم که برای خود کاری ایجاد کنند زیرا همه نمی توانند به استخدام دولت دربیایند و تعداد زیادی از افراد باید کارآفرینی کنند. جوانی که سال ها درس خوانده و زحمت کشیده می تواند به مانند میلیون ها نفر دیگر بسترهایی را برای درآمدزایی خود ایجاد کند. بنده هم همه تلاش خود را به کار می بندم که انتقال آب را از کارون به ایذه و باغملک عملیاتی کنم که اگر ان‌شاالله به سرانجام برسد 160 هزار شغل به وجود می آید. اگر این کار بزرگ انجام شود در مرحله بعد به دنبال آن هستیم که صنایع دیگر را هم به شهرستان‌های ایذه و باغملک بیاوریم. تمام هدف من این است که دین خود را به مردم این دو شهرستان و مخصوصا جوانان ادا کنم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
تهرانی
|
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
0
0
واقعا سرگردان هستند
آخرین اخبار
گوناگون